Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Korrekt!

    Inrättar mig åter i ledet med en lite udda grön.

    Click image for larger version

Name:	A551E50E-34DF-40DF-B817-CD0FBCAB86B1.jpeg
Views:	461
Size:	1,25 MB
ID:	2607726Click image for larger version

Name:	C04FC7B2-3434-413F-8CEC-6B6E5F0DA7A0.jpeg
Views:	490
Size:	1,64 MB
ID:	2607727 u
    Mycket snygg rulle!

    Kommentera


    • Blev en liten utflykt på knappt 8 mil t.o.r innan idag. Kom hem med ett oanvänt Black Max set som jag antar att den ärevördiga fabriken reade ut, kanske hade dom överskott på rullar och satte därför ihop ett kit med spö och rulle i gemensam förpackning.
      Det lilla kvittot föll ur den inte alltför välhållna förpackningen, intressant prissättning som just tyder på överskott.
      Skulle vara kul att få reda på när dessa set som lite för tankarna till dåtidens Konsum och OK set såldes.


      Click image for larger version  Name:	73CBECA3-9A5C-4B57-8CC0-FC56C2976CF9.jpeg Views:	0 Size:	1,09 MB ID:	2608304Click image for larger version  Name:	A73D02B3-02CF-4510-904B-452C8B818EDB.jpeg Views:	0 Size:	1,25 MB ID:	2608305Click image for larger version  Name:	96EBB66F-4747-40E2-97D4-D4A1F5EF5F24.jpeg Views:	0 Size:	1,31 MB ID:	2608306

      Kommentera


      • Mitt bidrag till tråden. Havsfiskerulle "light". Byggd på en 6500. Med dagens elpriser så blev det ingen Tranx 500. Fick samla ihop lite skrot jag hade hemma och bygga en egen havsfiskerulle för grundare vatten.

        Kommentera


        • Förbannat tjusigt skrot du hade liggande, hade varit duktigt nöjd om jag haft sånt skrot!

          Byggd på en 6500 med båda gavlarna från 7000C Compact? Chassit verkar bekant men kan inte placera det.
          Den där skulle du säkert kunna få in en del för till kommande elräkningar…

          Kommentera


          • Chassit är från Rocket Reel co
            https://www.therocketreelcompany.com...et-reel-cages/
            Har funderat på ett till gäddfisket, men det har sina sidor att köra utan linspridare när det hettar till i båten

            RichardO Har du provfiskat den än, är nyfiken på hur det funkar

            Kommentera


            • Stämmer att chassit kommer från Rocket Reels. Kanonfinish! Satte även i deras huvuddrev i rostfritt + pinjong i härdad brons. Bromsen är UT Power Star Drag. Bytte ut 6 stifts brickan i plast mot en tvåpinnars i stål. Dock lirar det inte med gavlar från 7000c Compact. Går inte att centrera spolen riktigt. Funkar med gavlar från 6500 så jag ska införskaffa en röd cs pro rocket. Den kommer tyvärr inte hårdtestas förens v28 2023. Då blir det en veckas fiske i nordnorge. Men måste ju naturligtvis testa den innan så den står pall.. Vill man bygga en liten och smidig stjärnbromsad rulle för t.ex. lättare havsfiske så kan jag varmt rekommendera att utgå från Rocket Reels stativ. Handlat flera gånger där och aldrig varit missnöjd. Har dock lite synpunkter på tullen men det är en annan sak!

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
                Blev en liten utflykt på knappt 8 mil t.o.r innan idag. Kom hem med ett oanvänt Black Max set som jag antar att den ärevördiga fabriken reade ut, kanske hade dom överskott på rullar och satte därför ihop ett kit med spö och rulle i gemensam förpackning.
                Det lilla kvittot föll ur den inte alltför välhållna förpackningen, intressant prissättning som just tyder på överskott.
                Skulle vara kul att få reda på när dessa set som lite för tankarna till dåtidens Konsum och OK set såldes.


                Click image for larger version Name:	73CBECA3-9A5C-4B57-8CC0-FC56C2976CF9.jpeg Views:	0 Size:	1,09 MB ID:	2608304Click image for larger version Name:	A73D02B3-02CF-4510-904B-452C8B818EDB.jpeg Views:	0 Size:	1,25 MB ID:	2608305Click image for larger version Name:	96EBB66F-4747-40E2-97D4-D4A1F5EF5F24.jpeg Views:	0 Size:	1,31 MB ID:	2608306
                Åtminstone rullen går ju att åldersbestämma utifrån rullfotsnumret. Sen om de gjorde setet samma år eller ett par år senare kan ju vara lite knivigare att få reda på...
                (Gissar att rullen är från 1992 eller -93)

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg

                  Åtminstone rullen går ju att åldersbestämma utifrån rullfotsnumret. Sen om de gjorde setet samma år eller ett par år senare kan ju vara lite knivigare att få reda på...
                  (Gissar att rullen är från 1992 eller -93)
                  Ungefär så jag oxå tänkte.
                  Lägger upp en bild på rullfotsnr senare, är mitt uppe i lurbyte nu och det klabbar bla med överföringarna från den gamla till den nya…. Detta trots att det är min grabb som håller i
                  ”spakarna”, förbannat jox det digitala…

                  Edit:
                  Ett i högsta grad analogt och därmed betydligt mer tilltalande än det digitala smäcket det klabbades med innan, rullfotsnr:

                  Click image for larger version

Name:	EC67146B-0396-49A1-9902-F5C513EBD77F.jpeg
Views:	312
Size:	859,8 KB
ID:	2608470



                  Senast ändrad av Piscantur stercore; 2022-10-01, 18:35.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

                    Ungefär så jag oxå tänkte.
                    Lägger upp en bild på rullfotsnr senare, är mitt uppe i lurbyte nu och det klabbar bla med överföringarna från den gamla till den nya…. Detta trots att det är min grabb som håller i
                    ”spakarna”, förbannat jox det digitala…

                    Edit:
                    Ett i högsta grad analogt och därmed betydligt mer tilltalande än det digitala smäcket det klabbades med innan, rullfotsnr:

                    Click image for larger version

Name:	EC67146B-0396-49A1-9902-F5C513EBD77F.jpeg
Views:	312
Size:	859,8 KB
ID:	2608470


                    Se där!
                    Rullen är tillverkad 1993 iaf.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg

                      Se där!
                      Rullen är tillverkad 1993 iaf.
                      Tackar!
                      Har liksom flera andra antar jag, lurat en och annan gång genom åren på hur man ska tolka ABU:s rullfotsnr. Har hört att det inte ska vara direkt logiskt. Är det via trean ihop med ngn annan siffra som du utläser årtalet? Kan du utläsa mer info från rullfotsnr?
                      Vore isf intressant med en liten lektion i denna ädla tolknings konst!

                      Fridens

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 148 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X