Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • engqvist
    replied
    Du får helt enkelt köpa dig en avail vev.

    Lämna en kommentar:


  • pikeman59
    replied
    Köpte en 4500 CS Pro Rocket på Tradera i våras och har gullat lite med den under min återhämtning/rehab. Record spole, lätt aluminium linspridare med keramisk knivbult, dubbelt kullagrad evighetsskruv och kullagrat mellanhjul.
    Rullen kastar helt fantastiskt underbart och har varit ute och fått jobba några gånger i sommar. Längtar till höstens havsöringsfiske MEN letar efter en guldfärgad vev med runda mjuka vevknoppar då det känns bättre för mig .Har letat och letat men inte hittat något alternativ. Har någon något tips på leverantör eller kanske rent
    av har någon i gömmorna som kan avvaras?

    Click image for larger version

Name:	Ambassadeur 4500 CS Pro Rocket..jpg
Views:	354
Size:	1,43 MB
ID:	2628276

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Retroräven Visa inlägg

    Absolut! Köpte den för att ge bort den till en mycket ung släkting - för att dana denne i viktiga saker här i livet. Sedan visade det sig att den unge gossen var av det rätta virket helt på egen hand och att han redan gosade med den äkta varan:
    https://www.fiskesnack.com/forum/all...g-k%C3%A4nslan

    Så den blev kvar för eget frotterande...

    Vilket nu och nyss fick mig in på tanken - "tänk om den faktiskt varit i frotté!" Med lite längre och snygga rep i vardera änden... Då hade man kunnat ha den i duschen för att skrubba ryggen med. Se det framför er... Eller kanske inte... Vilken present till en sportfiskare!
    I sanning en företagsam ung man!
    Men nu i tider där det blivit modernt med att män ska visa upp sin mjuka sida är det således inget att skämmas för, och svepskäl behövs därmed ej för att vara lycklig innehavare av dylikt gosedjur! Frotté med rep idén är även detta ett steg i den riktningen, och styrker tesen om att även en inbiten Retroräv i vissa avseenden kan vara hypermodern!
    Som grädde på moset så noterar jag som av en händelse att även matchande duschcreme finnes tillgänglig.

    Lämna en kommentar:


  • Thorns
    replied
    Ursprungligen postat av Retroräven Visa inlägg

    Absolut! Köpte den för att ge bort den till en mycket ung släkting - för att dana denne i viktiga saker här i livet. Sedan visade det sig att den unge gossen var av det rätta virket helt på egen hand och att han redan gosade med den äkta varan:
    https://www.fiskesnack.com/forum/all...g-k%C3%A4nslan

    Så den blev kvar för eget frotterande...

    Vilket nu och nyss fick mig in på tanken - "tänk om den faktiskt varit i frotté!" Med lite längre och snygga rep i vardera änden... Då hade man kunnat ha den i duschen för att skrubba ryggen med. Se det framför er... Eller kanske inte... Vilken present till en sportfiskare!
    Ihop med den här?

    Click image for larger version

Name:	500x500-gadda.jpeg.jpg
Views:	323
Size:	21,3 KB
ID:	2628143

    Lämna en kommentar:


  • Retroräven
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Tjusigt!

    Är det månne gosegäddan som frotterar sig med Adeln?
    Absolut! Köpte den för att ge bort den till en mycket ung släkting - för att dana denne i viktiga saker här i livet. Sedan visade det sig att den unge gossen var av det rätta virket helt på egen hand och att han redan gosade med den äkta varan:
    https://www.fiskesnack.com/forum/all...g-k%C3%A4nslan

    Så den blev kvar för eget frotterande...

    Vilket nu och nyss fick mig in på tanken - "tänk om den faktiskt varit i frotté!" Med lite längre och snygga rep i vardera änden... Då hade man kunnat ha den i duschen för att skrubba ryggen med. Se det framför er... Eller kanske inte... Vilken present till en sportfiskare!

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Tjusigt!

    Är det månne gosegäddan som frotterar sig med Adeln?

    Lämna en kommentar:


  • Retroräven
    replied
    Åter till det roliga.

    Beställde ju hem lite spårskruv för att fortsätta ett av mina allmänna historieförfalskningsprojekt. Tack och lov att ABU körde svampmuttrar på CDL Tribute-rullen 2014... Det räcker således med att byta ut alla fulskruvar mot spårskruv. Givetvis kommer jag att slå att till på en äldre vev om jag hittar en - för att kunna arbeta bort den blaffiga låsbrickan för vevmuttern. Så länge får den åtminstone en finskruv till fulbrickan.

    Fulskruv



    Man riktigt ser hur gäddorna suktar i vassen!



    Och skärpan är precis överallt utom där den ska vara...



    Andra sidan





    Efter





    Provsniff



    En bra kväll!

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Sommarfiske Visa inlägg
    vet inte vem hörru är. Och vem som känner sig träffad, men det är bra att du öppet står för dina kompisar. dessutom ett rakt och tydligt erkännande.. tack för det =) lägg ner snacket om mig nu och fokusera på nån som verkligen fuskar med både skatter och annat fuffens. Men du är välkommen att ringa mig när som. jag har vart med en stund också och har nog lite misstanke om vilka som håller på så där. vilka som styr marknaden. men det är inget jag sitter och diskuterar öppet i ett forum. med en människa som precis påstått att jag skulle vara det. Länka till mina annonser och få det att verka mystiskt och hetsa folk till att tro saker.. ta ett spö och gå ner och fiska lite så har du kanske något du kan hetsa upp dig över och komma tillbaka och skriva av dig om det i stället. men hitta inte på saker om folk du varken gjort affärer med eller överhuvdtaget känner.. så tackar jag för att du i framtiden håller mig och mitt namn långt bort i från dina misstankar om folk om kring dig som du bara antar. det kan få förödande konsekvenser. det håller säkert Fiskenack och deras policy med om skulle jag tro.. lycka till med att jaga bovar och ha en strålande dag vidare.
    Click image for larger version

Name:	wooow.jpg?ssl=1.jpg
Views:	384
Size:	115,1 KB
ID:	2628096

    Lämna en kommentar:


  • Sommarfiske
    replied
    vet inte vem hörru är. Och vem som känner sig träffad, men det är bra att du öppet står för dina kompisar. dessutom ett rakt och tydligt erkännande.. tack för det =) lägg ner snacket om mig nu och fokusera på nån som verkligen fuskar med både skatter och annat fuffens. Men du är välkommen att ringa mig när som. jag har vart med en stund också och har nog lite misstanke om vilka som håller på så där. vilka som styr marknaden. men det är inget jag sitter och diskuterar öppet i ett forum. med en människa som precis påstått att jag skulle vara det. Länka till mina annonser och få det att verka mystiskt och hetsa folk till att tro saker.. ta ett spö och gå ner och fiska lite så har du kanske något du kan hetsa upp dig över och komma tillbaka och skriva av dig om det i stället. men hitta inte på saker om folk du varken gjort affärer med eller överhuvdtaget känner.. så tackar jag för att du i framtiden håller mig och mitt namn långt bort i från dina misstankar om folk om kring dig som du bara antar. det kan få förödande konsekvenser. det håller säkert Fiskenack och deras policy med om skulle jag tro.. lycka till med att jaga bovar och ha en strålande dag vidare.

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Hörru Sommarfiske. Det där med bulvaner var det jag som påstod och mest i allmänhet. Men känner någon sig träffad kan man ju alltid fråga varför?

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 495 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 828 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 645 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 657 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 548 svar
229 066 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Piscantur stercore  
Arbetar...
X