Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Retroräven
    replied
    Ursprungligen postat av Hugo H Visa inlägg

    Det är någon sorts tryck, dvs inte etsat
    Bra - då är det bara att testa. Om man själv eller någon i ens närhet använder nagellack brukar det finnas en liten flaska nagellacksborttagare hemma. Den består till största del av aceton. Med någon form av olja tillsatt. Eller så får man gå och köpa aceton som inte är till för detta - i avsevärt större förpackning...

    Lämna en kommentar:


  • Retroräven
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Intressant!

    När du använt aceton på screen tryck, har då eloxeringen klarat sig utan problem med att den bleknat etc?

    Fridens

    Inte haft några problem (cykeldelar så det är utomhusanvänt).
    Senast ändrad av Retroräven; 2023-05-04, 15:10.

    Lämna en kommentar:


  • Hugo H
    replied
    Ursprungligen postat av Retroräven Visa inlägg

    Det är med största sannolikhet ett screen-tryck. Jag har bra erfarenhet av aceton för att ta bort dylika tryck från eloxerad aluminium (i annan hobby). Beroende på vad de använt för "lim" kan det vara olika svårt. Oftast mycket lätt dock. Vid svårare fall hjälper det att värma upp delen före - med ånga, varmvatten eller varmluftspistol (försiktigt).

    Återkom gärna med resultatet.

    Edit - nu när jag förstorat din bild... Det är väl inte etsat direkt i aluminiumet? Då är det kört med borttagning.
    Det är någon sorts tryck, dvs inte etsat

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Retroräven Visa inlägg

    Det är med största sannolikhet ett screen-tryck. Jag har bra erfarenhet av aceton för att ta bort dylika tryck från eloxerad aluminium (i annan hobby). Beroende på vad de använt för "lim" kan det vara olika svårt. Oftast mycket lätt dock. Vid svårare fall hjälper det att värma upp delen före - med ånga, varmvatten eller varmluftspistol (försiktigt).

    Återkom gärna med resultatet.

    Edit - nu när jag förstorat din bild... Det är väl inte etsat direkt i aluminiumet? Då är det kört med borttagning.
    Intressant!

    När du använt aceton på screen tryck, har då eloxeringen klarat sig utan problem med att den bleknat etc?

    Fridens

    Lämna en kommentar:


  • Retroräven
    replied

    Lämna en kommentar:


  • Retroräven
    replied
    Ursprungligen postat av Hugo H Visa inlägg
    Nästan klar med min Ambassadeur bara lite småpill innan jag är 100% nöjd. Den sista detaljen jag vill ändra på rullen är att ta bort denna fula text. Har någon här gjort detta eller något liknande innan och kan tipsa om hur jag ska gå tillväga?
    Det är med största sannolikhet ett screen-tryck. Jag har bra erfarenhet av aceton för att ta bort dylika tryck från eloxerad aluminium (i annan hobby). Beroende på vad de använt för "lim" kan det vara olika svårt. Oftast mycket lätt dock. Vid svårare fall hjälper det att värma upp delen före - med ånga, varmvatten eller varmluftspistol (försiktigt).

    Återkom gärna med resultatet.

    Edit - nu när jag förstorat din bild... Det är väl inte etsat direkt i aluminiumet? Då är det kört med borttagning.
    Senast ändrad av Retroräven; 2023-05-04, 10:22.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Bjuckar på bilder av min Solid Blaze :-)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Hugo H
    replied
    Av någon anledning så påminner den mig om star wars texten vilket jag stör mig extremt mycket på. Tycker inte att en gammal hederlig amba hör ihop med star wars
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Hugo H
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Varför ta bort texten ?? Jag har haft en SolidBlaze fast röd :-) fina små rullar :-)
    fast min va en 4601
    Tycker den är ful

    Min är också en 4601 totalt omgjord kommer ett inlägg senare när jag blivit av med den fasliga texten

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Hugo H Visa inlägg
    Nästan klar med min Ambassadeur bara lite småpill innan jag är 100% nöjd. Den sista detaljen jag vill ändra på rullen är att ta bort denna fula text. Har någon här gjort detta eller något liknande innan och kan tipsa om hur jag ska gå tillväga?
    Varför ta bort texten ?? Jag har haft en SolidBlaze fast röd :-) fina små rullar :-)
    fast min va en 4601

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 494 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 826 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 644 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 653 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 547 svar
228 737 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Classe69  
Arbetar...
X