Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
    Kan jag bara beställa en sån direkt från Abu? Det låter isåfall enklast ifall det finns i Svängsta.
    Ring Arne på Abu 045488070
    Han hjälper dig, fast att han låter lite seg :-)

    Lämna en kommentar:


  • OGRudan
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Köp en Recordspole av Abu, färgmässigt låter det som en match, annars har Abu en Guldfärgad grundare spole oxå :-)
    Annars som du säger, Avail
    Jag har en Recordspole på en sån japan-raket. I princip spot on gällande färgmatchningen.
    Kasta dit ett dubbellagrat mellandrev och evighetsskruv, tvätta ur allt och så dit med en kromad 17-linspridare från Avail sp har du en riktiga smygare.
    Bild på min ett par sidor tillbaka.
    //Stefan.

    Lämna en kommentar:


  • _viktor
    replied
    Kan jag bara beställa en sån direkt från Abu? Det låter isåfall enklast ifall det finns i Svängsta.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
    Köpt min andra ambassadeur nu på kort tid, men har inte postat bild på min första inser jag ens. Ska gå ut i solen imorgon och ta några bilder.
    Den andra jag beställt hem nu är en japansk 5500 cs rocket som är blå/grå. Om jag vill ha en annan, grundare spole till den vart vänder jag mig då till? Sportfiskeboden hade inga 5000-spolar, är det avail då eller finns det flera? Samt, ska jag trimma den eller låta den gå standard en stund?
    Köp en Recordspole av Abu, färgmässigt låter det som en match, annars har Abu en Guldfärgad grundare spole oxå :-)
    Annars som du säger, Avail

    Lämna en kommentar:


  • _viktor
    replied
    Köpt min andra ambassadeur nu på kort tid, men har inte postat bild på min första inser jag ens. Ska gå ut i solen imorgon och ta några bilder.
    Den andra jag beställt hem nu är en japansk 5500 cs rocket som är blå/grå. Om jag vill ha en annan, grundare spole till den vart vänder jag mig då till? Sportfiskeboden hade inga 5000-spolar, är det avail då eller finns det flera? Samt, ska jag trimma den eller låta den gå standard en stund?

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

    Denna availvev ihop med daiwas korkknoppar är svårslagen både ergonomiskt och utseendemässigt.

    https://japantackle.com/tuning-parts...ug0000050.html
    Har bestämt mig för att testa en chromad powervev som jag nu beställt :-)
    Skall ju bara ha Rullen till mitt Laxfiske, typ 3-4 ggr om året. Men förhoppningsvis skall det bli fler gånger :-)

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Så, uppdaterad med Chromat mässingstativ, Chromad Bottenplatta och Backspärr, Nytt tumstöd :-)

    Nu är jag riktigt nöjd, skall kolla runt lite på Vevar, men denna är såååå skön så vet inte om jag vill ta bort den :-)
    Denna availvev ihop med daiwas korkknoppar är svårslagen både ergonomiskt och utseendemässigt.

    https://japantackle.com/tuning-parts...ug0000050.html

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Så, uppdaterad med Chromat mässingstativ, Chromad Bottenplatta och Backspärr, Nytt tumstöd :-)

    Nu är jag riktigt nöjd, skall kolla runt lite på Vevar, men denna är såååå skön så vet inte om jag vill ta bort den :-)
    Kanske inte den vackraste veven men det är inte beastveven heller som jag har på en del rullar. Ibland är det viktigare med känslan en utseende när man fiskar :-)

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Så, uppdaterad med Chromat mässingstativ, Chromad Bottenplatta och Backspärr, Nytt tumstöd :-)

    Nu är jag riktigt nöjd, skall kolla runt lite på Vevar, men denna är såååå skön så vet inte om jag vill ta bort den :-)

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av OGRudan Visa inlägg

    Ok, den var inte riktigt i min smak. Jag tycker att en rulle med kromat stativ och guldfärgade gavlar ät tillräckligt blingig.
    Nedtonat passar mina ögon bäst.

    //Stefan
    Får nog hålla med där. Den rullen ser ut som en c3 med rocket gavlar. Är nog lite för mycket traditionalist för att uppskatta sådana rullar. Men smaken är ju som sagt olika.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 495 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 828 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 645 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 656 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 547 svar
228 900 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Classe69  
Arbetar...
X