Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Reekie
    replied
    Tack grabbar men jag är fortfarande optimistisk, får jag inte upp spöt imorgon så vet jag att en ambassadeur överlever bra många år på sjöbotten.

    Är hyfsat säker på att kunna lokalisera olycksplatsen på en yta av cirka 50×50 meter så det är bara att nöta som man gör efter dom pelagiska gäddorna.

    Hur fisket gick? Jo för tusan blev några höga 80 cm gäddor och en 90 fisk men tyvärr ingen uppgradering i gäddfemman.

    Lämna en kommentar:


  • Letho
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Click image for larger version

Name:	DSC_0490.JPG
Views:	269
Size:	1,55 MB
ID:	2588918
    Från och med idag ligger denna orbis på cirka 7 meters djup i en mellanstor sjö i Sörmland.
    Hade lagt spöt lite slarvigt på relingskanten och i ögonvrån ser jag hur spöt ramlar ner med ett plums, får panik och börjar strula med ankarlinan och hinner driva en bit i den hårda vinden.

    Försöker sen dragga i nästan två timmar med päronsänke och trekrok utan resultat. Svårt att veta Exakt vart det var då man var mitt ute i sjön, helt utan riktmärken.

    Imorgon åker jag tillbaka och gör ny draggningsförsök med riktiga grejer.

    Tar några gravöl ändå ifall jag inte lyckas imorgon.


    ​​​
    Styrkekramar

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Click image for larger version

Name:	DSC_0490.JPG
Views:	269
Size:	1,55 MB
ID:	2588918
    Från och med idag ligger denna orbis på cirka 7 meters djup i en mellanstor sjö i Sörmland.
    Hade lagt spöt lite slarvigt på relingskanten och i ögonvrån ser jag hur spöt ramlar ner med ett plums, får panik och börjar strula med ankarlinan och hinner driva en bit i den hårda vinden.

    Försöker sen dragga i nästan två timmar med päronsänke och trekrok utan resultat. Svårt att veta Exakt vart det var då man var mitt ute i sjön, helt utan riktmärken.

    Imorgon åker jag tillbaka och gör ny draggningsförsök med riktiga grejer.

    Tar några gravöl ändå ifall jag inte lyckas imorgon.


    ​​​
    Det var nog det värsta jag har hört på bra länge. Kräktes nästan när jag läste ditt inlägg.

    Jag känner mig traumatiserad. Kan inte ens förstå hur du måste må för tillfället :-(

    Jag beklagar sorgen och ska be för dig och dina ambassadeurer.



    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Click image for larger version

Name:	DSC_0490.JPG
Views:	269
Size:	1,55 MB
ID:	2588918
    Från och med idag ligger denna orbis på cirka 7 meters djup i en mellanstor sjö i Sörmland.
    Hade lagt spöt lite slarvigt på relingskanten och i ögonvrån ser jag hur spöt ramlar ner med ett plums, får panik och börjar strula med ankarlinan och hinner driva en bit i den hårda vinden.

    Försöker sen dragga i nästan två timmar med päronsänke och trekrok utan resultat. Svårt att veta Exakt vart det var då man var mitt ute i sjön, helt utan riktmärken.

    Imorgon åker jag tillbaka och gör ny draggningsförsök med riktiga grejer.

    Tar några gravöl ändå ifall jag inte lyckas imorgon.


    ​​​

    Lämna en kommentar:


  • Coronet27
    replied
    Köpte nån form av magnetbroms till min 5501 C3
    men upptäckte att det var aluspole,trodde det var en tunn plåtspole!
    hade tänkt o köpa ut-trim spole men kanske onödigt då?
    spolen väger ca 23g med lager o två centr vikter.
    eller är alla amba spolar alu?

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av rutilus rutilus Visa inlägg
    Jo dom är original. Tillverkad 2002. Tror att det är en tidig variant. Finns med vanliga skruvar oxså
    Ok. Då lärde jag mig någonting nytt :-)

    Lämna en kommentar:


  • rutilus rutilus
    replied
    Jo dom är original. Tillverkad 2002. Tror att det är en tidig variant. Finns med vanliga skruvar oxså

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av rutilus rutilus Visa inlägg
    Hej. Skickar bild på min favorit. 5500C Sunset Orange RNC spole,keramisk knivbult, i övrigt original bortsett från veven
    Fin rulle. Har en liknande som jag har byggt ihop med sunset orange gavlar. Men svampisarna är inte original väl :-)

    Lämna en kommentar:


  • rutilus rutilus
    replied
    Hej. Skickar bild på min favorit. 5500C Sunset Orange RNC spole,keramisk knivbult, i övrigt original bortsett från veven
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Fick tag på denna "skönheten". Vet att dom är sällsynta och eftertraktade i Japan och att det sitter ett lager och ett glidlager som går att byta ut. Gjordes endast under ett år tror jag.Tror storleken på lagrerna är detsamma som i 2500 rullarna. Finns även trimspolar från avail till dessa rullar. Tyvärr är dom slut för tillfället. Har tittat lite på ritningar och innanmätet liknar 1500 och 2500 rullarnas.

    Ful som stryk men är det någon som vet något mer om dessa rullar får ni gärna berätta mer.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 620 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 111 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X