Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • jorgen.mansson
    replied
    Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg
    Införskaffat en bättre begagnad 5600 C5 Mag-X. Blev lite förvånad när jag öppnade upp den och det satt 2-pin utan några vikter men eftersom jag ändå tänk slänga in en 6-pin gör det inte så mycket. I och med bytet från 2 till 6-pin behöver jag ju ny drevsats också. Kanske bara köper 6.3:1 till min Chrome Rocket och tar originaldreven från den till den här.

    Click image for larger version Name:	magtrax.jpg Views:	0 Size:	391,2 KB ID:	2588779

    Hade också tänkt slänga i en ny spole, någon här som testat den nyare recordspolen med Magtrax? Den nya C3/C4-spolen ska ju funka med Magtrax men inte läst något om recordspolen.
    Aktiverar du båda bromsarna lär du inte kasta särskilt långt, dock lär skatbo bli nästan omöjliga, ända anledningen jag personligen ser med att sätta dit 6 pinnars är om du inte ska använda Mag-bromsen alls, annars klarar du dig utmärkt helt utan c-vikter

    Lämna en kommentar:


  • abborre191
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

    Helt onödigt att byta till 6stift i den. Då förlorar du lite vitsen med magneten. Då bromsar den för mycket. Record spolen kommer fungera. Frågan är dock om du förlorar lite bromsverkan? Men med både 2stift och magnet har du bromsverkan så det räcker och blir över ändå.
    Hmm, blir det verkligen för mycket broms med 6-stift, även om man bara kör en eller två vikter? I och för sig tappar man väl lite poängen med 6-stift då så kanske får testa med 2-stiftaren till att börja med. Sedan går det ju alltid att testa att sätta på vevgaveln från min Chromerocket + spole med 6-stift från annan rulle och se vad som känns bäst.

    Om det är någon här som har några 2-stiftsvikter över så köper jag gärna. Annars får jag beställa från Abu men slipper helst deras frakt+postförskott.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Alla Ambor jag har där har jag tagit bort samtliga bromsvikter då jag har magnetbroms :-)

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg
    Införskaffat en bättre begagnad 5600 C5 Mag-X. Blev lite förvånad när jag öppnade upp den och det satt 2-pin utan några vikter men eftersom jag ändå tänk slänga in en 6-pin gör det inte så mycket. I och med bytet från 2 till 6-pin behöver jag ju ny drevsats också. Kanske bara köper 6.3:1 till min Chrome Rocket och tar originaldreven från den till den här.

    Click image for larger version Name:	magtrax.jpg Views:	0 Size:	391,2 KB ID:	2588779

    Hade också tänkt slänga i en ny spole, någon här som testat den nyare recordspolen med Magtrax? Den nya C3/C4-spolen ska ju funka med Magtrax men inte läst något om recordspolen.
    Helt onödigt att byta till 6stift i den. Då förlorar du lite vitsen med magneten. Då bromsar den för mycket. Record spolen kommer fungera. Frågan är dock om du förlorar lite bromsverkan? Men med både 2stift och magnet har du bromsverkan så det räcker och blir över ändå.

    Lämna en kommentar:


  • abborre191
    replied
    Införskaffat en bättre begagnad 5600 C5 Mag-X. Blev lite förvånad när jag öppnade upp den och det satt 2-pin utan några vikter men eftersom jag ändå tänk slänga in en 6-pin gör det inte så mycket. I och med bytet från 2 till 6-pin behöver jag ju ny drevsats också. Kanske bara köper 6.3:1 till min Chrome Rocket och tar originaldreven från den till den här.

    Click image for larger version  Name:	magtrax.jpg Views:	0 Size:	391,2 KB ID:	2588779

    Hade också tänkt slänga i en ny spole, någon här som testat den nyare recordspolen med Magtrax? Den nya C3/C4-spolen ska ju funka med Magtrax men inte läst något om recordspolen.

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    55 år emellan dessa rullar!

    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Solhagen
    replied
    Ursprungligen postat av Teliafelia Visa inlägg

    Inte ett hugg.. Men lätt värt det ändå
    eller det var en båge å nafsa på bombardan, räknas det?

    Jag har en grund avail spole splinkans ny som jag inte riktigt bestämt om jag ska behålla eller inte..
    Jag har nästan bestämt mig för att göra en av 1500 rullarna till det lättaste fisket istället.

    Får fundera ett tag till på att..

    Ett zoom spö i den storleken får det ju nästan bli iallafall.
    Spöt hade kunnat vara mjukare eller ”svampigare” om man vill fiska som japanerna, men kan ju vara en fråga om självförtroende och erfarenhet när man försöker ”ladda” spöt. Kanske lättare med beten i övre gränsen på spöt, jag testade 5g idag och det kastar riktigt fint med 25:an men vågar inte riktigt ta i, snårigt runt bäcken jag stod vid.

    Lämna en kommentar:


  • Teliafelia
    replied
    Ursprungligen postat av Solhagen Visa inlägg

    Härligt! Fick du något hugg?

    Det är ett resespö, 4-delat, 4ft6’ 137cm betesvikt 2-8g.

    Testade i bäcken nära hemmet imorse, som småbarnsförälder tar man chanserna som ges ;-).

    funkar bra tycker jag men nu är jag sugen på en lättad grund spole och lite fler kullager i 25:an.
    Inte ett hugg.. Men lätt värt det ändå
    eller det var en båge å nafsa på bombardan, räknas det?

    Jag har en grund avail spole splinkans ny som jag inte riktigt bestämt om jag ska behålla eller inte..
    Jag har nästan bestämt mig för att göra en av 1500 rullarna till det lättaste fisket istället.

    Får fundera ett tag till på att..

    Ett zoom spö i den storleken får det ju nästan bli iallafall.

    Lämna en kommentar:


  • Solhagen
    replied
    Ursprungligen postat av Teliafelia Visa inlägg

    I torsdags stack jag ner till närmsta p&t vattnet hemifrån å löste kort och kasta en halvtimme innan det var beckmörkt.
    var ju tvungen å testa gamle 2500'an fullkittad..

    Berätta mer om zoom spöt? Längd kastvikt, bra match med 25'a?
    Härligt! Fick du något hugg?

    Det är ett resespö, 4-delat, 4ft6’ 137cm betesvikt 2-8g.

    Testade i bäcken nära hemmet imorse, som småbarnsförälder tar man chanserna som ges ;-).

    funkar bra tycker jag men nu är jag sugen på en lättad grund spole och lite fler kullager i 25:an.

    Lämna en kommentar:


  • Abramis Brama
    replied
    Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg
    Det är ok (och klokt) att ifrågasätta
    Men jag är 100% säker i den här frågan.
    Tack för svar!

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 112 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X