Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Wilier75
    replied
    Ute provar mitt ABU 100 anniversary spö. Click image for larger version

Name:	DSC_0193.JPG
Views:	369
Size:	1,95 MB
ID:	2588026Click image for larger version

Name:	DSC_0192.JPG
Views:	342
Size:	1,67 MB
ID:	2588027

    Lämna en kommentar:


  • Letho
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Har det löst sig för dig med vev?
    Fick mess idag om att mina försänkta raka vevar enligt länken nu finns att hämtas ut hos DHL ombudet.
    Så ikväll elr ev imorgon kväll tänkte jag montera en på en 6500 cs rocket, så du kan ju hojta om du vill veta hur det gick.
    Kanske löser sig. Jag beställde en likadan men det blev lite förseningar med min leverans. Hoppas kunna testa i veckan!

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg


    Visst borde den veven funka Alman ? https://www.kurre.fi/sv/spinnfiske/a...del/p/1131003/
    Verkar inte va exakt den jag har eftersom i mitten så ser det ut att vara smalare right ?
    Har det löst sig för dig med vev?
    Fick mess idag om att mina försänkta raka vevar enligt länken nu finns att hämtas ut hos DHL ombudet.
    Så ikväll elr ev imorgon kväll tänkte jag montera en på en 6500 cs rocket, så du kan ju hojta om du vill veta hur det gick.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    (Skriver inte dessa rader av eget intresse, mitt ex kommer inte att säljas denna sidan graven.)

    För ABU nostalgikern så finns det nu ett ex av en fantastisk bok på Tradera.
    Utöver den tragiska historien kring hur familjeföretaget slutligen blev sålt, pga en horribel arvsskatt i Sverige, så finns det så mkt mer läsvärt i denna bok!
    Det finns bla smått makalösa anekdoter beskrivna i boken, ex vis om en befarad statskupp i Finland, då dåvarande president Kekkonen plötsligt var försvunnen under fiskafänge med Borgström mfl….

    Rekommenderas starkt!!

    Click image for larger version  Name:	2F45C3CC-ECFA-486C-A21D-0CCFC0822D6F.png Views:	0 Size:	1,58 MB ID:	2587553

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg


    Mmm känns igen!
    Själv hade jag för ett par år sedan mani att handla Wobblers på typ tradera, lax Wobbler, gös Wobbler & gädd Wobblers….
    Ibland gjorde man fynd, alla kom hemskickade i vadderade jiffy-påsar i brevlådan.
    Alla lät i stort sett lika då alla Wobbler har typ rasselkulor inuti!

    Sambon skakade på alla påsar, en del dagar landa dem i stim typ 3-5 per dag…

    I början köpte hon min ursäkt att jag hittat en ovanlig och en modell/färg som ej längre tillverkades.
    Men när de ramlat in 20st på en månad redan så kom kommentaren:
    ”ahaa, ytterligare en ovanlig gammal modell som ej längre går att hitta?”

    Tiil historien hör att jag ganska sällan fiskar med Wobbler numer, och har redan gott i väl för de jag fiskar Wobbler :-)
    Japp, dessvärre ett irriterande återkommande problem sånt här.

    Har efter att i skallen ha vänt och vridit på senaste incidenten kommit på att Hennes Majestäts ifrågasättande beträffande min mentala status var högst befogad!
    Med utgångspunkt från tidigare konfrontationer i ämnet kan man ju tycka att man borde ha lärt sig nåt på kuppen, och därmed vidtagit en del mkt självklara åtgärder.
    Hon och jag jobbar olika tider, det hade ju därför inte varit nåt större problem att invänta ett bättre tillfälle att knäppa bilden på, och gömt undan rullen under tiden…
    Men nädå, nöjd och belåten över fyndet, så skulle rullen direkt noga inspekteras och fotograferas efter hemkomst, vilket i detta fallet var ungefär när hon skulle komma hem från sitt jobb….

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Japp, nån ytterst enstaka och lätträknad gång så händer det tydligen att fru Fortuna ler åt en…
    Hade ungefär samma tankar som du ang handlaren och snubben….

    Men säg den lycka som blir långvarig, kort efter att jag knäppt bilden så uppenbarade sig Hennes Majestät med eld i blicken!
    Hon greppade rullen, och med den som ”mall” inspekterades sen rullskåpet med flest stora rullar i kritiskt, varpå hon räknade de rullar som oavsett färg stämde in på ”mallen”…
    Hmm, hennes lilla matematiska experiment föranledde ifrågasättande ang min mentala status, samt ett ytterst svavelosande påpekande att hon till sin snart kommande födelsedag förväntade sig nåt mkt fint och värdefullt i present….
    Lönlösa försök från min sida att rullen varit ett fynd till ett mkt fördelaktigt pris viftades helt bort med motiveringen att det var fullständigt ovidkommande i sammanhanget….

    Vad kära de är de små liven….

    Mmm känns igen!
    Själv hade jag för ett par år sedan mani att handla Wobblers på typ tradera, lax Wobbler, gös Wobbler & gädd Wobblers….
    Ibland gjorde man fynd, alla kom hemskickade i vadderade jiffy-påsar i brevlådan.
    Alla lät i stort sett lika då alla Wobbler har typ rasselkulor inuti!

    Sambon skakade på alla påsar, en del dagar landa dem i stim typ 3-5 per dag…

    I början köpte hon min ursäkt att jag hittat en ovanlig och en modell/färg som ej längre tillverkades.
    Men när de ramlat in 20st på en månad redan så kom kommentaren:
    ”ahaa, ytterligare en ovanlig gammal modell som ej längre går att hitta?”

    Tiil historien hör att jag ganska sällan fiskar med Wobbler numer, och har redan gott i väl för de jag fiskar Wobbler :-)

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Vilket fynd!!!
    Fin blå 7000

    Varför kommer man själv aldrig över sånna där fynd :-)
    Japp, flax är bara förnamnet. Rullen funkar dessutom klockrent. En dag att minnas ett bra tag känns det som.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Grymt bra affär, och lika bra dom där två håller sig till haspelrulle. Förmodligen hade den hamnat på ett haspelspö med rullen hängandes under så han fortsatt kunde veva med vänsterhanden :-D
    Japp, nån ytterst enstaka och lätträknad gång så händer det tydligen att fru Fortuna ler åt en…
    Hade ungefär samma tankar som du ang handlaren och snubben….

    Men säg den lycka som blir långvarig, kort efter att jag knäppt bilden så uppenbarade sig Hennes Majestät med eld i blicken!
    Hon greppade rullen, och med den som ”mall” inspekterades sen rullskåpet med flest stora rullar i kritiskt, varpå hon räknade de rullar som oavsett färg stämde in på ”mallen”…
    Hmm, hennes lilla matematiska experiment föranledde ifrågasättande ang min mentala status, samt ett ytterst svavelosande påpekande att hon till sin snart kommande födelsedag förväntade sig nåt mkt fint och värdefullt i present….
    Lönlösa försök från min sida att rullen varit ett fynd till ett mkt fördelaktigt pris viftades helt bort med motiveringen att det var fullständigt ovidkommande i sammanhanget….

    Vad kära de är de små liven….

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Vilket fynd!!!
    Fin blå 7000

    Varför kommer man själv aldrig över sånna där fynd :-)

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Var på en liten loppis idag, ibland har man flax:

    Fick span på en blå 7000 i fint skick, men det var en som hann före mig som greppade den och började veva.
    Veven gick runt men inte spolen, och så ”tickade” det välbekant när han vevade.
    Snubben före mig menade till säljaren på att rullen var defekt, varpå säljaren också testade att veva, och kom till samma slutsats….
    Efter en del diskuterande om priset var det nere på en hundralapp, så jag var övertygad att den då skulle bli såld, och började så smått dra iväg.
    Då hör jag till min stora förvåning snubben säga att det säkert skulle kosta en smärre förmögenhet att få den fixad, och att han därför avstod.
    Snabbt som ögat var jag framme och lade vantarna på rullen, och sa att jag var beredd att ge den en chans för en hundring. Och så blev det!

    Nu var det inte mkt till chansning, slirbromsen var intill veven, på väg därifrån drog jag åt den, och vips så försvann tickandet och spolen gick runt….
    Den ser helt ofiskad ut!

    Click image for larger version

Name:	9604EA4A-9558-4E91-8F61-917981D57E19.jpeg
Views:	278
Size:	1 006,0 KB
ID:	2587460
    Grymt bra affär, och lika bra dom där två håller sig till haspelrulle. Förmodligen hade den hamnat på ett haspelspö med rullen hängandes under så han fortsatt kunde veva med vänsterhanden :-D

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 495 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 828 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 645 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 656 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 547 svar
228 911 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Classe69  
Arbetar...
X