Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Alman
    replied
    Ni får gärna komma med lite tips på trim samt optimering. Bevövs trim? Jag kommer att köra crank och jerk på mellan 7g till 20g. Kommer inte sätta någon budget för denna rulle utan det får kosta :-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Fick precis hem denna skönhet. Köpte den i princip osedd. Bilden var så suddig så jag köpte verkligen grisen i säcken. Kom som ett paket med en 6500 c4 och två spön. Sa till försäljaren att han kunde behålla spöna så står jag för frakten för rullarna.

    På bilden syntes endast c4an och den hade lite skav så jag antog att den lilla 2500c som knappt syntes i bakgrunden skulle vara riktigt risig. Tänkte att priset (knappa tusingen) skulle reflektera skicket på rullarna.

    Bad försäljaren att packa dom separat men jag får hem paketet i en tejpad GB glasslåda, trodde det var kört. Till min förvåning så hade han packat dom väl.

    Tar ut den lilla krigaren som var boven till hela dramat och hör och häpna. Den är helt orörd/ofiskad. Visst är den dammig men inte en endaste repa och orginaloljan mellan vevgaveln och stativet är kvar. Sen var det även IAR på den.

    Idag är den bästa dagen i mitt liv. Typ nästan lika bra som när jag fick mina barn :-)

    Nu ska det trimmas för åtaliga tusenlappar efter service så klart. Blir min första service på en 2500 rulle. Helgen är räddad :-)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

    Tuff! Rå vev och vevmutter, tummen upp.
    Riktigt snygg vev. Men fruktansvärt tung. Rejält gods i den. Har en liggande hemma också. Men blev för tung till mina 4000. Man kanske skulle prova den på en 6000 istället?

    Lämna en kommentar:


  • Kolnej
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Här är mitt senaste hembygge!
    Byggd av merparten nya delar men även lite från bra och ha lådan.
    Egentligen har jag haft lite svårt för röda rullar,…,.

    Hur som, byggd på kromat mässingsstativ & mässings bromsplatta.
    - UT performance kit
    - UT linspridare
    - Keramisk knivbult
    - Extra backspärrshake
    - Dubbelt lagrad evighetsskruv
    - Dubbelt lagrat mellanhjul
    - Vev från The Rocket Reel Company U.K
    - Aluminium tumstöd

    Så i stort sett är det en vässad 5500 Rocket.
    Återstår att se vad man ska använda den till, eller om den hamnar på operationsbordet igen?!
    Tuff! Rå vev och vevmutter, tummen upp.

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Här är mitt senaste hembygge!
    Byggd av merparten nya delar men även lite från bra och ha lådan.
    Egentligen har jag haft lite svårt för röda rullar,…,.

    Hur som, byggd på kromat mässingsstativ & mässings bromsplatta.
    - UT performance kit
    - UT linspridare
    - Keramisk knivbult
    - Extra backspärrshake
    - Dubbelt lagrad evighetsskruv
    - Dubbelt lagrat mellanhjul
    - Vev från The Rocket Reel Company U.K
    - Aluminium tumstöd

    Så i stort sett är det en vässad 5500 Rocket.
    Återstår att se vad man ska använda den till, eller om den hamnar på operationsbordet igen?!
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Hahaha jo det har du rätt i men en ganska len kaffekvarn måste jag säga. Blev ganska förvånad över hur mjukt och fint den malde. Jag får väl bli den "första" här på vår tråd med att prova fiska borre med en cardinal kaffekvarn ;-)
    Cardinalrullarna från den tiden och tidigare höll en väldigt fin kvalité!

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Fick tag i en lite förbryllande Amba, som jag hoppas ni kan hjälpa mig med att reda ut lite kring.
    Rullfotsnr: 990403

    Modell och storleksmässigt ser den ut att vare en 4600 C3, men den saknar 4600 beteckning och IAR.
    Vidare så har den annan linangivelse än 46C.
    Predatorveven och stjärnhjulet etc är jag skyldig till, den hade innan samma trista vev och stjärnhjul etc som 46C Gunnar och 55-C3 som är med på bilderna som jämförelse.

    Tacksam för input som kan bena ut lite om den.

    Edit:
    Är ffa intresserad av att veta om stativet som jag misstänker är av mässing, verkligen är det, då jag lurar på att använda det till ett bygge till tungt fiske.


    Click image for larger version  Name:	72AB0673-9E88-4788-AE28-B7ABB7198681.jpeg Views:	0 Size:	1,23 MB ID:	2585318Click image for larger version  Name:	1077C321-C52E-4E3B-92A6-ABF8DADA1184.jpeg Views:	0 Size:	1,18 MB ID:	2585319Click image for larger version  Name:	443D4A65-7402-416E-AE41-CB6F97F73F0F.jpeg Views:	0 Size:	1,15 MB ID:	2585320Click image for larger version  Name:	B9422CDC-C0C6-4E75-AF17-0A4729572D4F.jpeg Views:	0 Size:	1,14 MB ID:	2585321Click image for larger version  Name:	3033B202-D307-48C5-9DB9-05747AFED9F2.jpeg Views:	0 Size:	768,0 KB ID:	2585322

    Senast ändrad av Piscantur stercore; 2021-08-31, 16:57.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

    Är det en rulle ? Ser mest ut som en kaffekvarn har hängt upp och ner någonstans.
    Hahaha jo det har du rätt i men en ganska len kaffekvarn måste jag säga. Blev ganska förvånad över hur mjukt och fint den malde. Jag får väl bli den "första" här på vår tråd med att prova fiska borre med en cardinal kaffekvarn ;-)

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Fick denna rulle av en kompis. Den såg nästintill oanvänd ut så jag bockade och tog emot den. Servade den och tänkte prova köra borre med den. Är den någon som har liknande rulle som kört borre med den, och funkar det? Eller är dom helt värdelösa?
    Är det en rulle ? Ser mest ut som en kaffekvarn har hängt upp och ner någonstans.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Fick denna rulle av en kompis. Den såg nästintill oanvänd ut så jag bockade och tog emot den. Servade den och tänkte prova köra borre med den. Är den någon som har liknande rulle som kört borre med den, och funkar det? Eller är dom helt värdelösa?
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 112 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X