Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Då är frågan, passar den spolen i en vanlig 6500/6501 ??
    Har jag mycket svårt att tänka mig. Dock så har TG spolar som rymmer mer lina till 5 och 6000 om du har behov av det.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Tjusig!

    Kör hårt, det är ju bara att testa och se.
    Men de är halvkilos goa tingestar så de kräver sin man om det ska köras längre pass…
    Upplever själv att vikten i kombination med bredden på 7000 gör att spöet gärna vill ”vicka” sidledes under invevning.
    Bytte till kullager på en av mina 7000, blev ngt bättre vid kast.
    De bästa att kasta med ur 7000 serien enligt mig är 70C3, 75C3, samt Pro Rocket.
    Men så dök det plötsligt upp en specialare som jag snabbt blev mkt förtjust i, 7000C Compact. Är egentligen en laxrulle som ABU tog fram ur ett 6500 chassi som de satte en brutalt stor spole i.
    Då är frågan, passar den spolen i en vanlig 6500/6501 ??

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Testade rullen på mitt sg custom predator 245 g och det kändes ganska bra. Hade varit roligt att prova kasta efter gädda med denna pansarvagn och se om det är så jobbigt som många vittnar om. Nu har jag ganska stora händer och ganska stark om jag får säga så själv ;-)

    Vad tror ni?
    Tjusig!

    Kör hårt, det är ju bara att testa och se.
    Men de är halvkilos goa tingestar så de kräver sin man om det ska köras längre pass…
    Upplever själv att vikten i kombination med bredden på 7000 gör att spöet gärna vill ”vicka” sidledes under invevning.
    Bytte till kullager på en av mina 7000, blev ngt bättre vid kast.
    De bästa att kasta med ur 7000 serien enligt mig är 70C3, 75C3, samt Pro Rocket.
    Men så dök det plötsligt upp en specialare som jag snabbt blev mkt förtjust i, 7000C Compact. Är egentligen en laxrulle som ABU tog fram ur ett 6500 chassi som de satte en brutalt stor spole i.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Testade rullen på mitt sg custom predator 245 g och det kändes ganska bra. Hade varit roligt att prova kasta efter gädda med denna pansarvagn och se om det är så jobbigt som många vittnar om. Nu har jag ganska stora händer och ganska stark om jag får säga så själv ;-)

    Vad tror ni?
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Fick äntligen hem denna skönhet. Kartongen och rullen var i exceptionellt skick. Saknades dock en vingmutter, några vikter och själva plattan som är till skruvarna. Men det är ändå inget jag använder.

    Detta är min första 7000 rulle och jäklar vilken stabil rulle, som en pansarvagn. Riktigt vacker, går inte att jämföra med kinaskräpet som säljs i 7000 storleken idag.

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

    Att priset skulle gå upp brukar inte gälla sådant som gjorts enbart för att samla på, i regel vet den som säljer speciella samlarutgåvor hur stor marknaden är och alla som då vill köpa köper och sen är efterfrågan noll. Det kan givetvis funka annorlunda inom olika samlarområden, men tillgång och efterfrågan är alltid det som styr. En sällsynt originalutgåva kommer det aldrig fler av, jubileumsutgåvor kan man prångla ut hur många som helst. Sen kan jag förstå att det finns andra värden om man tycker rullarna är snygga att ha i vitrinskåpet.
    Tänkt lite att 5000 Orbis kan bli så, fanns ju bara med ett år. Samtidigt fick väl AB Urfabriken ut rätt många det året, vad som också talar emot att den kommer bli sällsynt i framtiden är att Urfabriken marknadsförde den som en samlarutgåva med tillhörande träblock.
    Bara tre år gammal hitintills och förra veckan gick det en på Tradera för bara drygt 1300. Långt under rekommenderade priset i Napp och Nytt 2018.

    Jag har en original som kommer förbi oanvänd så två trimmade som jag fiskar med.
    Trots dyrare rullar är det favoriten!

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Håller med, den gröna är urläcker :-) jag skulle vilja ha en grön i 4000 modell :-)
    Ja en grön 45a är inte dum. Har några gröna 4000 sen innan. Men inte med sådana gavlar. Man kanske skulle bygga sig en??

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
    Ja den gröna är riktigt läcker, skulle jag köpa en amba skulle jag leta efter en grön.
    Håller med, den gröna är urläcker :-) jag skulle vilja ha en grön i 4000 modell :-)

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Ja den gröna är riktigt läcker, skulle jag köpa en amba skulle jag leta efter en grön.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

    Att priset skulle gå upp brukar inte gälla sådant som gjorts enbart för att samla på, i regel vet den som säljer speciella samlarutgåvor hur stor marknaden är och alla som då vill köpa köper och sen är efterfrågan noll. Det kan givetvis funka annorlunda inom olika samlarområden, men tillgång och efterfrågan är alltid det som styr. En sällsynt originalutgåva kommer det aldrig fler av, jubileumsutgåvor kan man prångla ut hur många som helst. Sen kan jag förstå att det finns andra värden om man tycker rullarna är snygga att ha i vitrinskåpet.
    Tiden får utvisa detta ang 100 års utgåvan, magkänslan är att värdet åtm kommer att bestå. Kan också konstatera att det sålts några set av dessa 150 till hela världen till över ursprungspriset. Detta av privata säljare då seten mkt snabbt såldes slut hos återförsäljarna.
    Och ja, ögonfröjd på sin glashylla är de sannerligen, ffa den gröna har jag svårt att släppa blicken från.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 152 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X