Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • comer
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Denna byggde jag ihop idag. Meningen att den ska se ut som den kom från Abu själva. Allt är nytt förutom veven, spolrattarna och spolaxel.
    Riktigt snygg rulle och färg. Har själv de gavlarna som ligger och väntar på att komma in i ett framtida bygge. Skulle vilja att mina hamnar på en 4000 storlek men det känns fel när där står 5500 på gavlarna.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Denna byggde jag ihop idag. Meningen att den ska se ut som den kom från Abu själva. Allt är nytt förutom veven, spolrattarna och spolaxel.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg


    Tack för det Alman!

    Instämmer att den vart helt klart mer estetiskt korrekt och retro med Shimomura vev och klassiskt stjärnhjul.

    Men idén är ju att slänga gummin & wobblers med rullen då blir tyvärr knopparna får pyttiga, men skulle den stått på hyllan så hade den fått vart kvar i v1.0

    För övrigt min första rulle med bronsbussningar i, skall bli intressant att prova.
    Har tidigare endast haft det i Classic rullar jag använt till trolling, och då har jag inte kunnat säga vare sig bu el bä då dem inte märkts av.
    Har en vc pike med pike performance kittet. Alltså UT spolen med bronsbussningar. Den är en dröm att kasta med. Låter ingenting, hur stabil som helst och kastar långt med beten från 40g uppåt. Är även skönare i invevning till följd av bussningar.

    Däremot behöver man ge bussningarna några timmar på sjön innan dom kommer till sin rätta.

    Du kommer nog inte bli besviken skulle jag tro :-)

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Någon som sitter på extra låsbrickor, den mindre varianten :-) så köper jag gärna. Jag har bara original och dom är för stora :-( för min fina röda vev :-)
    Ring Sportfiskeboden!

    Köpte av dem små låsbrickor så sent som förra veckan.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Lyckades göra en alternativ lösning med en gammal låsbricka i plast :-) ser man röda muttern oxå :-)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Någon som sitter på extra låsbrickor, den mindre varianten :-) så köper jag gärna. Jag har bara original och dom är för stora :-( för min fina röda vev :-)

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Vilken fin rulle. Roligt med din egna beteckning på rullen:-)

    Vart riktigt snyggt med Shimomura veven. Har själv en del rullar med dom små runda knopparna vilket fungerar, men beastveven är enligt mig bättre (funktionsmässigt) till tyngre gäddfiske.

    Däremot är den kanske inte lika estetiskt tilltalande men funktion över utseende tar jag alla dar i veckan om rullen ska fiskas hårt med :-)

    Tack för det Alman!

    Instämmer att den vart helt klart mer estetiskt korrekt och retro med Shimomura vev och klassiskt stjärnhjul.

    Men idén är ju att slänga gummin & wobblers med rullen då blir tyvärr knopparna får pyttiga, men skulle den stått på hyllan så hade den fått vart kvar i v1.0

    För övrigt min första rulle med bronsbussningar i, skall bli intressant att prova.
    Har tidigare endast haft det i Classic rullar jag använt till trolling, och då har jag inte kunnat säga vare sig bu el bä då dem inte märkts av.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Spoilade för nån vecka sedan i mitt inlägg om min Chrome Rocket 6500 med div godis att det skulle komma en efterföljare i mindre storlek, och här är den! :-)

    Ambassadeur 5500 HPD-KCPE.
    (Hopplockade delar - Kimpas Chrome Pike Edition)

    Hembygge med diverse blandade delar både begagnade men mestadels nytt.
    Tanken var en genuin Gädd-rulle med hållbara komponenter så tål tuffa tag.

    Nytt chromat 5500 stativ + chromad bottenplatta & backspärrshake + chromade rocket gavlar.
    UT Pike Performance kit
    Beast vev & bockat stjärnhjul
    Dubbelt lagrad evighetsskruv + svart alu linspridare
    Standard utväxling 5,3:1

    Sista bilden var ett litet experiment med chromat 70-tals stjärnhjul och en Shimomura vev!
    Vilken fin rulle. Roligt med din egna beteckning på rullen:-)

    Vart riktigt snyggt med Shimomura veven. Har själv en del rullar med dom små runda knopparna vilket fungerar, men beastveven är enligt mig bättre (funktionsmässigt) till tyngre gäddfiske.

    Däremot är den kanske inte lika estetiskt tilltalande men funktion över utseende tar jag alla dar i veckan om rullen ska fiskas hårt med :-)

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Spoilade för nån vecka sedan i mitt inlägg om min Chrome Rocket 6500 med div godis att det skulle komma en efterföljare i mindre storlek, och här är den! :-)

    Ambassadeur 5500 HPD-KCPE.
    (Hopplockade delar - Kimpas Chrome Pike Edition)

    Hembygge med diverse blandade delar både begagnade men mestadels nytt.
    Tanken var en genuin Gädd-rulle med hållbara komponenter så tål tuffa tag.

    Nytt chromat 5500 stativ + chromad bottenplatta & backspärrshake + chromade rocket gavlar.
    UT Pike Performance kit
    Beast vev & bockat stjärnhjul
    Dubbelt lagrad evighetsskruv + svart alu linspridare
    Standard utväxling 5,3:1

    Sista bilden var ett litet experiment med chromat 70-tals stjärnhjul och en Shimomura vev!
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Kimmen; 2021-03-01, 23:53.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
    Jag tror jag har mässingsbussningar mm, till din rulle. Började trolla gös med min för 25-30 år sedan, innan åsunden o somliga andra ungdomar nämde att det kan va en dyr rulle. Så FS har hjälp mig mk
    Vad är det mer du har förutom bussningar?

    Köper gärna bussningar och annat om du har.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 495 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 828 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 645 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 656 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 547 svar
228 910 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Classe69  
Arbetar...
X