Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • jorgen.mansson
    replied
    Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

    Ja lite galen är man nog och känner definitivt igen ångesten över alla pengar man köpt trim/rullar för. Mitt stora problem är att jag inte kan sälja av mina rullar jag inte använder utan dessa hamnar i en låda för att kanske användas i framtiden.
    Det är ju alltid bra att ha en reservrulle som reserv om rullen till den andra reservrullens reservrulles reservrulle skulle behöva lite service.

    Jag känner igen det där, har massor av runda Amb: i olika storlekar både köpta i Sverige och Japan import och har nog bara gjort av med en genom åren och den gav jag bort till en som ville börja fiska multi...

    Lämna en kommentar:


  • comer
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Efter man hängt i denna tråden ett bra tag känns det skönt veta att man långtifrån är själv om att ha väldigt många Ambassadeur. Onödigt många och ibland infinner sig ångesten hur mycket pengar man lagt på dessa rullar. Skönt veta man inte är ensam att vara lite galen.

    Får fundera, för mitt fiske tycker jag 5000 är lagom och köper jag några 4000 skall de trimmas bytas vevar tumstöd osv. Känner mig själv för bra..

    Jag är ju lite speciell, mina absoluta favoriter som jag fiskar med vill jag ha flera av som är ofiskade.
    Därför jag har tre Orbis två trimmade och en original. Tre 5600 Factory Tuned varvid jag fiskar med en. Två 6500 CS Pro Rocket första modellen.
    Ja lite galen är man nog och känner definitivt igen ångesten över alla pengar man köpt trim/rullar för. Mitt stora problem är att jag inte kan sälja av mina rullar jag inte använder utan dessa hamnar i en låda för att kanske användas i framtiden.

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

    Tycker definitivt att du skall skaffa en 4000 rulle. Bra att du skriver "minst en" för då finns det utrymme för att öka på samlingen. Jag började försiktigt med en 4000 och gillade verkligen dessa rullar. Nu har jag 5 st.
    Efter man hängt i denna tråden ett bra tag känns det skönt veta att man långtifrån är själv om att ha väldigt många Ambassadeur. Onödigt många och ibland infinner sig ångesten hur mycket pengar man lagt på dessa rullar. Skönt veta man inte är ensam att vara lite galen.

    Får fundera, för mitt fiske tycker jag 5000 är lagom och köper jag några 4000 skall de trimmas bytas vevar tumstöd osv. Känner mig själv för bra..

    Jag är ju lite speciell, mina absoluta favoriter som jag fiskar med vill jag ha flera av som är ofiskade.
    Därför jag har tre Orbis två trimmade och en original. Tre 5600 Factory Tuned varvid jag fiskar med en. Två 6500 CS Pro Rocket första modellen.

    Lämna en kommentar:


  • comer
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Blir lite sugen skaffa minst en Ambassadeur i 4000 storlek igen. Mitt spann sträcker sig mellan väldigt många 5000 och några få 6000 och en 7000 compact.

    Har beställt en ny kullagrad 35mm vev till min C3 och ett svart gummerat tumstöd.
    Tycker definitivt att du skall skaffa en 4000 rulle. Bra att du skriver "minst en" för då finns det utrymme för att öka på samlingen. Jag började försiktigt med en 4000 och gillade verkligen dessa rullar. Nu har jag 5 st.

    Lämna en kommentar:


  • LINDER
    replied
    Har inte många roliga ambassadeurer att visa upp, men sprang på en vad jag kommit fram till 4600 CB i förvånansvärt bra skick.
    Oskruvad sånär som eventuellt veven, verkar kommit med dubbelvev original.
    Dekalen på vevgavel stämmer inte heller enligt sprängskiss.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Kvällens rull-mek,

    Ambassadeur 7200 High-Speed
    Ganska ovanlig modell från början av -90 talet från Svängsta.

    Enligt tidigare ägare är den aldrig fiskad med, jag har plockat ner den totalt och rengjort allt gammalt fett som beckat fast.
    Isärplockad - Rengjord - Servad + en touch av CDL (vev & skruvar)
    Bytte även ut bromspaketet till Carbontex, så vi kan få hejd på laxen!
    Tjusigt!

    En orörd 7200 ihop med lite C3:or.
    Gillar den brunlila kulören skarpt, fick lite tankar om att den hade gjort sig med 7200 elr 7800 spole och cdl prylar när jag tog bilderna. Click image for larger version

Name:	676B33DB-55F0-44CD-B62B-E9820DF6E102.jpeg
Views:	253
Size:	1,38 MB
ID:	2568757Click image for larger version

Name:	165F2963-668F-4DF6-989E-793315EB1A91.jpeg
Views:	240
Size:	1,59 MB
ID:	2568758

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Självklart! Hoppas det kommer imorgon.
    Är modellen som sitter på bl a röda och lila CS Rocket, även äldre Record fast i helt svart samma som på 5600 Factory Tuned.
    Vet inte om det finns i 4000 storlek.

    Tumstödet i plast gör sitt jobb men snyggt är det verkligen inte. På min C4 blev det tumstödet som senaste Record har.
    Tror det endast finns i grått i 4000 storlek tyvärr.

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Har du lust att lägga upp en bild på hur c3an ser ut med det nya tumstödet. Funderar nämligen på ett lite finare tumstöd en plaststödet, men vet inte vilket.
    Självklart! Hoppas det kommer imorgon.
    Är modellen som sitter på bl a röda och lila CS Rocket, även äldre Record fast i helt svart samma som på 5600 Factory Tuned.
    Vet inte om det finns i 4000 storlek. Men det i aluminium gör det. Har denna modell på min C3 nu.

    Tumstödet i plast gör sitt jobb men snyggt är det verkligen inte. På min C4 blev det tumstödet som senaste Record har.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Kul att det funkar som tänkt, små lätta jerkbaits är svårt även med en nyare lågprofil.
    Med lätta beten som laddar klingan dåligt så brukar jag pendla betet bakåt och ladda upp klingan extra vilket gör underverk för kastlängden.
    Jo precis. Min Daiwa prorex är inte så mycket bättre på snärta iväg dom minsta jerkbaitsen den heller.

    Jag ser för tillfället inte mycket nackdelar med min c3a i jämförelse med Prorexen. Vikten gör mig inget då den passar bättre balansmässigt med spöt en vad Prorex gör. Sen väger den inte mycket då allt är i aluminium och rullen är ganska liten i jämförelse med 5000 storleken.

    Det som kanske kan bli ett problem är när den blir blöt inuti bromsbanan. Men det återstår att se. Men fan vad kul det va att kasta små beten med en rundgavlad.

    Vill tillägga att rullen inte är inkastad ännu så jag tror den kommer bli bättre när jag har fiskat lite med den.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Blir lite sugen skaffa minst en Ambassadeur i 4000 storlek igen. Mitt spann sträcker sig mellan väldigt många 5000 och några få 6000 och en 7000 compact.

    Har beställt en ny kullagrad 35mm vev till min C3 och ett svart gummerat tumstöd.
    Har du lust att lägga upp en bild på hur c3an ser ut med det nya tumstödet. Funderar nämligen på ett lite finare tumstöd en plaststödet, men vet inte vilket.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 155 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X