Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Köp den! Annars är risken stor att jag klickar hem den, och jag behöver verkligen inga fler rullar. Men efter några glas whisky är det lätt hänt man övertalar sig själv att man gör det :-D
    Jag önskar att jag kunde skylla på whiskyn. Tror fan jag är uppe i 10 rundgavlade på 10 månader. Om 10 år är jag nog uppe i 100 rullar.

    Så köp du :-)

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Det är inte 900kr utan 1250kr. Det är två rullar i samma annons och rocketen vill han ha 1250 för. Det som är skumt att han har fler av samma färg och att han står på 11 olika bolag. Men det behöver absolut inte betyda något. Får se om jag köper den:-)
    Köp den! Annars är risken stor att jag klickar hem den, och jag behöver verkligen inga fler rullar. Men efter några glas whisky är det lätt hänt man övertalar sig själv att man gör det :-D

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Har sett dessa Rocket på Tradera, kanske samma säljare.
    Japp det är samma gubbe.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

    Abu tillverkar rullar till en mängd marknader och butiker. Så absolut inget konstigt med det. Priset är ju heller inget konstigt. 900kr för en högervevad 6000 rulle utan något speciellt i är väl ganska normalt.
    Nu i dessa Corona tider när folk jobbar hemifrån och verkar sitta på tradera väldigt mycket har rullar skenat iväg något oerhört.
    Ett tips. Betala gärna vad ni vill för en rulle ni vill ha till er själva. Men köp inte till dagens priser och räkna med att ni får tillbaka pengarna om några år.
    Tror inte dessa skyhöga priser kommer hålla i sig i längden. Kan ha fel. Men en rulle som såldes för mellan 1000-1500kr för inte länge sedan går nu för 2500-3000kr.
    Har svårt att tro det håller i sig....
    Köper aldrig något till överpris :-)
    Är värsta prutaren och vill alltid få saker billigare än vad marknadsvärdet ligger på :-)

    Men du har verkligen rätt att priserna har skenat iväg. Jag tror också att priserna kommer att sjunka igen.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Varför halvskumt? 900:- är väl inget konsigt pris för en sån rulle... har killen inga kvitton på den kanske rullen är stulen men det finns det väl inte evidens för?
    Det är inte 900kr utan 1250kr. Det är två rullar i samma annons och rocketen vill han ha 1250 för. Det som är skumt att han har fler av samma färg och att han står på 11 olika bolag. Men det behöver absolut inte betyda något. Får se om jag köper den:-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Har aldrig sett den färgsättningen tidigare på en rocket Alman men den var riktigt snygg!
    Det verkar inte skumt med försäljningen. Kan ju vara någon specialfärg som släppts till någon butik eller liknande.
    Annars verkar det vara mycket skumt som pågått på abu och diverse kreationer verkar ha lämnat fabriken. Jag misstänker att allt som lämnar svängsta inte är officiellt.
    ​​​​​
    Kollade upp killen och han står på 11 olika bolag. Det som var bra var att han kunde skicka rullen först och få betalt när rullen anländer.

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Följer en del andra samlarområden och det är samma där, coronaeffekten har drivit upp priserna rejält.

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Tjena. Nu får jag äntligen notiser när det görs inlägg här på FS. Har haft ett jäkla problem med FS på sista tiden.

    Nog om detta. Är det någon av er gubbar som vet vad detta är för raket? Har aldrig sätt den färgen och är sugen på att köpa. Killen säger att han har flera av denna färg som han ärvt av sin far. Känns lite halvskumt.


    Abu tillverkar rullar till en mängd marknader och butiker. Så absolut inget konstigt med det. Priset är ju heller inget konstigt. 900kr för en högervevad 6000 rulle utan något speciellt i är väl ganska normalt.
    Nu i dessa Corona tider när folk jobbar hemifrån och verkar sitta på tradera väldigt mycket har rullar skenat iväg något oerhört.
    Ett tips. Betala gärna vad ni vill för en rulle ni vill ha till er själva. Men köp inte till dagens priser och räkna med att ni får tillbaka pengarna om några år.
    Tror inte dessa skyhöga priser kommer hålla i sig i längden. Kan ha fel. Men en rulle som såldes för mellan 1000-1500kr för inte länge sedan går nu för 2500-3000kr.
    Har svårt att tro det håller i sig....

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Tack :-)
    Och nä tyvärr blir det oftast rätt dyrt med en gammal ambassadeur, men en helt ny i butik är inte billigt heller och kan man få en i nyskick till nästan samma pris är det helt klart värt det.

    Gillar färgsättningen på c3an, hur det svarta i stativet går igen på vev och stjärnhjul, samt hur även spolen och linspridaren matchar varandra.
    Sånna detaljer jag själv tänker på när jag plockar ihop en kreation.
    Jo helt klart! En ny rulle med lite godis på och i drar också iväg.
    Jag gillar att göra de lite personliga, varför skall allt se likadant ut!
    Jo nöjd med min C3 kastar dessutom som en dröm, spolen är också Abu's trimspole och först när jag montera allt som jag tänkte på match mellan spole och linspridaren.

    Vet du har öga för sånt, dina rullar är oerhört fina!

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Har aldrig sett den färgsättningen tidigare på en rocket Alman men den var riktigt snygg!
    Det verkar inte skumt med försäljningen. Kan ju vara någon specialfärg som släppts till någon butik eller liknande.
    Annars verkar det vara mycket skumt som pågått på abu och diverse kreationer verkar ha lämnat fabriken. Jag misstänker att allt som lämnar svängsta inte är officiellt.
    ​​​​​
    Du är inne på något där, bytte bransch och jobbar i skolan idag men har tidigare jobbat på en rätt stor svensk industri.
    Mycket saker som lämna fabriken, och allt var inte officiellt. Många högre chefer osv som sprang nere på fabriken.
    Jag var ofta nere och styrde om, flagga order och material som det var panik med och hörde mycket från olika avdelningar.
    Abu är lite mindre, men tror många anställda på golvet sitter på Ambassadeurer som inte går eller gick att köpa på officiella marknaden.
    Inget konstigt Abu gav dessa i gåva, men sitter ju på en Ambassadeur 75 år som är graverad AJ. Kolla med servicen på Abu och tydligt en trogen medarbetare Arne Johansson som jobbade på Abu.
    Rullarna är graverade på Svängsta.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 153 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X