Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Ok, trodde att det endast fanns ett lager i veven. Därför tänkte jag att du kanske har hittat något roligt kullager att stoppa i rullen :-)
    Är nog bara ett lager i veven.
    En C7.

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Jo det stämmer att jag har en del rullar :-)

    Alla har dock lite olika trimgraden, men visst upplever jag att dom nästan alla kastar bättre med trim. Men bara nästan.

    Jag har märkt att exempelvis min Svartzonker rulle med kullagrat allt, kastar lika långt som när jag endast hade trimspole i.

    Upplever även att min röda pro rocket är mindre nervös utan trim och massa kullager än min fullt trimmade raket.

    Jag vet att alla ultra cast modeller Abu har är väldigt lika, men upplever att vissa rullar gör sig bättre med mindre trim alternativt mer trim, eller kanske till och med orginal (typ endast raketen).

    Därav min fråga vad som gäller för din fina c4 som nu är än c8 :-) Är nämnligen sugen på att köpa en c4.

    Jag upplever alla mina trimmade rullar som mindre nervösa, mer långkastande och säkrare även efter ett antal timmar när vattnet i rullen osv börjar göra sitt.
    Nöjd med C4 men gången är mera rå känner kuggarna mer, detta beror tydligen på högre utväxlingen. Funderar dreva ner den.

    En C3 med lagrad skruv är bättre alternativ än C4 skulle jag säga om du nu vill ha lagrad skruv. Dubbel för både Rocket Black Edition och C 3 har ett lager standard i skruven.
    C4 har ju dock frikoppling med tummen och man gillar det.
    Har ju rullar med båda frikopplingssystemen och jag tycker båda fungerar tillfredsställande för mitt fiske.

    En djup orginalspole kommer jag aldrig använda igen i någon rulle jag har eller kommer köpa i framtiden.
    Senast ändrad av Wilier75; 2020-09-19, 21:18.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
    Alman!
    Du har ju ett antal trimmade klassiska rullar, hur kastar de nu?
    Jo det stämmer att jag har en del rullar :-)

    Alla har dock lite olika trimgraden, men visst upplever jag att dom nästan alla kastar bättre med trim. Men bara nästan.

    Jag har märkt att exempelvis min Svartzonker rulle med kullagrat allt, kastar lika långt som när jag endast hade trimspole i.

    Upplever även att min röda pro rocket är mindre nervös utan trim och massa kullager än min fullt trimmade raket.

    Jag vet att alla ultra cast modeller Abu har är väldigt lika, men upplever att vissa rullar gör sig bättre med mindre trim alternativt mer trim, eller kanske till och med orginal (typ endast raketen).

    Därav min fråga vad som gäller för din fina c4 som nu är än c8 :-) Är nämnligen sugen på att köpa en c4.


    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
    Click image for larger version

Name:	DSC_0094.JPG
Views:	303
Size:	855,4 KB
ID:	2559924

    Tror UT veven har två lager.
    Två i spolen, två i Abu's trimskruv, två i lättade mellanhjulet. Har också keramisk knivbult.

    Kastar mycket bättre än orginal men fortfarande sämre än min C3 som är en C4.
    Abu's trimspole och skruv, lättat mellanhjul utan lager och keramisk knivbult.

    C3 är en riktig raket och dröm att kasta med, dessutom helt ljudlös. Click image for larger version Name:	DSC_0085.JPG Views:	0 Size:	3,70 MB ID:	2559923
    Ok, trodde att det endast fanns ett lager i veven. Därför tänkte jag att du kanske har hittat något roligt kullager att stoppa i rullen :-)

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Alman!
    Du har ju ett antal trimmade klassiska rullar, hur kastar de nu?

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Click image for larger version

Name:	DSC_0094.JPG
Views:	303
Size:	855,4 KB
ID:	2559924
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Vilken fin rulle :-) Kastar den bättre än orginal? Såg att du skrev C8. Vart sitter det åttonde lagret?
    Tror UT veven har två lager.
    Två i spolen, två i Abu's trimskruv, två i lättade mellanhjulet. Har också keramisk knivbult.

    Kastar mycket bättre än orginal men fortfarande sämre än min C3 som är en C4.
    Abu's trimspole och skruv, lättat mellanhjul utan lager och keramisk knivbult.

    C3 är en riktig raket och dröm att kasta med, dessutom helt ljudlös. Click image for larger version  Name:	DSC_0085.JPG Views:	0 Size:	3,70 MB ID:	2559923

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
    Idag fick min C4 som är en UT- edition C8 bekänna färg! Click image for larger version

Name:	DSC_0095.JPG
Views:	327
Size:	3,71 MB
ID:	2559910
    Vilken fin rulle :-) Kastar den bättre än orginal? Såg att du skrev C8. Vart sitter det åttonde lagret?

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Idag fick min C4 som är en UT- edition C8 bekänna färg! Click image for larger version

Name:	DSC_0095.JPG
Views:	327
Size:	3,71 MB
ID:	2559910

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Med en sådan rulle å veven på den sidan så förstår precis varför den kommer till väl användning!

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Min lätt trimmade Rocket används väldigt frekvent för tillfället. Click image for larger version

Name:	IMG_20200911_172330_01.jpg
Views:	325
Size:	1,61 MB
ID:	2559480

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 152 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X