Hålla reda på viktiga prylar i båten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hålla reda på viktiga prylar i båten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hålla reda på viktiga prylar i båten

    Nån som har tips om hur man enklast o bästa sättet får lite ordning reda på hjälpmedel som man vill ha lätt till hands i båten istället för i en fiskeväska eller låda. Tänker mer på kniven, vågen, kroklossartången, käftöppnare o sånt som man vill kunna nå snabbt istället för att gräva i lådan eller att det ligger o slinger överallt. Kanske kunna hänga opp grejjerna på båtsidan. Men man vill ju inte göra massa hål i onödan. Hmmm kanske man kan ta typ handukshängare o sätta fast med smältlim eller fog eller silicon. kom att tänka på det nu . Visa gärna era konstruktioner på bild om ni har här. Skall tilläggas jag har en vanlig plasteka normal storlek.

  • #2
    Jag har en alumacraft 145cs, så jag har monterat grejer på alumatrack-fästen. Har dock inga bilder just nu.

    Ett tips är att montera grabbräcke om du inte har det, och montera grejer på.

    Vill du absolut inte borra i din båt finns några exempel nedan.

    https://www.westgear.se/store/p/bete...3%A4ste-497113
    https://www.westgear.se/store/p/mugg...ganizer-596435
    https://www.dogger.se/rapala-verktygshallare-magneti

    Kommentera


    • #3
      Jag kör med en sån här och är mycket nöjd: https://www.xxl.se/rapala-tool-organ...113943_1_style
      Går att både hänga eller ställa på ett strategiskt valt ställe..

      Kommentera


      • #4
        Ikeas bestickkorg är stilren och full av hål. Beten, verktyg och fan allt går i. Fender, djupriggslod går i. Termosen!

        En eller två skruv i sidan eller botten eller sätt i relingen med rörklämma mm

        Har bara 8st sådanna i båten nu men då har jag bra annan förvaring å
        Alumacraft så klart!

        Kommentera


        • #5
          Jag har ett par berkleys transportspöhållare i plast,.

          Där hänger allt annat än spön, tänger, kroklossare, wobbler,...

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
            Jag har ett par berkleys transportspöhållare i plast,.

            Där hänger allt annat än spön, tänger, kroklossare, wobbler,...
            Lite lika här men jag tog en lämplig plastback från CO och gjorde en kombinerad betesbalja och verktygsförvaring, ena långsidan sitter en berkley hållare för verktyg och de övriga tre sidorna har borrade hål i kanten för att hänga beten och i mitten finns plats för 2-3 Plano 3700 askar med extra beten, tafsar och annat smått.
            Ett bärhandtag av rep gör att jag lätt kan ta med den till och från båten vid fiske och allt torkar snabbt utan att rosta total kostnad ca60kr för baljan hållaren hade jag och så ca 15-20min med borr och annat skruvande så var den klar ;-)

            Kommentera


            • #7
              kraftavbitare och långnosad tång hänger i oanvända "rörspöhållare" sitter tillgängligt på relingen
              Andra saker rlukar bli i spannar och förvarar alla lådor/väskor i plastbackar med lock, smidigt att inte blöta ner allt och mindre stök

              Kommentera


              • #8
                Jag kör med hinkar. Mindre hinkar/plastbyttor i större ger olika fack samtidigt som det är lätt att ta grejorna till/från båten.
                Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

                Kommentera


                • #9
                  Hej!

                  Vore kul om folk ville posta lite bilder på sina smarta förvaringsknep i båten. Jag ska fota lite kommande helg.
                  Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                    Lite lika här men jag tog en lämplig plastback från CO och gjorde en kombinerad betesbalja och verktygsförvaring, ena långsidan sitter en berkley hållare för verktyg och de övriga tre sidorna har borrade hål i kanten för att hänga beten och i mitten finns plats för 2-3 Plano 3700 askar med extra beten, tafsar och annat smått.
                    Ett bärhandtag av rep gör att jag lätt kan ta med den till och från båten vid fiske och allt torkar snabbt utan att rosta total kostnad ca60kr för baljan hållaren hade jag och så ca 15-20min med borr och annat skruvande så var den klar ;-)
                    Den hade jag gärna sett bild på

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 495 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 828 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 645 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 657 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 548 svar
                    229 074 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Arbetar...
                    X