Fiskar nån med SG MPP 8' Haspel 244 cm (8') -90 g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskar nån med SG MPP 8' Haspel 244 cm (8') -90 g

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskar nån med SG MPP 8' Haspel 244 cm (8') -90 g

    Som rubriken.
    Fiskar nån med detta spö SG MPP 8'
    Haspel 244 cm (8') -90 g ?? Vad tycker mi om de?
    https://www.dogger.se/rullar-och-spo...pon/sg-mpp-169

  • #2
    Fiskar jag med det: nej
    Äger jag ett: ja.

    Spöt är helt ok eller bättre för sitt pris. Men jag tycker det saknar den där "sista" spänsten/kraften/trycket för att vara riktigt bra. Men, det kostar heller inte 1500+ kr ...

    Kastar bäst inom 40-65 gr. Klarar Buster Jerk 75g ok, men inte optimalt. Men tyngre funkar dåligt. Vet inte om det är spö't eller min kastteknik dock.

    Kastar du mest med 40-65/70g, köpvärt. Kastar du huvusakligen Buster Jerk, välj annat.

    Kommentera


    • #3
      Äger det spöt men att det skulle sakna kraft vet jag väl inte, jo om man fiskar vithaj kanske. det känns som ett kvastskaft med en par decimeter trädgårdslang i toppen.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av gösUno Visa inlägg
        Äger det spöt men att det skulle sakna kraft vet jag väl inte, jo om man fiskar vithaj kanske. det känns som ett kvastskaft med en par decimeter trädgårdslang i toppen.
        Ha ha, Ja, det nog så jag menar.
        Kraft att kroka och fajtas finns. Det är just vid kast och där är din beskrivning med trädgårdsslangen bra...

        Kommentera


        • #5
          Jag har föregångaren Mp pro och håller inte med någon av er. Tycker det är ett väldigt prisvärt spö, känner inte igen mig alls i "kvastskaft med trädgårdsslang" utan tycker det har en trevlig aktion som skjuter på bra i kasten och trevlig att drilla på. För så jäkla mycket kan de inte ha ändra klingan från mp pro till mpp.

          För rätt peng är ett bra köp om man har tajt budget.

          Kommentera


          • #6
            Har klämt på det och det var inget som tilltalande mig, däremot är spöna som sportfiskenboden säljer stubby 88 ett jäkligt trevligt spö.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
              Jag har föregångaren Mp pro och håller inte med någon av er. Tycker det är ett väldigt prisvärt spö, känner inte igen mig alls i "kvastskaft med trädgårdsslang" utan tycker det har en trevlig aktion som skjuter på bra i kasten och trevlig att drilla på. För så jäkla mycket kan de inte ha ändra klingan från mp pro till mpp.

              För rätt peng är ett bra köp om man har tajt budget.
              Kan hålla med. Jag fiskade med mitt för något år sedan och det funkar. Däremot tyckte jag inte det var optimalt med Buster Jerk vilket är mitt "husdrag", så jag sökte och köpte nytt. (Men då också dubbelt så dyrt.)
              Men det har också med kastteknik att göra.

              Spöt är välbyggt och robust utan att vara tungt. Det slår bl.a. SZ Black Series (90g?) i hur skönt det är att fiska med.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
              2 svar
              2 478 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg TomHiddleston  
              Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
              24 svar
              3 813 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uffe62
              av uffe62
               
              Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
              39 svar
              5 614 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg OGRudan
              av OGRudan
               
              Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
              468 svar
              107 621 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Julle68
              av Julle68
               
              Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
              3 545 svar
              228 112 visningar
              12 gillar
              Senaste inlägg Wilier75  
              Arbetar...
              X