Hjälp med att välja ett multirulleset för gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med att välja ett multirulleset för gädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hjälp med att välja ett multirulleset för gädda

    Tjena!

    I vintras bestämde jag mig för att ta tag i det fisket igen (fiskade lite när man var liten) så jag köpte ett "allround" haspel set som var viktklass 15-40g och har fiskat med det ganska mycket under sommaren och har fått upp intresset igen och är nu sugen att kliva upp ett trappsteg och försöka mig på det här med multirulle och lite större beten. Det setet jag har tittat på är att köra med en revo toro beast rulle men har sett att det finns olika "modeller" av den och har ingen aning om vad skillnaden är på dessa men jag antar att det är storleken? det jag vet är att jag vill ha veven på vänster sida. Sen tänkte jag köra med Svartzonker Signature Spinnspö 8,6 fot 40g-140g men vet egentligen ingenting om det spöet heller mer än att det har ungefär den kastvikten jag är ute efter.

    Tycker ni jag ska köra med denna combo eller har ni något tips på vad jag ska köra med istället?

    rullen: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...oro-beast.html

    spö: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...ure-spinn.html

    Jag har endast testat kasta med multirulle vid ett tillfälle men tyckte då det var riktigt bekvämt så multirulle är det jag kommer köra med i framtiden.

    Mvh

  • #2
    https://www.fiskesnack.com/forum/sho...00HL-GÄDDBETEN

    Kommentera


    • #3
      Tack för svar men köper helst mina saker i butik

      Kommentera


      • #4
        Rull valet är enkelt för min del , Shimano Tranx 301 , är otroligt nöjd med mina , silkeslena , stabila , kastar fantastiskt bra en robust konstruktion som håller . Den har allt som en bra gäddrulle ska ha .

        När det gäller spön finns det hur mkt som helst att välja på & vad som passar dig bäst kan bara du avgöra , eftersom du vill helst handla från butik då är Söders ett ypperlig butik att åka till få som har så mkt att välja på .
        Leech Gator spöna säljs för 1999 kr det är ett fynd för den pengen

        Kommentera


        • #5
          https://www.fiskesnack.com/forum/sho...ske-kvastskaft

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
            Rull valet är enkelt för min del , Shimano Tranx 301 , är otroligt nöjd med mina , silkeslena , stabila , kastar fantastiskt bra en robust konstruktion som håller . Den har allt som en bra gäddrulle ska ha .

            När det gäller spön finns det hur mkt som helst att välja på & vad som passar dig bäst kan bara du avgöra , eftersom du vill helst handla från butik då är Söders ett ypperlig butik att åka till få som har så mkt att välja på .
            Leech Gator spöna säljs för 1999 kr det är ett fynd för den pengen
            tack för svaret jag tror jag kör på rullen du rekommenderade istället för den jag hade tänkt på

            Det här med att serva sina rullar hemma. Är det något som tar tid att lära sig? eller är det hyfsat enkelt?

            Mvh

            Kommentera


            • #7
              En lågprofil är lite bökigare än en klassisk rund ambassadeur. Men finns tydliga guider på hur man gör på nätet. Tranx är ett bra val av rulle. Nöjd med min (även nöjd med mina Daiwa rullar, och runda shimano) tycker du ska slå ett getöga på trådlänken jag gav dig, står mycket om många spön. Prorex serien från dsiwa är poppis. Bäst hjälp får du med klar budget och ett besök till välsorterad sportfiske butik.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                En lågprofil är lite bökigare än en klassisk rund ambassadeur. Men finns tydliga guider på hur man gör på nätet. Tranx är ett bra val av rulle. Nöjd med min (även nöjd med mina Daiwa rullar, och runda shimano) tycker du ska slå ett getöga på trådlänken jag gav dig, står mycket om många spön. Prorex serien från dsiwa är poppis. Bäst hjälp får du med klar budget och ett besök till välsorterad sportfiske butik.
                jag litar inte på att fråga i butik då det känns som att dom kommer skicka på mig som är okunnig något som säljer dåligt eller något sånt det är därför jag frågar här. Men jag kanske är överdrivet orolig

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Storpiskarn Visa inlägg
                  jag litar inte på att fråga i butik då det känns som att dom kommer skicka på mig som är okunnig något som säljer dåligt eller något sånt det är därför jag frågar här. Men jag kanske är överdrivet orolig
                  Vart bor du? Eller rättare sagt, vilka fysiska butiker har du närhet till?

                  Vad gillar du för typ av spö? Då tänker jag aktion. Delade grepp, eller helt? EVA eller kork? Hur pass lätt och tungt vill du kunna kasta?

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Storpiskarn Visa inlägg
                    jag litar inte på att fråga i butik då det känns som att dom kommer skicka på mig som är okunnig något som säljer dåligt eller något sånt det är därför jag frågar här. Men jag kanske är överdrivet orolig
                    Alla butiker jag känner till i Stockholm är seriösa och ska aldrig lura på något skräp.
                    Söders och Lundgrens Fiske är dom jag handlar hos i första hand.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 497 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 833 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 659 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 550 svar
                    229 651 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Tylön
                    av Tylön
                     
                    Arbetar...
                    X