Abu bytte spö till rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu bytte spö till rulle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    du har missuppfattat det Gösta...telefoner används inte till att ringa med i dag...speciellt inte av den yngre generationen...
    Fast nu talade han ju, uttryckligen, om den gamla hederliga telefonen...

    Kommentera


    • #12
      Ja, ja. Säger som andra, mejla eller old-school-ring så fixar de detta.
      Eftesom du inte hade ett kvitto så fanns det säkert inget papper som identifierade varan som var reklamerad.
      Var extra tydlig vid återkontakt. Det löser sig.

      Kommentera


      • #13
        Bara ett par små frågor.... Köpte du rullen av Pure Fishing? Antar nej? Varför inte reklamera mot butiken? Är ju säljaren som är ansvarig för reklamationen, inte leverantör. Om det nu inte var så du köpte direkt av leverantör. Förmodligen så är det inte så lätt för den som tagit ditt ärende att avgöra vad för pinal du ville reklamera, och blir en siffra fel i artikelnumret kan det råka bli en rulle istället för spö... Pure Fishing har sina artikelnr 7 siffror i följd som är tämligen lika. Typ 1312810 (abu atom 20gr färg BGL) eller 1312870 (favorit vass 15gr färg silver). så det behöver inte skilja så mycket på art nr så blir det helt fel grej.

        Oavsett så får du ju skicka tillbaka rullen och säga att det blev fel och be få det spö du skulle ha, men ibland kan ju fel uppstå, speciellt då du inte hade kvitto.

        Å appropå det så är det hatten av till Pure Fishing som tar en reklamation utan kvitto! Ändå superbra kundservice bara det.
        http://mortasfiske.blogspot.com

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
          Bara ett par små frågor.... Köpte du rullen av Pure Fishing? Antar nej? Varför inte reklamera mot butiken? Är ju säljaren som är ansvarig för reklamationen, inte leverantör. Om det nu inte var så du köpte direkt av leverantör. Förmodligen så är det inte så lätt för den som tagit ditt ärende att avgöra vad för pinal du ville reklamera, och blir en siffra fel i artikelnumret kan det råka bli en rulle istället för spö... Pure Fishing har sina artikelnr 7 siffror i följd som är tämligen lika. Typ 1312810 (abu atom 20gr färg BGL) eller 1312870 (favorit vass 15gr färg silver). så det behöver inte skilja så mycket på art nr så blir det helt fel grej.

          Oavsett så får du ju skicka tillbaka rullen och säga att det blev fel och be få det spö du skulle ha, men ibland kan ju fel uppstå, speciellt då du inte hade kvitto.

          Å appropå det så är det hatten av till Pure Fishing som tar en reklamation utan kvitto! Ändå superbra kundservice bara det.
          Butiken har stängt ner och nuförtiden hänvisar oftast butiken ändå till leverantör tyvärr... Däremot är jag supernöjd med att dom faktiskt kollar på ärendet utan ett kvitto. Rullen skickar jag nog tillbaka i vilket fall som helst så kan dom ha den som "goodwill" produkt till nån annan. Blir det inget av det så får jag propsa på att få tillbaka bottendelen och köpa ny överdel, antar att dom har kvar den

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Fast nu talade han ju, uttryckligen, om den gamla hederliga telefonen...
            Dom gamla hederliga telefonerna är borta nuförtiden

            Kommentera


            • #16
              Ah, men det förklarar ju saken. Tråkigt med butiker som går i graven... Ja, då blir det väl Pure Fishing som får stå för reklamationen, och jag är övertygad om att om du inte får ett sånt spö du hade, så får du ett likvärdigt!
              http://mortasfiske.blogspot.com

              Kommentera


              • #17
                Här kommer svaret från Abu...

                Hej
                Jaså, du ville inte ha rullen... skämt åsido
                Tryckfelsnisse hade tydligen varit framme, så det blev fel artikelnummer vid beställningen
                Vi ber om ursäkt. Vi skickar en retursedel till dig, så får du skicka tillbaka rullen och vi gör
                ett nytt försök att beställa ett spö till dig
                MvhBosse
                Serviceavd

                älskar folk som kan ta ett fel med lite humor, och pure fishing serviceavd fortsätter leverera, iallafall är det min upplevelse

                Kommentera


                • #18
                  Då dök det upp! Hämtade ut ett nytt Vendetta spö idag, nyare modellen med EVA handtag istället för kork. Måste verkligen plussa Abu(purefishing) för hur dom löste detta ärende, snabbt o smidigt utan massa diskussioner även då jag saknade kvitto. Dom skickade även spöt innan den berömda rullen hann tillbaka till dom då jag skickade den i måndags o avin på spöt kom igår. Så för den kundservicen ger jag fem plus!

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av AKEN79 Visa inlägg
                    Då dök det upp! Hämtade ut ett nytt Vendetta spö idag, nyare modellen med EVA handtag istället för kork. Måste verkligen plussa Abu(purefishing) för hur dom löste detta ärende, snabbt o smidigt utan massa diskussioner även då jag saknade kvitto. Dom skickade även spöt innan den berömda rullen hann tillbaka till dom då jag skickade den i måndags o avin på spöt kom igår. Så för den kundservicen ger jag fem plus!
                    en och annan firma har lite att lära där...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

                    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                    Kommentera


                    • #20
                      Kan bara instämma till ABUs service! Har nog aldrig upplevt den servicen de ger ifrån något annat företag. Världsledande!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 868 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X