Paddel till tailbete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Paddel till tailbete

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Paddel till tailbete

    Tja! jag har senaste åren börjat experimentera mer med tailar, vikter osv, vad som fungerar tillsammans! Vad jag och gäddan tycker är bra kombinationer!
    Nu är tanken att jag ska testa fler tailbeten med paddel till våren. Har en del beten som jag liksom vill byta ut originaltailen på till paddel och undrar vad ni har för tips på jiggar som man kan klippa av som lämpar sig bäst till detta! Förstår att det troligtvis går med många olika varianter men på sätt och vis är det surt att köpa ett gäng som man bara ska klippa sönder och testa.. När man kanske ändå inte blir nöjd!
    Vad brukar/gillar ni för jiggar/paddlar till detta ändamål? eller har ni någon speciell kombo med just en sorts kropp och en sorts paddel?

  • #2
    SZ lösa paddlar har funkat bra på mina Brunnberg tailar i många år.
    /Apan

    Kommentera


    • #3
      Inte kanske just tailbeten men jag hade tänkt plocka bort den stumma och lite tjockare paddeln som sitter på McHybrid och sätta dit en längre och mer floppig paddel, det blir nog att pröva med en från McRubber Shad. Har haft bra fiske på den som den är men gillar inte riktigt gången ändå.

      Själv brukar jag offra jiggar som jag haft länge men aldrig använt i någon större utsträckning eller haft någon framgång med (detta är ju lite synonymt).
      Så länge dem inte var svindyra från första början så tycker jag det kan vara värt det, men självklart går det att hitta billiga gummibeten utav alla möjliga sorter som du kan klippa och klistra med hur mycket som helst utan att det svider för mycket.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
      2 svar
      2 494 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TomHiddleston  
      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
      24 svar
      3 827 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg uffe62
      av uffe62
       
      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
      39 svar
      5 645 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg OGRudan
      av OGRudan
       
      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
      468 svar
      107 656 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Julle68
      av Julle68
       
      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
      3 547 svar
      228 849 visningar
      12 gillar
      Senaste inlägg Classe69  
      Arbetar...
      X