Westin Swim modifikationer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin Swim modifikationer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Westin Swim modifikationer

    Finns det några fler Westin Swim-entusiaster här på forumet? Själv är jag mycket förtjust i betet och har haft det som favoritbete i många år. Min tanke med tråden är att man skulle kunna dela med sig av lite modifikationer. Nedan har jag plockat bort den bakre kroken och dragit i en extra fjäderring, det känns ju faktiskt rätt overkill med två trekrokar på 12 cm. Det är väl inget banbrytande men tänkte just som exempel!

    Har också funderat på att såga upp en rackare och peta i lite bomull för att få en "tyst" variant då jag främst fiskar i mycket klart vatten. Dock skulle man ju gärna veta exakt vart man ska hugga upp den i förväg. Kanske finns det någon som testat?

    Dela gärna med er!

    Click image for larger version

Name:	20180823_181510.jpg
Views:	1
Size:	485,3 KB
ID:	1858225

  • #2
    Att göra swimen till ett tailbete är väl vida känt och dessutom effektivt som bete

    Kommentera


    • #3
      Jag är också Westin Swim-fan! Har försökt samla på mig i alla möjliga färger, båda gamla och nya men inser att dom bara kommer att ligga och skräpa så ska väl sälja av framöver på Tradera, håll utkik.

      Har en sån där blå/genomskinlig variant och där kan man nästan se hur betet är uppbyggt.
      http://img.tradera.net/images/637/27...e9951d998f.jpg
      Du kanske skulle införskaffa dig en sådan? Har haft två stycken och den jag har nu är utan rasselkulor medans den andra hade kulor. Annars skulle jag väl helt enkelt försöka köpa en billig begagnad sådan och helt enkelt offra den för vetenskapen.

      Hur simmar betet när du tar bort bakre kroken då? Någon större skillnad?
      Själv har jag mest satt dit tailar och power dots för att få dom att sjunka ännu snabbare, päronbly funkar också men händer att den tippar mer åt ena hållet och tappar sin svängiga charm.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • #4
        Någon som har erfarenhet av att sätta dit en riktigt stor tail på Swim? Funkar det bra?

        Kommentera


        • #5
          Jag kör med spinnerbaitarm framför ibland har funkat det med. Den simmar lika bra med en trekrok jag tar också bort den bakre då de brukar kunna fastna i ögat eller långt ner i svalget på gäddorna.

          /Apa

          Kommentera


          • #6
            Förlängrar ni med dubbla fjäderringar/ + lekande?

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
              Förlängrar ni med dubbla fjäderringar/ + lekande?
              Brukar ha dubbla fjäderringar på den första trekroken för att komma lite längre ner med den än den bakre. Men visst är det lite overkill med dubbla trekrokar på ett sådant litet bete.
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
                Jag är också Westin Swim-fan! Har försökt samla på mig i alla möjliga färger, båda gamla och nya men inser att dom bara kommer att ligga och skräpa så ska väl sälja av framöver på Tradera, håll utkik.

                Har en sån där blå/genomskinlig variant och där kan man nästan se hur betet är uppbyggt.
                http://img.tradera.net/images/637/27...e9951d998f.jpg
                Du kanske skulle införskaffa dig en sådan? Har haft två stycken och den jag har nu är utan rasselkulor medans den andra hade kulor. Annars skulle jag väl helt enkelt försöka köpa en billig begagnad sådan och helt enkelt offra den för vetenskapen.

                Hur simmar betet när du tar bort bakre kroken då? Någon större skillnad?
                Själv har jag mest satt dit tailar och power dots för att få dom att sjunka ännu snabbare, päronbly funkar också men händer att den tippar mer åt ena hållet och tappar sin svängiga charm.
                Kul med fler fans!
                Tack för tipset iaf. Hade nånstans i bakhuvudet att jag hade sett en sån där transparent färg någon gång, får hålla ögonen öppna! Annars blir det nog som du säger att man får offra någon rackare.
                Tycker inte gången förändras speciellt mycket när man tar bort den bakre kroken. Möjligtvis att den svänger lite lite extra men det kanske bara är placebo.


                Angående tailarna, är det någon tail som ni tycker funkat särskilt bra?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av pontus.karpp Visa inlägg
                  Har också funderat på att såga upp en rackare och peta i lite bomull för att få en "tyst" variant då jag främst fiskar i mycket klart vatten. Dock skulle man ju gärna veta exakt vart man ska hugga upp den i förväg. Kanske finns det någon som testat?
                  Det finns väl någon variant som är lite halv genomskinlig, då ser du var rasslet sitter. Borra ett lagom stort hål och fyll upp med epoxi så blir det tyst och tätt.

                  Kommentera


                  • #10
                    https://www.tradera.com/item/320038656

                    Den som är mest genomskinklig

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 497 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 833 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 659 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 556 svar
                    229 767 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Arbetar...
                    X