Nästan nytt spö med bruten spötopp - finns det något jag kan göra? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nästan nytt spö med bruten spötopp - finns det något jag kan göra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag har bytt toppöglan på två spön med olika resultat. Det första var ett Berkley Fireflex 7' som bara tappade 5 cm i toppen och faktiskt blev bättre med nya toppöglan. Det andra var ett ABU Venerate 5'6'' som tappade ungefär samma i toppen men som inte blev så bra med ny toppögla. Fast båda går att fiska med.

    Kommentera


    • #12
      Får kolla lite youtube för att se hur man går till väga då. Håller med tidigare deltagare i tråden som nämnde att 7'8" faktiskt kändes en aning långt samt att aktionen kanske är en smula för känsligt för min egen smak, om det är en billig historia att testa själv skadar det ju inte om jag gör det först och sen gör en bedömning kring om jag ska köpa en ny toppdel.

      Har ni några rekommendationer på bra toppöglor och var man kan köpa dem?

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av EvenSteven Visa inlägg
        Får kolla lite youtube för att se hur man går till väga då. Håller med tidigare deltagare i tråden som nämnde att 7'8" faktiskt kändes en aning långt samt att aktionen kanske är en smula för känsligt för min egen smak, om det är en billig historia att testa själv skadar det ju inte om jag gör det först och sen gör en bedömning kring om jag ska köpa en ny toppdel.

        Har ni några rekommendationer på bra toppöglor och var man kan köpa dem?
        Repris: "Kontakta Söders Sportfiske som tagit fram spöt och köp en ny toppögla........https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...0g-haspel.html ..."

        Old Firehand
        Leif Engström


        Kommentera


        • #14
          Ledsen, hade missat att det var så du menade. Jag drog iväg ett mail till dem och hoppas de känner för att sälja en toppögla. Fungerar typ locktite eller behöver man epoxi eller liknande.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av EvenSteven Visa inlägg
            Ledsen, hade missat att det var så du menade. Jag drog iväg ett mail till dem och hoppas de känner för att sälja en toppögla. Fungerar typ locktite eller behöver man epoxi eller liknande.
            Jag har använt superlim, har fungerat bra.

            Kommentera


            • #16
              Det går knappast att köpa en original toppögla då toppen gått av= spötoppen är alltså grövre nu.... som sagt innan, åk in till en butik så hjälper dom dig. Eller fortsätt fundera.

              Kommentera


              • #17
                Såg att söders ska ha Fuji-toppöglor så jag får ta med mig den trasiga delen in och kolla någon dag.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 478 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                24 svar
                3 813 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uffe62
                av uffe62
                 
                Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                39 svar
                5 614 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg OGRudan
                av OGRudan
                 
                Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                468 svar
                107 621 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Julle68
                av Julle68
                 
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                3 545 svar
                228 153 visningar
                12 gillar
                Senaste inlägg Wilier75  
                Arbetar...
                X