Abu mgxtreme / Abu mgxtreme 2 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu mgxtreme / Abu mgxtreme 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Instämmer

    Kommentera


    • #12
      Jag har fiskat med Mgx senaste 4-5 åren, har idag två stycken mgx extreme till vertikalfisket (innan vanliga mgx) och mgx haspel till abborrefisket, har sällan varit så nöjd som jag har varit med mina rullar.
      Jag har inte haft några som helst bekymmer, har haft alla 3 inne på årlig service hos Abu.
      Har två torobeast till gäddfisket och där har jag haft lagerras på båda två.

      Kommentera


      • #13
        Tack för den infon

        Kommentera


        • #14
          Chucky Inte för att jag har med det att göra, du behöver därför naturligtvis inte svara, men varför väljer man en relativt avancerad och framförallt dyr rulle som MGXtreme till vertikalfiske?
          Undrar då exempelvis Revo X finns som har 50% starkare slirbroms, liknande utväxling (76cm per vevvarv mot 80cm) men en tredjedel av priset.

          Vet du hur stativen ser ut på dina multirullar, har de klarat sig från skavet modellerna vanligtvis drabbas av?
          Vissa exemplar verkar inte drabbas av detta och det vore intressant att höra om dina rullar som förefaller vara välskötta.

          Kommentera


          • #15
            Jag vertikal fiskar inte har gjort det ett par ggr
            inte min grej!menar du att en Revo x är ett bra
            inköp för abborre fisket

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Pikemad Visa inlägg
              Jag vertikal fiskar inte har gjort det ett par ggr
              inte min grej!menar du att en Revo x är ett bra
              inköp för abborre fisket
              Frågan ställdes till Chucky i inlägget ovan.
              Tror Revo X kan upplevas som för tung samt att linkapaciteten är för stor för lättare abborrfiske.

              Beror ju dock på vad du letar efter.
              Ska du använda MGXtreme och/eller T3 Air så antar jag att du främst ska fiska lätta beten?

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
                Chucky Inte för att jag har med det att göra, du behöver därför naturligtvis inte svara, men varför väljer man en relativt avancerad och framförallt dyr rulle som MGXtreme till vertikalfiske?
                Undrar då exempelvis Revo X finns som har 50% starkare slirbroms, liknande utväxling (76cm per vevvarv mot 80cm) men en tredjedel av priset.

                Vet du hur stativen ser ut på dina multirullar, har de klarat sig från skavet modellerna vanligtvis drabbas av?
                Vissa exemplar verkar inte drabbas av detta och det vore intressant att höra om dina rullar som förefaller vara välskötta.
                Hehe klart jag svarar , frågan är inte så svår egentligen, jag brukar välja det bästa möjliga till mitt fiske, i vertikalfisket har jag alltid gillat låg vikt på spö och rulle, ska vara lätthanterligt och bra kvalitet. Jag har alltid gillat mgx rullarna, lätta och snyggt utseende och när jag handlade dom så va det bland det bästa just då .
                Revo X kan jag tyvärr inte uttala mig om men är du ute efter en multirulle till abborrefisket så kan jag rekommendera den jag använder. Shimano Metanium MGL, helt underbar rulle som kastar långt och ligger kanon i handen.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 496 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                24 svar
                3 833 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uffe62
                av uffe62
                 
                Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                39 svar
                5 656 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg OGRudan
                av OGRudan
                 
                Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                468 svar
                107 666 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Julle68
                av Julle68
                 
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                3 549 svar
                229 418 visningar
                12 gillar
                Senaste inlägg Retroräven  
                Arbetar...
                X