Ursuit MPS, eller vad tycker ni man ska köpa för torrdräkt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ursuit MPS, eller vad tycker ni man ska köpa för torrdräkt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hade jag inte hafft ca 45 mil till huvudstaden hade jag åkt och provat så fort det bara gick

    Kommentera


    • #12
      Jag är 185cm/93kg och kör med xl. Tänk på att mps är gjord för att rymma kläder under så den är ganska vid. Men trycker man ur luften så smiter dräkten åt sedan. Jag köpte min från seapax, ringde dem innan och fick bra hjälp med att välja strlk.

      Kommentera


      • #13
        Intressant att läsa om MPS och dess hållbarhet då jag själv funderat på den en längre tid (och dryftat den på FS) då den såsom TS beskriver det, verkar allsidig med möjlighet till en vanlig fiskebyxa ovanpå och lager allt efter behov...

        Vill också ha neoprenemuddar och fötter i samma material som dräkten. Fast nyligen läste jag TiSo och hans inlägg om Neilpryde elite 3d curve för en ngt mindre peng, dock knappast Gortex men verkar vettig, men är den lika allsidig? hm ...

        Kommentera


        • #14
          För min del kommer den inte bara användas på isen, blir även i kajaken när det är kyligt i vattnet.

          Ska bli riktigt gott att slippa den klumpiga flytoverallen.

          Kommentera


          • #15
            Ja flytoverall är knappast ngt under av smidighet, lär bli stor skillnad på den fronten! Jag har ibland en uppblåsbar räddningsväst på, men oftare en väst, Termotic flytunderställ under skaljackan vid båtfisket. Om, äh, när jag köper en torrdräkt kommer den kompletteras med motsvarande byxa. (Kolla på Youtube hur väl den flyter!)

            På så sätt har jag alltid ett flytande värmeplagg på kroppen, smidigt och sannolikt klockrent i synnerhet med en torrdräkt för kajakfiskare som kanske tvingas ta sig upp i kajaken efter en vurpa...

            gott nytt år!
            Senast ändrad av anteman; 2018-12-31, 22:33.

            Kommentera


            • #16
              Blev en beställing igår! Får hoppas grejerna kommer före helgen bara!

              Ska ta en kik på Termotic

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Larsww Visa inlägg
                Blev en beställing igår! Får hoppas grejerna kommer före helgen bara!

                Ska ta en kik på Termotic
                Ok en MPS till reapris? Låt gärna tråden leva vidare så kan du berätta om hur din valda storlek passade din kroppsform/vikt så vi andra får lättare att välja...

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                  Ok en MPS till reapris? Låt gärna tråden leva vidare så kan du berätta om hur din valda storlek passade din kroppsform/vikt så vi andra får lättare att välja...
                  Jepp blev en MPS.

                  Med lite tur kommer den före helgen, då blir det ut att prova direkt! Kanske bada lite med före man åker hemot =)

                  Kommentera


                  • #19
                    Nu är den "provad" på land iaf, blir ingen tur före söndag...

                    Passade perfekt med en xxl på mig som är 195cm lång och väger ca 105kg.

                    Första intryck är att kvaliten är på topp! Får väl se om man ändrar sig efter första badet

                    Kommentera


                    • #20
                      Jag har en MPS sedan i vintras. Har inte använt den jättemycket så jag kan inte kommentera hållbarhet osv. Skön att bära under vanliga skalkläder. Man behöver ett par rejält stora kängor/stövlar för att få plats med strumpor under och sockor utanpå dräkten. Dubbla sockor ger inte bara värme utan även minskat slitage på dräkten. Misstänker att sockorna är det som slits snabbast. Är personligen inte orolig för pyttelite läckage om det skulle bli det. Materialet bör dessutom vara rätt lätt att lappa vid behov. Dragkedjan brukar vara det dyraste att fixa på en torrdräkt så den bör man vara rädd om.
                      Angående talk för att få händerna genom muddarna; funkar säkert bra även om jag absolut inte behövt det. I grunden är det torrdräkter med latexmudd som behöver talk. Latexen mår bra av att talkas.
                      Mina mått är 179cm, 70kg. Storlek M sitter mycket bra.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 868 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X