Önskar tips på prisvärd flätlina(0,28-0,32) till det tunga vertikala havsfisket. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Önskar tips på prisvärd flätlina(0,28-0,32) till det tunga vertikala havsfisket.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg

    Givetvis åker det med lite grejer för plattfiskmete, både som lämpar sig för fiske från båt såväl som från land. Vi kommer bo längst in i isfjorden vid sydsidan, men det är ju ändå spottavstånd från att komma åt kanske 10-20 meters djup från land. Åndalsnäs är nog det mest spännande ställe jag fiskat på. Var där förra sommaren och fick se både Blåkäxa, Hågäl, nån av Rockaarterna(ett mindre exemplar på under 2kg), Kummel och Knot+mindre exotiska arter som Torsk, Sej, Lubb, Långa och Vitling. För egen del fick jag "nöja mig" med nytt pb på Vitling(från 1,4 till 1,48), mitt livs första Knot och mitt livs minsta Lubb, en glupsk rackare på kanske 20-25cm som gav sig på en hel makrillfilé på släptackel. I år hoppas jag på nytt pb på Lubb(4,4) , Långa(2,8) och Sej(5,0) och åtminstone ett par nya arter. Trots tio resor till Norge, till platser där Kolja finns, har jag lyckats dra upp noll Koljor. Men jag tror banne mig att meningen med livet är att släppa ner agnade krokar på djupen utanför Raumaälvens mynning!
    Vi fick kolja till vänster om utloppet från Raumaälva utan för veblungsnes på runt 10 meter och djupare, men agna med räka de brukar dom va svag för.

    Kommentera


    • #12
      En sista fråga innan jag slår till;
      Hur bra stämmer diameterangivelsen på Fladen Maxximus PE? Vad får jag om jag köper 0,28? Får jag 0,28? 0,35? 0,50?
      All you need is Lubb.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
        En sista fråga innan jag slår till;
        Hur bra stämmer diameterangivelsen på Fladen Maxximus PE? Vad får jag om jag köper 0,28? Får jag 0,28? 0,35? 0,50?
        De kan jag tyvärr inte svara hundra på, men har för mig att jag får på runt 450 meter 0.28 på min rulle och den ska rymma 550 men då har jag alltid nylon i botten.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Loore85 Visa inlägg

          De kan jag tyvärr inte svara hundra på, men har för mig att jag får på runt 450 meter 0.28 på min rulle och den ska rymma 550 men då har jag alltid nylon i botten.
          Ok, vad är det för rulle?
          All you need is Lubb.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg

            Ok, vad är det för rulle?
            Det är en maxximus j20se

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
            2 svar
            2 478 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
            24 svar
            3 813 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg uffe62
            av uffe62
             
            Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
            39 svar
            5 614 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg OGRudan
            av OGRudan
             
            Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
            468 svar
            107 621 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Julle68
            av Julle68
             
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
            3 545 svar
            228 155 visningar
            12 gillar
            Senaste inlägg Wilier75  
            Arbetar...
            X