Abu Vendetta spinn 6` 5-20 g. Omdöme? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Vendetta spinn 6` 5-20 g. Omdöme?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Abu Vendetta spinn 6` 5-20 g. Omdöme?

    Hej,
    Jag går i köptankar om ett spö för det lättare fisket.
    Prismässigt ligger Abu Vendetta 6`ML 5-20 g bra till. Har försökt hitta omdömen om spöet men utan framgång.
    Är det någon här på FS som har något positivt/negativt att säga om det?
    Senast ändrad av Helgås; 2019-05-27, 18:01.

  • #2
    jag har ett, är allt nöjd med det, iom det är ML så är det ganska svampigt men ja kör med det när ja fiskar abborre i grunda sjöar, jag är nöjd med det,

    Kommentera


    • #3
      _Ekman_ Tack för att du delar med dig!

      Kommentera


      • #4
        Har ett grövre Vendetta 8' 30-60g på hyllan som jag tycker är för djupt och sävligt i aktionen. Köpte däremot på BFriday ett Berkley Air C 662ML -20g som jag är nöjd med rel. mjuk topp som jag vill ha det till mina twichbeten och en lite styvare bottendel.

        Berkley E-motion är en lite billigare variant i enklare kolfiber men den fick riktigt bra omdöme i en fisketidning för inte så länge sedan, så kanske hellre den än Vendettan... Bättre längd på köpet, Happyangler 485kr.
        Senast ändrad av anteman; 2019-05-28, 19:34.

        Kommentera


        • #5
          I min iver/abstinens att skaffa nya, blänkande prylar så gick jag in på en närliggande fiskeaffär och köpte ett Abu Vigilante igår, 6'6“ M 5-20 g.
          Kändes ok i butiken men ute på sjön var jag inte lika nöjd... Mjukt och svampigt samt svårkastat.
          Efter att två napp, en inte oäven öring samt en gäddsnipa, så insåg jag att det ett ok spö rent fiskemässigt. Skaplig ryggrad hade det men väldigt mjuk topp.

          Aha- upplevelsen kom när jag inte tog i så hårt kastet, då flög de lätta dragen fint!

          Kommentera


          • #6
            Hoppas det duger, men ofta får man klart bättre för inte så mycket mer... (kanske bara 485kr..)
            Din iakttagelse att man inte får ta i för hårt/fort, inte snärta (utan en längre, mer utdragen sving) med djupare spön är korrekt, så ska den aktionen hanteras. De kan t o m kasta längre än toppiga spön men precisionen blir sämre...

            Man bör vara medveten om att inköpdissonans har stor betydelse när vi försöker rationalisera våra inköp... Mao vid ett dyrt köp har vi en (okej omedveten ) tendens att ovasett prestanda, rättfärdiga priset, efter som spöt är sååå jäkla lätt, snabbt, toppigt och underbart bra!

            skitfiske!
            Senast ändrad av anteman; 2019-06-01, 00:44.

            Kommentera


            • #7
              Tack anteman , för tipset om Berkeley E-motion! Har du möjligtvis någon länk till recensionen?

              Spot on vad gäller inköpsdissonans...

              Kommentera


              • #8
                Ingen recension men ett kort omdöme. Tänk på att ett spö korrekt klassat från 5g- blir ganska mjuk i toppen, en styv topp börjar inte jobba med endast 5g.
                Click image for larger version

Name:	20190601_125224.jpg
Views:	138
Size:	1,73 MB
ID:	2508793 ​​​​​​​

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 478 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                24 svar
                3 813 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uffe62
                av uffe62
                 
                Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                39 svar
                5 614 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg OGRudan
                av OGRudan
                 
                Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                468 svar
                107 621 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Julle68
                av Julle68
                 
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                3 545 svar
                228 155 visningar
                12 gillar
                Senaste inlägg Wilier75  
                Arbetar...
                X