Bra polariserande solglasögon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra polariserande solglasögon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ingen som kör Maui Jim? Äger inga sjäv men provat ett par. Jäklar säger jag bara. Skönaste brillor jag provat. Prislapp därefter tyvär.

    Kommentera


    • #22
      Jag är mycket nöjd med mina Maui Jim. De är av den där lätta smäckra modellen som gör att man inte tänker så mkt på att de sitter på.

      För egen del som öringfiskare som ofta är ute i gråväder och morgon/kväll använder jag ett par gamla Vision med gult glas ganska så ofta

      Kommentera


      • #23
        Jaha, så prövade jag solglasögonen i går och måste säga att det var ett rejält antiklimax. Trots att brillorna såklart var bra (deep water, något polariserade osv) måste jag säga att jag inte tyckte polariseringen motsvarade prislappen. Jag vet inte riktigt vad jag förväntat mig, men mer än jag fick med tanke på priset.

        Tyvärr tillhör väl jag skaran som inte riktigt har förstånd att uppskatta högsta kvalitet. Så idag lämnade jag tillbaka dem och kommer att satsa på något billigare alternativ. )

        Kommentera


        • #24
          Jag har faktiskt för mig att antingen är dom polariserande eller inte.
          Det skall mycket till att dom är bra eller dåligt polariserande. Men klart det finns undantag.
          men det så himla billigt att göra det korrekt att man knappast lägger energi på att göra dålig polarisering.
          Finns såklart undantag.
          https://www.google.se/amp/s/www.good...nses-work/amp/

          Däremot spelar det roll varifrån ljuset kommer ifrån, under dagen. Ibland hjälper det inte mot blänk i vattnet bara för att ljuset inte riktigt studsar helt optimalt beroende på hur man står mot solen eller motsvarande.

          Var det ett par oakley kommer du knappast hitta ett par andra som är väldigt mycket bättre polariserande.
          Men däremot kommer du kunna betala en hundring på macken för samma polariserande effekt men kanske mindre hållbara eller snygga, eller så får du ett par kalasbrillor för den hundringen.
          eller mindre
          https://www.biltema.se/fritid/fiske/...gon-2000040478
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

          Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

          -Okänd

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
            Jag har faktiskt för mig att antingen är dom polariserande eller inte.
            Det skall mycket till att dom är bra eller dåligt polariserande.
            Däremot spelar det roll varifrån ljuset kommer ifrån, under dagen. Ibland hjälper det inte mot blänk i vattnet bara för att ljuset inte riktigt studsar helt optimalt beroende på hur man står mot solen eller motsvarande.

            Var det ett par oakley kommer du knappast hitta ett par andra som är väldigt mycket bättre polariserande.
            Men däremot kommer du kunna betala en hundring på macken för samma polariserande effekt men kanske mindre hållbara eller snygga, eller så får du ett par kalasbrillor för den hundringen.
            eller mindre
            https://www.biltema.se/fritid/fiske/...gon-2000040478
            Det var lite det jag insåg. Så det får väl bli macken!

            Kommentera


            • #26
              Köp nå äldre versioner av Leech, brukar ligga runt 5-600 och funkar bra tkr jag, jag föredrar wayfare stuk på brillorna, kanske inte dom som sluter tätast precis men jag gillar dom. Ingen som helst skillnad på Leechs typ K4 brillor för 595 och dom nya brillorna för 1295-1395.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
                Köp nå äldre versioner av Leech, brukar ligga runt 5-600 och funkar bra tkr jag, jag föredrar wayfare stuk på brillorna, kanske inte dom som sluter tätast precis men jag gillar dom. Ingen som helst skillnad på Leechs typ K4 brillor för 595 och dom nya brillorna för 1295-1395.
                Bra tips!

                Kommentera


                • #28
                  K4 copper+ och H3X Night från Leech sen klarar du alla väder och ljustyper

                  Kommentera


                  • #29
                    Köpte ett par leech dom sög! Skaffade mig ett par Oakley vilken dröm! Kika på Oakley deep water polarized prizm eller oakley shallow water polarized prizm! Du kommer aldrig att ångra dig!

                    Kommentera


                    • #30
                      Kör Costa och deep water Oakley som är mina favorit glasögon. Har ett par leech och kvaliteten och glaset är inte i närheten av Costa eller Oakley.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 642 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 652 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 670 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X