Spinnspö gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnspö gädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Spinnspö gädda

    Hejsan, jag är på jakt efter ett nytt spinnspö till gädda. Har i nuläget en revo toro naci rulle som jag gärna vill ha till det nya spöet. Har ni tips på prisvärda spön o tillverkare? Budget max 1500, gärna längre än 7 fot, fiskar mestadels med gummi (mcrubber junior osv) men även en del buster.

  • #2
    Kolla köp/sälj.
    Där får du ett mycket bra spö för din budget.
    St Croix spö har du några för den pengen ca.

    såg att det va en som säljer St Croix Downsize. Det spöt kan jag verkligen rekommendera till ditt fiske
    jag hade själv ett när jag fiska gädda

    Skitfiske
    Senast ändrad av Classe69; 2019-08-19, 12:23. Anledning: Tillägg
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #3
      Jag har lagt ut ett downsizer som classe skriver.

      jag har fiskat med gummin upp till 100g, grodor på 20g och jerkat upp till the pig på 120-130g. Så det är ett otroligt mångsidigt spö.

      jag hade det med en amba jb 5601 och har trivts kanon med det.

      skitfiske!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av oscar.e Visa inlägg
        Hejsan, jag är på jakt efter ett nytt spinnspö till gädda. Har i nuläget en revo toro naci rulle som jag gärna vill ha till det nya spöet. Har ni tips på prisvärda spön o tillverkare? Budget max 1500, gärna längre än 7 fot, fiskar mestadels med gummi (mcrubber junior osv) men även en del buster.

        Hej Oscar;

        Kanske skulle ett Ugly Stik Muskie Rod passa dig... Se här ..http://www.trumman.com/shakespeare/ugly_stik_rods.htm ...

        Om du inte vill ha ett Ugly Stik Muskie Rod finns det flera, mera långkastande 9-fots Daiwa spinnspön att välja bland....

        Med ett 7-fots kort och styvt spinnspö kan du kroka en Gädda hårt och snabbt. Med ett 9-fots spinnspö kan du kasta längre och fiska av ett större område från samma ankringsposition.....

        Old Firehand
        Leif Engström

        http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Senast ändrad av Old Firehand; 2019-09-04, 09:21.

        Kommentera


        • #5
          Nja.... Jag skulle valt St Croix Downsize alla dar i veckan om jag va du

          Det är nästan det ultimata Gäddspöt, enligt mig
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
            Nja.... Jag skulle valt St Croix Downsize alla dar i veckan om jag va du

            Det är nästan det ultimata Gäddspöt, enligt mig
            Hej Classe69, Jag tror dig, men visa gärna upp några av dina 10 kilo+ Gäddor som du fångat med hjälp av dina "alla dar i veckan" valda St Croix Downsize så ska jag tro dig ännu mer........

            En lång utlekt Gäddhona fångad med hjälp av ett av mina egna favoritspön ett 9-fots Daiwa Procaster Lite Graphite G7925-9 spinnspö kan se ut så här...http://www.trumman.com/fisketips/galleri_06.htm ....

            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Senast ändrad av Old Firehand; 2019-09-04, 09:26.

            Kommentera


            • #7
              Någon som har erfarenhet av verdict? Jag är inte så bra på det här med spinnspön men jag vill gärna ha ett som är roligt att drilla mindre fisk på, har ett jerkspö i nuläget som är ca 6fot och det är grymt styvt, blir liksom igen spöböj på det spöt, jag tänkte iallafall lägga en order på ett antal mcrubber junior o några Petos i veckan o då kanske jag köper ett spö oxå, vilken kastvikt skulle ni rekommendera till dom betena? Fiskar alltså mycket o får mindre gädda men vill ändå fiska med gummibeten på ca 15-20cm

              Kommentera


              • #8
                Sök på FS, 7 träffar på "verdict", några om gäddspöt 8'6" -120 eller -180g. Kör du mest Buster och JR jiggar så lär -120g räcka långt. Runt 1000kr nu är ett bra pris för ett spö med 36T grafit.
                Funderat på -180g spöt men tror det kan vara väl kraftigt för mina beten där jag sporadiskt maxar ca -140g, så lutar mer åt Prorex S 8'6" -150g, som jag hoppas har lite djup i aktionen och mer "lagom"...

                Kommentera


                • #9
                  Volatile pike 7’9 50-90 g kanske skulle va något för dig. Matchar snyggt med rullen också

                  Kommentera


                  • #10
                    Hej igen, har fortfarande inte köpt något nytt spö, letar efter nåt som inte är så styvt, vill gärna ha ett längre än 8 fot, fiskar mycket med mcrubber junior o peto osv, dvs beten upp till kanske 80 g cirka, bomba på med tips på goa spön som är roliga att drilla mindre gädda på o som går att kasta dessa beten med

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 478 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 614 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 621 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 545 svar
                    228 149 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Wilier75  
                    Arbetar...
                    X