Transportera spön i bil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Transportera spön i bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rosåraseri
    replied
    https://www.biltema.se/fritid/fiske/...IaAlZVEALw_wcB

    Skitbra. Jag har ett till varje spö, men det går att få ner två om man verkligen vill. sen kan man bara slänga in spöna i baklukan utan att ens tänka sig för!

    Lämna en kommentar:


  • esox88
    replied
    Beroende på bil och spö så häng dom i taket. Fäst " bläckfiskremmar " eller va dom nu kallas, sånna med krokar i ändarna i handtagen ovanför dörrarna. Sen lägger du bara spöna där. Funkar med korta odelade och oftast med längre som e delade med. Så ligger dom o gungar med i takten till basen

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    En mjuk spöbag funkar för mina 3-6 spön, en hård bag som klarar 4-5 tackade, delade spön är nog svår att finna.
    Även en mjuk bag ger ändå visst skydd men det är ju inte så att jag packar saker på spöbagen fast det underlättar själva bärandet och hanteringen av spöna...

    Lämna en kommentar:


  • Amatören1
    started a topic Transportera spön i bil

    Transportera spön i bil

    Hej.
    När jag transporterar spön till och från fiskeplatserna/båten lägger jag dom löst i bilen bland betesaskar, väskor, bensindunkar, elmotor mm. Skulle vilja skydda dom mer. Har tittat lite på spötub men skulle vilja ha kvar rullarna på spöna, har även sett några olika väskor där rullarna kan sitta kvar men dom känns lite för mjuka.
    är det nån som har nån bra lösning eller förslag på bra hårt spöförvaring där rullarna kan sitta kvar. Kör med både haspel och spinn. Brukar ta med 4-5 spön.
    Hur transporterar ni era spön i bilen?

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 496 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 833 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 656 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 666 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 549 svar
229 430 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Retroräven  
Arbetar...
X