Vi behöver er hjälp! Hur mycket betalade ni för ert senaste gummibete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vi behöver er hjälp! Hur mycket betalade ni för ert senaste gummibete

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

    Å andra sidan kan kända tillverkare hålla ner tillverkningskostnaderna pga stora volymer, småskalig tillverkning är dyrt så det är kanske bättre att sälja på exklusivitet och pris därefter om det ska bli några marginaler kvar.
    Absolut är det så, men frågan är hur exklusiva beten några gymnasieungdomar utan erfarenhet får till.

    Kommentera


    • #12
      Fråga är adekvat, eftersom vissa betalar mer för sånt som är hypat har ett känt varumärke. Att vägledas av webbutiker blir då svårt... känt och omtalat blir ofta dyrt och tvärtom...

      Att man sen anekdotiskt kan köpa 50 jiggar för 150kr säger lite om betalningsförmågan eller rimligt pris i stort... 15 kr för en 4' borrejigg är inte billigt tycker jag och jag har nog aldrig köpt ett rejält gäddgummi ens nära en hundring... gummi e förbrukningsvara på helt annat sätt än hårdbeten för mig och bör prissättas därefter...
      Senast ändrad av anteman; 2019-09-25, 22:57.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Fråga är adekvat, eftersom vissa betalar mer för sånt som är hypat har ett känt varumärke. Att vägledas av webbutiker blir då svårt... känt och omtalat blir ofta dyrt och tvärtom...

        Att man sen anekdotiskt kan köpa 50 jiggar för 150kr säger lite om betalningsförmågan elmer rimligt pris i stort... 15 kr för en 4' borrejigg är inte billigt tycker jag och jag har nog aldrig köpt ett rejält gäddgummi ens nära en hundring... gummi e förbrukningsvara på helt annat sätt än hårdbeten för mig och bör prissättas därefter...
        FAST!! ja måste påpeka en sak som slår mig, Det är såå många som inte limmar sina beten efter dom fått ett jack i svansen eller liknande utan dom kör på, Jag har på tre år inte fått ett enda gäddgummi förstört och då pratar vi om 1000+ gäddor. Abborrejiggar därimot där är en annan femma. Där är kyrkogården enorm! sista betet ja köpte va savagegear trout 20cm för 189 kr. och i morgon blir det nya sortimentet av MCpikes som ser såååå bra ut,gäddan kanske oxå tycket det

        Kommentera


        • #14
          Bra poäng om gäddgummi, där kan vi säkert spara en slant, kör du Mend It eller vad?
          till borren prövar jag nog Z-man härnäst, ska vara låångt hållbarare än plastisolgummi...

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

            Absolut är det så, men frågan är hur exklusiva beten några gymnasieungdomar utan erfarenhet får till.
            Gäller att hitta en s.k USP, t.ex att göra ett bete som ser ut som en liten haj (redan gjort). Ju mer efterarbete och detaljer desto längre tid att tillverka och tid är ju pengar och mycket av exklusivitet är just detta, det tror jag ungdomarna fixar. Svårt att priskonkurrera med massproducerade kinabeten om man inte har budget för att gå back en längre tid för att etablera varumärket och sen höja priserna.

            Kommentera


            • #16
              Tror det finns olika marknader. Många kan väl lätt punga ut över 100kr för en jigg men då krävs nog att den har en fin finish. Jag personligen lägger dock aldrig mer än cirka 50kr för en jigg som ändå gång sönder efter ett par gäddor.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
              2 svar
              2 496 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg TomHiddleston  
              Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
              24 svar
              3 833 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uffe62
              av uffe62
               
              Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
              39 svar
              5 659 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg OGRudan
              av OGRudan
               
              Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
              468 svar
              107 668 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Julle68
              av Julle68
               
              Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
              3 550 svar
              229 626 visningar
              12 gillar
              Senaste inlägg Tylön
              av Tylön
               
              Arbetar...
              X