Tips på Haspelspö för aborre och gädda. "Nybörjare" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på Haspelspö för aborre och gädda. "Nybörjare"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på Haspelspö för aborre och gädda. "Nybörjare"

    Nybörjare som man är så söker jag tips på 2 st haspelspö till insjöfiske. Det ena spöt ska vara till abborrfiske, ett lätt spö har jag tänkt mig men längre än så har jag inte tänkt mer.
    Det andra spöt ska vara till gäddfiske. Tänkt mig max 1500 kr/fiskespö och då ska det vara med rulle också. Kom gärna med tips/feedback på vad ni tror skulle kunna passa mig.

  • #2
    Jag tycker du ska besöka din lokala handlare. Då kan du få hjälp att hitta lämpliga spö och du har möjlighet att känna på dem. Som nybörjare är det svårt att sålla bland alla tips.

    Kommentera


    • #3
      Håller med helt. Var hos min lokala handlare igår för att få tag på lämpliga spön men behjälplig var säljaren dock inte.. Så jag åkte därifrån tyvärr i besvikelse.

      Kommentera


      • #4
        Tråkigt. Tyvärr är inte alla lämpliga i serviceyrken.
        Jag har inget tips på spö men gillar okuma ceymar. Det är en bra rulle för en billig peng. Jag har en till abborrfiske som jag haft i två säsonger.

        Kommentera


        • #5
          Det här hade jag köpt

          Svartzonkers blackserie har jag bara hört gott om så det känns som ett säkert kort finns både till gädda & abbore https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...aspelspon.html

          Till gäddspöt hade jag valt https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...niumspole.html
          Till abborre spöt Daiwa Ninja LT https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...-ninja-lt.html

          Lina spiderwire stealth smoth 8, det är en lina som funkar bra till allt, har provat det till både multi & haspel & från abborre till musky.
          Till abborre hade jag valt 0,10 & 0,20 till gädda

          Kommentera


          • #6
            För abborre tycker jag paketen likt detta duger gott. Använvder liknande själv.

            upplevstore.se/produkt/westin-w3-custom-zerch-8″-m-8-30g-daiwa-prorex-x-lt-2000-daiwa-j-braid/

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
            2 svar
            2 478 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
            24 svar
            3 813 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg uffe62
            av uffe62
             
            Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
            39 svar
            5 614 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg OGRudan
            av OGRudan
             
            Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
            468 svar
            107 621 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Julle68
            av Julle68
             
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
            3 545 svar
            228 153 visningar
            12 gillar
            Senaste inlägg Wilier75  
            Arbetar...
            X