Ursprungligen postat av isonikon
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Buster jerk 2 fjädringarna rostar !
Collapse
X
-
Senast ändrad av covcath; 2020-07-12, 13:31.
-
Ursprungligen postat av isonikon Visa inläggVart köper du dom då ?
tänkte är inte det svartzonker ?
https://www.betesbyggarkiosken.se/sv...ylar-kollijox/
Lämna en kommentar:
-
Tyvärr sånt som händer ibland, nu var det länge sedan jag köpte något bete där ringar eller krokar rostar.
Idag känns det som att dom flesta har bra kvalité på krokar & ringar. Hoppas Westin ska följa med den trenden.
Men byter jag ringar kör jag bara med Betesbyggarkioskens ringar, klart bästa ringarna jag har provat, grymt starka dom har aldrig visat ens en tendens att öppna sig & aldrig någon rost & priset är mkt bra.
Lämna en kommentar:
-
Det måste vara olika material i krokar och fjäderringar på Buster Jerk. Vissa rostar bara man nämner ordet vatten medan andra tål vad som helst. Gissar att det är olika material på olika batcher som de tillverkat. Kanske tom helt olika fabriker, vad vet jag.
Skölj av betena efter varje tur och byt de delar som rostar
Lämna en kommentar:
-
Enklaste tipset har redan nämnts, gör det till rutin att öppna betesboxarna för att lufta bort kondens när du kommer hem från varje pass.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inläggJag sköljer aldrig av beten i vatten men däremot öppnar jag alltid lådorna och låter dom lufta. Har det t.ex regnat in i lådan och på alla dragen så skakar jag av dom eller kanske t.om torkar bort överflödig väta. Sedan förvarar jag dom i en mörk, torr och varm garderob. Brukar också ha i någon sån här fuktsugare, t.ex en påse eller en sån här patron som finns i vissa medicinburkar.
Tycker det är väldigt sällan något rostar, det händer ibland på gummibeten när man gjort stingers utav fjäderringar och det är mycket skrot på ett och samma ställe. Men när du byter bete så skaka av allt onödigt vatten innan du lägger ner den i asken igen och låt dom luftas när du inte fiskar med dom. Har du en beteshink så kan du låta dom hänga i den t.ex.
Old Firehand
"34 tips som gör dig till en bättre gäddfiskare."
Av Leif Engström
22 av 34. Häng dina stora wobbler och jerkbaits på insidan av en kylbox.
Jag har mina stora jerkbaits och wobbler (Bomber 17A och 17J, Cisco Kid 1800, Rapala Magnum, Teddy Baits, Saida, Suick Thrillers, Swim Whizz, Westins Jätte m.fl.) hängande på insidan av en kylbox med bärhandtag. Fördelarna med att ha wobblerna hängande i en kylbox är flera. Dels så får bättre överblick och kan snabbt byta bete. Dels så torkar wobblerna lättare och krokarna rostar inte så fort. Förr köpte jag dessa kylboxar både hos ICA och Coop. De kostade cirka 100 kronor/st. och fanns i olika färger. Säkerligen går de att få tag på någonstans idag också...
Leif Engström
Lämna en kommentar:
-
Jag sköljer aldrig av beten i vatten men däremot öppnar jag alltid lådorna och låter dom lufta. Har det t.ex regnat in i lådan och på alla dragen så skakar jag av dom eller kanske t.om torkar bort överflödig väta. Sedan förvarar jag dom i en mörk, torr och varm garderob. Brukar också ha i någon sån här fuktsugare, t.ex en påse eller en sån här patron som finns i vissa medicinburkar.
Tycker det är väldigt sällan något rostar, det händer ibland på gummibeten när man gjort stingers utav fjäderringar och det är mycket skrot på ett och samma ställe. Men när du byter bete så skaka av allt onödigt vatten innan du lägger ner den i asken igen och låt dom luftas när du inte fiskar med dom. Har du en beteshink så kan du låta dom hänga i den t.ex.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av isonikon Visa inläggOkej, finns det rostfria krokar också annars är det ju ingen ide ? Men borde ju inte börja rosta efter 3 fisketurer tycker man..dom andra har ju inte börjat rosta, bara lite öppe vid krokarna.
Jag använder VMC´s PS 7650 Perma Steel 3-krokar vid mitt fiske i Östersjön och de rostar inte lika snabbt som bruna (BZ 7650) bronserade krokar...
Det finns nog fortfarande rostfria EAGLE CLAW krokar att köpa, men de kostar...
Old Firehand
Leif Engström
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-14, 15:30 -
-
av ToolazyTja.
har denna rullen fick den av en bekant för kanske 15år sedan
jag fick även med 2 flugspö...5 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-12, 09:00 -
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-