Prisvärd multirulle och spö till Gädda och Abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prisvärd multirulle och spö till Gädda och Abborre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Prisvärd multirulle och spö till Gädda och Abborre?

    Jag har inte fiskat på många år, men har nu bestämt mig för att fiska med min son som nyss fyllt 7 år. Tänkte köpa mig en multirulle och ett spö som ska passa för fiske av Gädda, abborre och en och annan öring. Har ni något tips på en bra och prisvärd kombo? Kommer fiska från land.

  • #2
    Det är en stor djungel av saker som finns att köpa.

    Tänk dig en budget och kläm och känn lite i en butik är ett bra tips.
    Eller kanske kolla nån av www ställena för ett kit med spö rulle och lina i din budget.

    Kvalitet och känsla följer i stort kostnaden inom rimliga gränser.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • #3
      https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...BoC-BQQAvD_BwE

      Kommentera


      • #4
        köp hellre 2 billiga utrustningar. abborrgrejer för 6-700 som är för lättare fiske, o någon billigare begagnat i gäddväg. då kan grabben fiska med abborr grejerna medans du fiskar efter gädda

        Kommentera


        • #5
          Funderade på att köpa denna rulle på Ullared av alla ställe, dom hade ett set med både rulle och spö för tror det var 750kr. Ångrar lite att jag inte slog till på det såhär i efterhand

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Beeb Visa inlägg

            Funderade på att köpa denna rulle på Ullared av alla ställe, dom hade ett set med både rulle och spö för tror det var 750kr. Ångrar lite att jag inte slog till på det såhär i efterhand
            Jag har själv en sådan rulle som lånerulle/reserv, duger gott för den slanten. Spöt kan kanske vara aningen kort för fiske från land men om grabben är 7 år är det väl lite besvärligt med längre spö.

            Kommentera


            • #7
              budget,,? vad får det kosta. pappa vill ju bli multifiskare, o grabben vill ha kul när han får åka med pappa ut o fiska. finns grejer här bland oss på fiskesnack som garanterat täcker ditt o grabbens behov om du skriv en köpes annons så får du se. Att ha kul med familj ska inte behöva kosta skjortan. men tyvärr så dom flesta av oss som svara på din fråga har mer grejer än vi behöver. så jag ber om ursäkt, för att det är lätt att ge råd utifrån vad man själv äger. men det passar inte alla

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
                budget,,? vad får det kosta. pappa vill ju bli multifiskare, o grabben vill ha kul när han får åka med pappa ut o fiska. finns grejer här bland oss på fiskesnack som garanterat täcker ditt o grabbens behov om du skriv en köpes annons så får du se. Att ha kul med familj ska inte behöva kosta skjortan. men tyvärr så dom flesta av oss som svara på din fråga har mer grejer än vi behöver. så jag ber om ursäkt, för att det är lätt att ge råd utifrån vad man själv äger. men det passar inte alla
                Tack för tips! Jag kanske tar en sväng till GoFish, bor ändå i Skövde och dom verkar vara bra och kunniga där.

                Kommentera


                • #9
                  Lycka till. tyvärr är det ekonomi i fiske. För som din tråd startade, med en simpel fråga. dom absolut flesta här inne på FS skulle ha velat få ett sånt svar när dom var yngre ,, 1 spö och 1 rulle som är bra till alla fiskar som simmar i svenska vatten.??

                  Fiskesnack skulle inte finnas om den utrustningen fanns, hehehe

                  Kommentera


                  • #10
                    Black Max brukar man kunna få tag i till bra pris. Jag spontanköpte en häromåret, och har blivit riktigt förtjust i rullen. Till abborre och lättare gäddfiske funkar den utmärkt. Med 0,17 Spiderwire och ett gammalt ABU carbonspö får jag iväg en vanlig abborrspinnare ett trettiotal meter och det räcker ju för att man ska få fisk. Den funkar bra att drilla med också. Den är betydligt bättre än vad man väntar sig med det låga priset.

                    Det enda jag har emot det där setet är att rullen är vänsterveved och att spöet ät lite väl styvt för abborre - men vevsidan är ju en smaksak.

                    F.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 495 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 828 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 645 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 657 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 548 svar
                    229 083 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Arbetar...
                    X