Tailspinnare Illex Deracoup - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tailspinnare Illex Deracoup

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tailspinnare Illex Deracoup

    Har blivit väldigt förtjust i detta bete.
    Dock så känns priset mindre attraktivt.
    Har provat lite olika tailspinnare och de flesta funkar ypperligt men saknar kontakten med betet som man får med deracoup där man känner att spinnaren jobbar även längst ut i kastet. Kanske beror på betets stora sked? Någon som har tips på bete som har samma egenskaper men billigare alternativ?
    Tack på förhand!

  • #2
    Spro asp ser ju väldigt lik ut. Testat den?

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Okoun Visa inlägg
      Spro asp ser ju väldigt lik ut. Testat den?
      Nej, Bara provat Berkley Pulse Spintail,
      Storm Gomoku Spin, FZ KICK-S SPINNER.




      Kommentera


      • #4
        Förvånad att inte Berkley P-S ger kontakt med två skedar... annars gillar jag Spinmad Jag 18g som jobbar bättre än Spro/DAM (FZ) som bortsett från färger är i princip samma bete... Spinmad har fler modeller/vikter än Jag 18g men de har jag inte prövat än...

        Varför inte pröva att byta till en lite större sked på befintliga beten?
        Senast ändrad av anteman; 2020-07-23, 01:23.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Förvånad att inte Berkley P-S ger kontakt med två skedar... annars gillar jag Spinmad Jag 18g som jobbar bättre än Spro/DAM (FZ) som bortsett från färger är i princip samma bete... Spinmad har fler modeller/vikter än Jag men de har jag inte prövat än...

          Varför inte pröva att byta till en lite större på befintliga beten?
          Tack för tipset, ska prova det betet.
          Var kan vettiga skedar köpas tro?

          Kommentera


          • #6
            Ja pröva Wir också om 10g är nog, den har en rel stor sked för kroppen, ska likt Jag 18g funka bra att även ryckjerka hem på botten. Skedar säljs främst via betesbyggarbutiker, vanliga butiker kan ha enstaka, bl a Darts kit (dock små) ring å fråga vet ja!

            Coloradoskedar ger mer motstånd än andra mer slimmade skedar och ger nog bättre kontakt på avstånd men samtidigt så fiskar de grundare vilket kan vara en nackdel i djupare vatten och när man på sommaren ofta vill fiska betet fort.
            En tailspinner med en smalare sked t ex willow kanske inte alltid ger tydlig kontakt på avstånd men det innebär inte att betet inte fiskar...
            Senast ändrad av anteman; 2020-07-23, 01:26.

            Kommentera


            • #7
              Manyfik bubu ol är ett bra bete, och väldigt billiga dessutom du får väl iallafall 5-6st för samma pris som en deracoup om man tittar utanför Sverige.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av magnus.u Visa inlägg
                Manyfik bubu ol är ett bra bete, och väldigt billiga dessutom du får väl iallafall 5-6st för samma pris som en deracoup om man tittar utanför Sverige.
                Ser vettigt ut och billig! Krok och sked ser ut att sitta så pass långt ifrån varandra att de inte häktar fast i varandra under kast eller ffa hemtagning med jiggteknik, vilket händer till och från med Spro/DAM...

                Vet du om Manyfik fiskar, "jobbar" bra med jiggteknik - dvs spinner det på ryck och på fall/drop? Skeden bör vara lättstartad så att den börjar jobba direkt från botten när rycket kommer och ska spinna även vid fallet (det senare gör nog de flesta...)
                Senast ändrad av anteman; 2020-07-22, 14:51.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                  Ser vettigt ut och billig! Krok och sked ser ut att sitta så pass långt ifrån varandra att de inte häktar fast i varandra under kast eller ffa hemtagning med jiggteknik, vilket händer till och från med Spro/DAM...

                  Vet du om Manyfik fiskar, "jobbar" bra med jiggteknik - dvs spinner det på ryck och på fall/drop? Skeden bör vara lättstartad så att den börjar jobba direkt från botten när rycket kommer och ska spinna även vid fallet (det senare gör nog de flesta...)
                  Det händer att dom krokar i varandra, men inte allt för ofta. Funkar bra och jigga med dom då dom har tvåkrok så fastnar man inte lika ofta som med en trekrok skeden spinner på mycket bra. Det är bara och testa dom, kostar runt 60kr i Sverige och halva priset utomlands
                  ​​​​​​

                  Kommentera


                  • #10
                    Körde, trådinspirerad, lite borre i kväll med spinmad Jag 18g å jigg, 7-8 kontakter å tre landade och returnerade.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 495 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 828 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 645 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 657 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 548 svar
                    228 978 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Arbetar...
                    X