Frågor om några drag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor om några drag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Frågor om några drag

    Hej!

    Är ny här på forumet och sökte mig hit för hoppas på stöttning i mitt kommande fiske.

    Svärfar kom med 3 fiskespö och en hel del drag.-Ta med ungarna och fiska...det tycker dom säkert är mysigt.
    Och det hade varit jättemysigt!
    Dock så har jag inte någon kunskap alls om fiske. Jag har lyckats trä linorna på spöna tror jag.

    Men nu börjar jag med att fråga er vart dragen på bilden passar att fiska med någonstans?
    Tusen tack på förhand!

  • #2
    Rick är främst tänkt att vara lämpligt till havsöring men duger även till gädda och abborre.
    ABU Räkan är ett samlar bete som enligt min mening inte gjorde någon spinnfiskare glad.
    Min första spinnspöfångade gädda åkte dit på ett 20g Plankton Favorit i silver med guld på insidan. Jag har alltid ett sådant med i beteshinken fast då mera som turbringande maskot än gädd- eller abborrbete.
    Glimmy är ett bete som funkar rätt bra till att spinna efter havsöring med. Det är kompakt, vilket kan ge långa kast för sin vikt och går därtill gärna djupt vilket kan vara en fördel i strömmande djupa vatten.
    Hi-Lo wobblern är rent generellt ett ypperligt bete för gädda och större abborre. Den ställbara skeden påverar betets rörelser och förmåga att söka sig till rätt fiskedjup. Lodrätt ställd sked ger ytlig livlig gång. Vågrätt sked ger djupare gång och mer vibrerande rörelser. Den självlysande färgen är ett extra + när det är grumligt vatten och kväll eller natt.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
      Rick är främst tänkt att vara lämpligt till havsöring men duger även till gädda och abborre.
      ABU Räkan är ett samlar bete som enligt min mening inte gjorde någon spinnfiskare glad.
      Min första spinnspöfångade gädda åkte dit på ett 20g Plankton Favorit i silver med guld på insidan. Jag har alltid ett sådant med i beteshinken fast då mera som turbringande maskot än gädd- eller abborrbete.
      Glimmy är ett bete som funkar rätt bra till att spinna efter havsöring med. Det är kompakt, vilket kan ge långa kast för sin vikt och går därtill gärna djupt vilket kan vara en fördel i strömmande djupa vatten.
      Hi-Lo wobblern är rent generellt ett ypperligt bete för gädda och större abborre. Den ställbara skeden påverar betets rörelser och förmåga att söka sig till rätt fiskedjup. Lodrätt ställd sked ger ytlig livlig gång. Vågrätt sked ger djupare gång och mer vibrerande rörelser. Den självlysande färgen är ett extra + när det är grumligt vatten och kväll eller natt.
      --------------------------------------------------------------------

      Hej Börje
      Kan det vara en Hi-Lo -Lys wobbler som visas på bilden ovan? Då går det att fånga Gös på den när det är mörkt...

      Old Firehand
      Leif Engström
      Senast ändrad av Old Firehand; 2020-08-15, 06:22.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
      2 svar
      2 478 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TomHiddleston  
      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
      24 svar
      3 813 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg uffe62
      av uffe62
       
      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
      39 svar
      5 614 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg OGRudan
      av OGRudan
       
      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
      468 svar
      107 621 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Julle68
      av Julle68
       
      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
      3 545 svar
      228 152 visningar
      12 gillar
      Senaste inlägg Wilier75  
      Arbetar...
      X