Vilken fiskeväska - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken fiskeväska

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av mdb1 Visa inlägg

    Skulle du vilja länka till väskan? Lät intressant
    Givetvis!
    https://karpfiskebutiken.se/index.ph...roduct_id=2359


    Finns säkert andra märken som har liknande som är ännu billigare, Fox motsvarighet ligger väl på en tusenlapp åtminstone. Man packar ju i rätt mycket så viktigt att remmarna håller men jag är nöjd hittills. Innermaterialet i väskan var dock inte särskilt bra att råka sätta krokar i, blev att man fick klippa loss dom med hål som följd.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • #12
      Fiskeryggsäck är bra tycker jag.
      Finns såna som du kan stapla 4 stora lådor i undre halvan som har egen öppning och så är övre halvan är vanlig ryggsäck och så har dom ofta lite extrafack och småfack här och där. Spön och hov kan man fästa på sidorna.

      Jag har andra väskor med axelrem och handtag men dessa används bara om jag inte vill ta med mig så mycket. Skönast är ryggsäcken på ryggen och det ryms hur mycket som helst i den.

      Edit såg nu att du bara fiskar i båt, då är en bag nog bättre än ryggsäcken!

      Kommentera


      • #13
        Hej Har denna, är lite tung och klumpig men rymmer mycket och funkar kanon i båten.

        https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...caAozYEALw_wcB

        Kommentera


        • #14
          Denna har jag som kompliment till min fiskeväska.
          hänger den över relingen , inga trassel med beten och har man varit i havet är det bara att ta in hinken och spola av dragen i duschen.
          https://www.dogger.se/beteshink?gcli...IaAmFzEALw_wcB

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av gunsmoke Visa inlägg
            Hej Har denna, är lite tung och klumpig men rymmer mycket och funkar kanon i båten.

            https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...caAozYEALw_wcB
            Denna ska jag absolut slå ett öga på. Gillar att man kan hänga några beten. Överlag känns det som att Abus väska är ganska lik.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Motvind Visa inlägg

              Hallå, har varit lite off och helt missat ditt inlägg. Har inte blivit någon ny väska än, delvis beroende på att många väskor inte finns i lager inne på söders. Vill gärna se och klämma live.

              Jag kan ibland tycka att öppningen är lite jobbig, det är oftast smidigare när man kan ta lådorna ”ståendes”. Man kan såklart lägga väskan ner, men då blir det problem med ev tänger mm.
              Sen är det lite beroendes på hur ofta man vill öppna det stora facket. Jag är lite jobbigt noga med att alltid lägga tillbaka allt, men man kan ju kanske ha en ask liggandes löst i båten tex.

              Det är det enda som jag kan störa mig på, en underbar väska annars. Jag brukar vid gäddfiske ta med 3 eller 4 askar beroende på storlek. I öppningen (locket) till stora facket har jag tafsar, måttband, flugor och tailar i zippåsar. Översta lilla facket har jag tagit bort avdelaren. Där lägger jag extra handskar, mössa, nycklar, telefon, krokar, mackor och dricka. I sidofacken hamnar stingers i 2 VHS fodral samt kaffetermosen. Finns även ett litet fack med dragkedja baktill. Där hamnar ofta någon påse att slänga skräp i, eller om man vill ta upp en fisk. Absolut en väska jag kan rekommendera.
              Tack för beskrivningen!
              Det fick bli en beställning på väskan härom veckan,och den känns än så länge jättebra! Öppningen från sidan tycker jag också funkar bra, stor fördel att man inte riskerar att tömma toppfacket om man skulle missa att stänga det när man öppnar för att ta ut en låda, som jag förr eller senare garanterat skulle lyckas göra med Prorexväskan som man öppnar uppåt...

              Jag tänkte märka lådorna på nått smart sätt så att det ska bli enkelt att se vad som är i dem när väskan står på marken, då tror jag inte att det kommer vara några nackdelar kvar med sidoöppningen längre!

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av SjonsBaever Visa inlägg

                Tack för beskrivningen!
                Det fick bli en beställning på väskan härom veckan,och den känns än så länge jättebra! Öppningen från sidan tycker jag också funkar bra, stor fördel att man inte riskerar att tömma toppfacket om man skulle missa att stänga det när man öppnar för att ta ut en låda, som jag förr eller senare garanterat skulle lyckas göra med Prorexväskan som man öppnar uppåt...

                Jag tänkte märka lådorna på nått smart sätt så att det ska bli enkelt att se vad som är i dem när väskan står på marken, då tror jag inte att det kommer vara några nackdelar kvar med sidoöppningen längre!
                Att märka upp lådorna är guld värt. Det som jag fortfarande kan tycka är jobbigt är att tängerna ibland ramlar ut om locket hamnar i det läget, men i sammanhanget en skitsak. Tror absolut att du kommer att gilla väskan, tycker den är lagom stor och täcker in det mesta man behöver få med sig.

                Kommentera


                • #18
                  Slås nu av hur otroligt bra Westins Vertical bag är. Trots att Abus big boat bag är större så är det lite svårt att få med allt som jag hade Westin väskan. Delvis pga att man kan hänga beten i Abu väskan, men ändå. Nu har dragkedjan gett upp på Westin väskan, så nu får det snart bli en Vertical bag. Kommer att ha den till havsöring/regnbåge och abborre.

                  Kommer säkerligen bli nöjd med Abu väskan också, men framför allt skönt att slippa packa om väskan mellan gädda och de andra passen. Men alla ni som är på jakt efter en väska som är snäppet mindre än de alla största, kolla på Vertical Bag. Till gäddfiske får man plats med 2 stora och 2 vanliga lådor.

                  Sorry för långt inlägg som luktar reklam, nästan så att Westin borde skicka en ny gratis till mig .

                  Kommentera


                  • #19
                    Jag håller med Motvind, Westinväskan är verkligen kanonbra och så här ett drygt halvår senare är jag fortfarande supernöjd!

                    Det är bara en detalj som jag stört mig lite på tidigare och det är att den gärna sjunker ihop lite om man har mycket grejjer i toppfacket samtidigt som man tagit ut några lådor.
                    Efter lite klurande så testade jag prototyp ett av lösningen att bygga en ram så den håller formen även när storfacket inte är fullt och det blev verkligen grädden på moset för denna väskan!


                    Click image for larger version

Name:	westinbag - Copy.jpg
Views:	254
Size:	526,4 KB
ID:	2588873

                    Kommentera


                    • #20
                      Schysst lösning. Får man fråga hur du stärkte upp den?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 496 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 833 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 666 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 549 svar
                      229 422 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Retroräven  
                      Arbetar...
                      X