ABU Beast pro spö, Tvivelaktig kvalité? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Beast pro spö, Tvivelaktig kvalité?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Jag hörde av mig till abu i svängsta angående reklamation och dom hänvisade i första hand till återförsäljaren. Men dom hade även löst det om något hade strulat.

    Om du kan så försök byta spö till ett annat fabrikat är mitt råd.
    Själv kommer jag hålla mig så långt ifrån abus leksakspinnar som möjligt.
    Faktum kvarstår att jag varit helnöjd med mina andra spön från ABU och det är enbart ett nyare spö tidigare som svikit mig, (även ett gammalt cardinal spö med en massa år på nacken, men det var garanterat avskrivet) det är ett Veritas 2.0 Öresund, som jag saknar, även fast det var delat vid handtaget.

    Väl värt en RIP bild (dock saknar jag inte transportlängden..)

    Click image for larger version

Name:	11012053_10153573911646294_1578215511064091611_n.jpeg
Views:	412
Size:	9,9 KB
ID:	2587138

    Kommentera


    • #22
      Själv har jag inte köpt ett abu spö på många år och det lär nog dröja minst lika många tack vare detta.

      ​​​​​​Hade endast lyckats knäcka några enstaka spön tidigare, och det pga egen klantighet och ganska långt tillbaka.
      Knäcker man sedan två nya spön på första passen är det inte svårt att välja bort abu.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
        Själv har jag inte köpt ett abu spö på många år och det lär nog dröja minst lika många tack vare detta.

        ​​​​​​Hade endast lyckats knäcka några enstaka spön tidigare, och det pga egen klantighet och ganska långt tillbaka.
        Knäcker man sedan två nya spön på första passen är det inte svårt att välja bort abu.
        Amen to that. Förstår din besvikelse och hade absolut känt precis samma som dig om det hänt mig.

        Hoppas du hittar något som levererar och motsvarar pris vs prestanda.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av DNdyols Visa inlägg

          Amen to that. Förstår din besvikelse och hade absolut känt precis samma som dig om det hänt mig.

          Hoppas du hittar något som levererar och motsvarar pris vs prestanda.
          Jag lider knappast någon brist på gäddpåkar :-D hinner knappt fiska med hälften men alltid kul att testa nytt.
          Beast spöt ersattes med ett pikefight spö 7'3 - 150g vilket måste varit ett av dom mest prisvärda spön jag köpt. Så rekommenderar det skarpt om man vill ha ett något kortare klassisk jerkpåk.

          Hoppas du får till det med nästa spö, och lyckas du inte med återförsäljaren så hör av dig till svängsta så kommer dom garanterat lösa det åt dig.

          Kommentera


          • #25
            Nu är det inte så i det här fallet men många spöbrott sker pga "highsticking".

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
              Nu är det inte så i det här fallet men många spöbrott sker pga "highsticking".
              Hög klubba i hockey förknippar jag det med, men du får gärna utveckla vad det innebär i spövärlden.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                Hög klubba i hockey förknippar jag det med, men du får gärna utveckla vad det innebär i spövärlden.
                Att lyfta spöt i så hög vinkel att toppen tar belastningen istället för ryggraden. Den här bilden visar rätt bra.
                Bifogade filer

                Kommentera


                • #28
                  Fick hem mitt Abu 100 classic idag. Okej 1200 SEK men faktiskt besviken på finish osv.

                  Ut och bombafiska efter båge imorgon men blir mitt Ironfeather då.

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

                    Att lyfta spöt i så hög vinkel att toppen tar belastningen istället för ryggraden. Den här bilden visar rätt bra.
                    Den höjden passerar jag iallafall jämnt när jag håvar eftersom jag ofta fiskar själv annars behöver ju håven vara 3meter lång om man ska hålla sig under 45grader så jäkla klena kan väl inte spöna vara,har inte haft toppbrott än iallafall

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                      Själv har jag inte köpt ett abu spö på många år och det lär nog dröja minst lika många tack vare detta.

                      ​​​​​​Hade endast lyckats knäcka några enstaka spön tidigare, och det pga egen klantighet och ganska långt tillbaka.
                      Knäcker man sedan två nya spön på första passen är det inte svårt att välja bort abu.
                      Förstår dig jag köpte ett SG telespö som jag bytade 3 ggr för att det knäcktes utan anledning. Efter byte nummer 3 gav jag upp, kasserade spöet och kommer antagligen aldrig köpa ett SG spö igen.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 496 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 833 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 656 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 666 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 549 svar
                      229 430 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Retroräven  
                      Arbetar...
                      X