MB Levante f3-67lv 2p - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MB Levante f3-67lv 2p

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • MB Levante f3-67lv 2p

    Någon som kan ge försthandinfo om ett Megabass Levante f3-67lv 2p? Letar efter BFS spö/ spin främst till Ned/ Chebu. MBs profil för spöt stämmer väl menom någon har det och kan jämföra det med ett annat spö på den svenska marknaden så skulle det hjälpa mig. Just nu fiskar jag ett MC Days ML för dessa rig. Funkar helt ok men jag söker något med fast action. Mitt är reg- fast.
    Observera att jag menar den delade varianten. Den odelade har en helt annan blank
    Tack/
    Mario

  • #2
    Sportfiskeprylar kan: "kraft, känsla, lyx!"
    Klockrent ;-)... mer behöver man inte veta, spöt kostar ju bara ca 3500kr...
    Senast ändrad av anteman; 2021-12-04, 03:39.

    Kommentera


    • #3
      Hahaha- ja, såg det. Men så typiskt för alla svenska butiker. Här kunde man ju enkelt lagt in MBs egen bilddiagram som visar ändamålet. Åtminstone det.
      Hoppas de tar ett till affären såman kan känna på de. Finns tydligen några i lagret i Årsta

      Kommentera


      • #4
        Om du inte måste ha ett megabass så skulle jag nog säga Expride istället
        https://www.tackle-deals.eu/SHIMANO-...ng-193m-35-10g
        lite kortare men skönare känsla.

        eller zodias för den delen, 164l bfs

        eller beställ megabass från Japan så har du det i en bra peng.
        jag har haft både zodias och äger idag megabass f3-611 men skulle nog ärligt säga att det enda som talar för megabass är nog den japanska känslan men det är ju mitt tycke.

        själv så fiskar jag inte bfs (än) utan håller mig till haspel på så låga vikter.

        Kommentera


        • #5
          Tycker att både Expride och Zodias BFS är bra spön för små riggar- men helt rätt är känslan viktig för mig. Men det handlar mindre om märket än spöns egenskaper.
          Jag beställde från Japan, fick dock idag besked att den modellen är Out-of-stock (Plat).
          Blir nog från Italien istället om jag inte hitta den någon annanstans i Japan.

          Jo-lite märkesmedveten är jag: har en Daiwa rulle till spöt. Har svårt att sätta den på ett Shimanospö- även om det inte gå att förklara rational

          Kommentera


          • #6
            Har du kollat jdmtackleheaven?
            Vet inte hur priserna är å sitter på jobbet nu så kan inte kolla.

            Kommentera


            • #7
              1610kr lär finnas i lager.

              Kommentera


              • #8
                Ah, tack! Drog nästan triggarn på ett från Italien. Det här bli toppen!!

                Kommentera


                • #9
                  Beställde där. Fanns ju en del godis. Har alltid bläddrad förbi den sidan då det såg ut som en fake hemsida

                  Kommentera


                  • #10
                    Kort update: fick spöt idag.
                    jdmtackleheaven är grymt. 5 dagar innan DHL hämtade spöt för att skicka till Sverige. 2 1/2 dagar senare i mitt upphämtningsställe- det måste kallas för perfekt. Perfekt emballerad i avloppsrör och med japanskt kärlek för detalj.
                    Spöt själva kommer vara grymt för ändamålet- vad jag kan säga efter att ha torrviftat det. Skulle säga 5-12g cw. 1/2 Oz mår vara möjligt. Aktion anges som fast- för mig någonstans mellan fast och mod-fast.
                    Jämför jag med mitt MC Days ML -12g så är aktionen en touch mera fast, och kastvikten mindre ( MC Day ML är 3g underrated).
                    Perfekt balans med min Alphas CT SV och TD-Z ( båda 150g med carbon handle).
                    Som aktionen är skulle jag tro att det är grymt för riggs -10g brutto, och mindre jerkbaits.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 478 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 614 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 621 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 545 svar
                    228 112 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Wilier75  
                    Arbetar...
                    X