Allroundspö haspel abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allroundspö haspel abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • kenwald
    replied
    Tackar, bra tips! Slänger in två bubblare, bft perception jig & twitch och darts perchmaster finesse, 8fot, nån som har nåt att säga om dem? Annars känns det som att söders light jig nog är det som ligger närmast till hands. Westin vet jag är trevliga men har tyvärr lite svårt för handtaget/rullfästet på w3-spöna.

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Ursäktar oklarheten. Jag menar förstås Westin W3 Finesse T-C 7-21 g. Jag skrev fel vikt, då jag tidigare hade haft en konversation om Westin W3 Ultrastick upp till 28 g.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    T/C - 28g, ny modell? Eller menar du nya 7'6" 5-15g som kanske klarar säg 20? De lite äldre 7'1" 5-15, 7-21g har sagts ha lite sådana marginaler iaf...

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Personligen skulle jag rekommendera Westin W3 Finesse T-C 28 g till detta ändamål. Alternativt ett Daiwa Prorex X, vilket är något mer teknikspecifikt, men ett bra val.

    Lämna en kommentar:


  • Villespinn91
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Sportfiskeprylar säger att Crank Spin är mest allround i serien, sannolikt givet djupare aktion och längd kan man anta - Villespinn91 visst är Jigg Light mer av toppaktion än det andra? Har ett Spro Freestyler Skillz 215 cm -24g spinn som är allround men som gärna hade fått vara lite längre om jag köpt det som allroundspö, nu mer för knyckwobbler och plåt ej jigg primärt. Skillz finns också som haspel att känna på.
    Crankspin
    • Längd: 7'2''/218cm
    alltså kortare än jigg light.
    Har ej hunnit testa crankspin än men har testat jigg light med alla metoder jag skrev! Är riktigt allround det oxå! kastar även med 20g skallar med den utan problem med jigg light

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Sportfiskeprylar säger att Crank Spin är mest allround i serien, sannolikt givet djupare aktion och längd kan man anta - Villespinn91 visst är Jigg Light mer av toppaktion än det andra? Har ett Spro Freestyler Skillz 215 cm -24g spinn som är allround men som gärna hade fått vara lite längre om jag köpt det som allroundspö, nu mer för knyckwobbler och plåt ej jigg primärt. Skillz finns också som haspel att känna på.

    Lämna en kommentar:


  • Villespinn91
    replied
    PerchFight V2 - Jigg Light Spin 7'8'' 3-20g

    perfekt spö till ändamålet. Enda nackdelen är att jag fått hem mina jigg light och crank spin med en toppdel där en ring var vass men fick en ny topp till båda utan några krångel. Fiskar allt med jigg light i stort sett. Fungerar till vibrationsbeten, jigg,ned,dropshot, Cranks och twitchbeten. fungerar med skeddrag och spinnare oxå. . köpte enbart crank spin för att det är kortare. Och jag kör en Shimano nexave 2500 och är då perfekt balanserad. (250g på en rulle)

    Lämna en kommentar:


  • kenwald
    started a topic Allroundspö haspel abborre

    Allroundspö haspel abborre

    Söker tips på ett haspelspö till borren, maxpris ca 1500 som funkar bra till jigg/dropshot, små jerks och allmänt kasta och veva fiske med spinnare och bladebeten. Önskad kastvikt ca 5-20gr och längd mellan 7 och 8 fot, 7,5 fot vore nog optimalt för min del! Ska balansera bra med en shimano 2500. Finns ett sånt spö tros?

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 495 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 828 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 645 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 657 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 548 svar
228 984 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Piscantur stercore  
Arbetar...
X