Allroundspö haspel abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allroundspö haspel abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Dessutom har sportfiskeprylar rea på dem till den 25e så passa på

    Kommentera


    • #22
      Passade på att köpa ett spö nu under rean. Då ekonomin är knackig valde jag dock ett lite billigare alternativ, söder perfection spin 5-20gr, 7,6 fot. På pappret låter det som att det har precis vad jag är ute efter, hoppas på snabb leverans och provfiske nästa vecka!

      Kommentera


      • #23
        Passar på att låna tråden on-topic.

        För PerchFight V2 - Jigg Light Spin, är det dumt att gå på en Shimano Nasci FC 1000 över en 2500?
        Jag läste något om linetwist med den mindre modellen, tänkte köra med Gunki 0,13 lina. Blir detta balanserat eller bör jag gå upp på 2500 rulle till detta spö?

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Mosse408 Visa inlägg
          Passar på att låna tråden on-topic.

          För PerchFight V2 - Jigg Light Spin, är det dumt att gå på en Shimano Nasci FC 1000 över en 2500?
          Jag läste något om linetwist med den mindre modellen, tänkte köra med Gunki 0,13 lina. Blir detta balanserat eller bör jag gå upp på 2500 rulle till detta spö?
          Hej! Jag kör 2500 rulle på min. Men viktigaste är nog att köra med en rulle som väger runt 250g för att få perfekt balans.


          https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...0aAgy6EALw_wcB

          Jag kommer testa denna lina i år. sjunkande. dessutom tyngre lina så man kan kasta bra även när det blåser

          Kommentera


          • #25
            Ser inga vinster med en 1000, kitet blir lättare men mer obalanserat, mera linproblem och något kortare kastlängder. Har en Stradic 2500 på ett 8' spö och en aningen mindre Daiwa LT 2500 på en 7"a, skulle inte vilja ha ngt mindre.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Ser inga vinster med en 1000, kitet blir lättare men mer obalanserat, mera linproblem och något kortare kastlängder. Har en Stradic 2500 på ett 8' spö och en aningen mindre Daiwa LT 2500 på en 7"a, skulle inte vilja ha ngt mindre.
              med en stradic så blir spöt framtung. med en 2500 ruller runt 250g blir perfekt balans

              Kommentera


              • #27
                Kan så vara men klart bättre än en 1000/2000 rulle. Känner jag det behovet så viktar jag hellre spöt i butten där vikten gör mer nytta.

                Kommentera


                • #28
                  Liten snabbrecension av perfection spin då.
                  Har testat spöt vid ett tillfälle och parade ihop det med en shimano nasci 2500fchg. Riktigt bra kombination! Testade med jigg, bladebete, jerk och dropshot och spöt klarade av alla tekniker riktigt fint. Kastade 7 grams skallar och uppåt och upplever att det kastar bra, något bättre med 10gr än med 7gr och bladebeten som var lite tyngre flög iväg med bravur. Återstår att testa småspinnare men första intrycket är att sweetspoten ligger mellan 10 och 15gr. Spöt är riktigt snyggt och klingan känns jävligt skön. Snabb och känslig. Fick på en gädda på ca 2kg och det var en rolig drill, nån borre har det inte blivit ännu.

                  Som nån tidigare nämnde så verkar det vara strul med topparna på söders spö, mitt var tyvärr inget undantag. I mitt fall är det inte toppöglan som är vass, lackeringen av ringarna är däremot riktigt dåligt gjorda och täcker i vissa fall knappt foten på oglorna. Har kontaktat dem om detta och ska få en ny topp, återstår att se hur den ser ut. Kortfattat, skönt spö som är allround, skönt att drilla och kasta med, minus för byggkvaliten.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                  2 svar
                  2 494 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg TomHiddleston  
                  Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                  24 svar
                  3 827 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg uffe62
                  av uffe62
                   
                  Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                  39 svar
                  5 645 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg OGRudan
                  av OGRudan
                   
                  Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                  468 svar
                  107 656 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Julle68
                  av Julle68
                   
                  Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                  3 547 svar
                  228 868 visningar
                  12 gillar
                  Senaste inlägg Classe69  
                  Arbetar...
                  X