Visa upp era JDM prylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era JDM prylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
    Det här får bli min nästa rulle, så ingen tror att jag köper europasmittad JDM! ,-)

    https://jdmtackleheaven.com/collecti...machine-zz-632
    Haha! Ja du, Frog products gör minst sagt unika skapelser. Jag diggar den starkt.

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av Hugo H Visa inlägg

      Verkligen en cool rulle men hur använder du den här i Sverige för så som jag fattat så är den där utvecklad för bläckfisk eller något i den genren.
      Det är en egi-rulle, gjord för egi-fiske. Den har en supergrund spole, så jag bestämde mig för att spola på 0,132 Sunline och använda den till finesse. Jag fiskar Ned och Neko med denna.

      Kommentera


      • #43
        För övrigt, jag har bytt mina Aldebaran BFS 2016 aluminiumdrev till Calcutta Conquest BFS-dreven i mässing. Det är en väl värd uppgradering enligt mig. Jag köpte dem på Plat.co.jp om någon är intresserad. Jag länkar Tackletour-tråden som jag hittade det här tipset i för mer info: http://www.tackletour.net/viewtopic.php?t=83502

        Kommentera


        • #44
          Senaste combon:

          Daiwa Zillion 1000 hd (inköpt innan den kom till Europa som info er JDM-puritaner där ute)
          Varivas High Grade PE X4 i storlek #1,5
          Evergreen Orion Black Rose Combat Stick 71H+ 1/4-3oz. (7-84g)
          Och även den separata krokhållaren är JDM, från Fuji.

          …ska användas för i princip exakt allt inom gädda och gös. Tror fan till och det kommer kännas bra att chattra upp borre på detta.

          Kommentera


          • #45
            Någon som testat sin metanium shallow spool? Är på kastviktspannet precis emellan BFS och MGL spolarna, mitt mest fiskade spann är 3,5-5g skalle och 2-3” jiggar och man känner hur dåligt rullen mår av att dänga iväg detta på BFS. Samtidigt är djup MGL spole lite tung och onödigt mycket linkapacitet.

            hade en antares 70, men fiskar mest bräckt/salt så den går bort. + den väger alldeles för mycket.

            tack för input !

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av Torekrok Visa inlägg
              Någon som testat sin metanium shallow spool? Är på kastviktspannet precis emellan BFS och MGL spolarna, mitt mest fiskade spann är 3,5-5g skalle och 2-3” jiggar och man känner hur dåligt rullen mår av att dänga iväg detta på BFS. Samtidigt är djup MGL spole lite tung och onödigt mycket linkapacitet.

              hade en antares 70, men fiskar mest bräckt/salt så den går bort. + den väger alldeles för mycket.

              tack för input !
              Vad använder du för spö och vilken lina samt diameter på den?

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                Vad använder du för spö och vilken lina samt diameter på den?
                Gloomis conquest 7’6” 7-21g MH
                Shimano kariki8 0,16mm



                Kommentera


                • #48
                  Ursprungligen postat av Torekrok Visa inlägg
                  Någon som testat sin metanium shallow spool? Är på kastviktspannet precis emellan BFS och MGL spolarna, mitt mest fiskade spann är 3,5-5g skalle och 2-3” jiggar och man känner hur dåligt rullen mår av att dänga iväg detta på BFS. Samtidigt är djup MGL spole lite tung och onödigt mycket linkapacitet.

                  hade en antares 70, men fiskar mest bräckt/salt så den går bort. + den väger alldeles för mycket.

                  tack för input !
                  Om du skulle våga byta till den mörka sidan så hanterar Daiwas CT-rullar den kastvikten mycket bra. Brukar köra tre grams jika-vikt och en 2'8 bellows gil på min Millionaire CT SV 70 och den kastar den lilla plutten till månen, nästan i vart fall. Har en roro-spole till den som mest samlar damm, eftersom jag tycker originalspolen kastar de vikterna bättre.

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Kristofer_a Visa inlägg

                    Om du skulle våga byta till den mörka sidan så hanterar Daiwas CT-rullar den kastvikten mycket bra. Brukar köra tre grams jika-vikt och en 2'8 bellows gil på min Millionaire CT SV 70 och den kastar den lilla plutten till månen, nästan i vart fall. Har en roro-spole till den som mest samlar damm, eftersom jag tycker originalspolen kastar de vikterna bättre.
                    Är tyvärr väldigt shimano-frälst! Men ibland testar jag annat om måste

                    min alderbaran kastar samma riggar till månen också, och FTB bromsen är den bästa jag testat till dessa vikter men problemet jag har är dom pyttesmå lagerna vid spolaxel, när man sular ut ordentligt känns det som hela rullen skall explodera och iom jag fiskar från land behöver jag sula till ordentligt ibland

                    Kommentera


                    • #50
                      Jag hade en shallow i min och det blir klart märkbar skillnad när man kastar beten under 4 gram jämfört med originalspolen. Jag testade med ett poison 4-12 och expride 3,5-10 med sunline siglon pe adv 0.17 och märkte ingen skillnad mellan dessa spön men stor skillnad mellan mgl och shallow till den senares stora fördel då.

                      Jag anser dock att en metanium lämpar sig bättre till beten över tio gram oavsett vilken spole man använder. Till riktigt lätta beten finns bättre lämpade rullar.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 111 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X