Ursprungligen postat av engqvist
Visa inlägg
Ja inte trodde jag för mitt liv att den sorgliga dagen skulle infinna sig då jag skulle vara beredd att både instämma i, och även själv hoppas att Abu Garcia som märke borde försvinna. Detta av exakt samma skäl som du nämner. Vidare är jag helt enig i att inte handla deras prylar längre.
En sak jag grunnat över i den omtumlande situationen som uppstått med Polen etc, är om Abu Garcia/Pure Fishing efter den kommande förändringen längre kan vara berättigade till att få använda det Svenska Kungahusets åtråvärda symbol: det Kungliga Hovleverantörs märket, som ju pryder rullarna.
Efter att ha läst vilka villkor som gäller ang detta så misstänker jag att de ev kan få problem att få bibehålla denna ynnest. Dock är jag att betrakta som ”jävig” i detta, då de ädla Ambassadeurerna från den ärevördiga fabriken i Svängsta varit en stor del för mig under större delen av mitt liv.
Ngt vidare juridiskt bevandrad är jag inte, men det finns det förhoppningsvis folk som är här på forumet, och som kanske skulle kunna tänka sig att analysera hur det kan tänkas ligga till.
Personligen har iaf jag det svårt med att ett Amerikanskt företag som beter sig på detta vis skulle få lov att använda vårt Svenska Kungahus ädla symbol!
Här är info och vilka regler som gäller ang det Kungliga Hovleverantörs märket:
En bit ner på sidan finns:
Föreskrifter gällande hovleverantörskap
Dessa bestämmelser gäller från och med 16 september 2020 och ska tillämpas även för tillstånd beviljade före sagda dag.
LÄS FÖRESKRIFTERNA OM HOVLEVERANTÖRSKAP
med följande länk:
Vore intressant om detta kunde benas ut av ngn härinne med lämplig bakgrund.
Edit:
En bild på det ädla märket är ju på sin plats!
Kommentera