ABU stänger ner i Svängsta - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU stänger ner i Svängsta

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

I Polen blir det ingen tillverkning vad jag hört heller. Vad jag förstått läggs tillverkningen helt ner av de runda. Purefishing ska gå riktigt dåligt sägs det. Hoppas personligen att märket Abugarcia helt försvinner. Så slipper det dras i smutsen mer. Kommer personligen aldrig köpa något mer från det märket.
    Men bygger nu upp en reservdelsbank så jag kan hålla liv i mina rullar i åtminstone några generationer.

Ja inte trodde jag för mitt liv att den sorgliga dagen skulle infinna sig då jag skulle vara beredd att både instämma i, och även själv hoppas att Abu Garcia som märke borde försvinna. Detta av exakt samma skäl som du nämner. Vidare är jag helt enig i att inte handla deras prylar längre.

En sak jag grunnat över i den omtumlande situationen som uppstått med Polen etc, är om Abu Garcia/Pure Fishing efter den kommande förändringen längre kan vara berättigade till att få använda det Svenska Kungahusets åtråvärda symbol: det Kungliga Hovleverantörs märket, som ju pryder rullarna.

Efter att ha läst vilka villkor som gäller ang detta så misstänker jag att de ev kan få problem att få bibehålla denna ynnest. Dock är jag att betrakta som ”jävig” i detta, då de ädla Ambassadeurerna från den ärevördiga fabriken i Svängsta varit en stor del för mig under större delen av mitt liv.
    Ngt vidare juridiskt bevandrad är jag inte, men det finns det förhoppningsvis folk som är här på forumet, och som kanske skulle kunna tänka sig att analysera hur det kan tänkas ligga till.

Personligen har iaf jag det svårt med att ett Amerikanskt företag som beter sig på detta vis skulle få lov att använda vårt Svenska Kungahus ädla symbol!

Här är info och vilka regler som gäller ang det Kungliga Hovleverantörs märket:

En bit ner på sidan finns:
    Föreskrifter gällande hovleverantörskap
    Dessa bestämmelser gäller från och med 16 september 2020 och ska tillämpas även för tillstånd beviljade före sagda dag.
    LÄS FÖRESKRIFTERNA OM HOVLEVERANTÖRSKAP​
    med följande länk:

Vore intressant om detta kunde benas ut av ngn härinne med lämplig bakgrund.

Edit:
    En bild på det ädla märket är ju på sin plats!​

Click image for larger version  Name:	IMG_0866.jpg Views:	58 Size:	2,16 MB ID:	2651070
    Senast ändrad av Piscantur stercore; 2025-01-30, 21:30.

Kommentera

Jaha, ofrivillig dubbelpost…. Har själv anmält.

Kommentera

Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
        Jaha, ofrivillig dubbelpost…. Har själv anmält.
        Fixat ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg

Fixat ;-)
          Tackar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57