Spinnfluga LAX-fiske. Abu 6500 pro rocket - Lina för kort? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnfluga LAX-fiske. Abu 6500 pro rocket - Lina för kort?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

https://www.olssonsfiske.se/rullar-2...ur-c-7001-lh-1 vet ej om den är svensktillverkad men den fungerar för mig

Kommentera

Ursprungligen postat av HardProduction Visa inlägg

Problemet är att jag en av de få (kanske 5 procentare?) vänster-vevare så jag ska egentligen ha en 7001C Compact.

Jag kunde tyvärr inte hitta det. Om du eller ni ser något 7001C compact så tar jag tacksamt emot råd

Compact-serien ser verkligen ut som en perfekt rulle!
      Aldrig för sent att lära sig veva med rätt hand.
      annars har TG spolar som är djupare än orginal.

Kommentera

Det finns dom som väljer att kasta med haspelrulle i lite större storlek också... exempelvis Daiwa BG Black LT 8000-H

Kommentera

Ursprungligen postat av brollann Visa inlägg
          https://www.olssonsfiske.se/rullar-2...ur-c-7001-lh-1 vet ej om den är svensktillverkad men den fungerar för mig
          Det är en tvättäkta Kines.

Kommentera

Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

Det är en tvättäkta Kines.
            Finns snart inga ”riktiga svenska” rullar kvar om man börjar plocka i polska originaldelar vid service om man inte har ett stort lager delar liggande hemma redan

Kommentera

Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

Finns snart inga ”riktiga svenska” rullar kvar om man börjar plocka i polska originaldelar vid service om man inte har ett stort lager delar liggande hemma redan
              Jag reder mig med Svenska Ambor under typ livet ut, men ”utvecklingen” som skett känns bedrövlig.
              Har fortfarande förbannat svårt att komma över att de lagt ner den ärevördiga fabriken i Svängsta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

Jag reder mig med Svenska Ambor under typ livet ut, men ”utvecklingen” som skett känns bedrövlig.
                Har fortfarande förbannat svårt att komma över att de lagt ner den ärevördiga fabriken i Svängsta.
                Jodå det är samma här om inte nån del saknas och inte finns I lagret hemma - har inget överdrivet lager med delar till dom 4601/5601/4501/5501 som huserar på spön här hemma.
                att Svängsta blev nedlagt är snudd på kriminellt faktiskt med den servicen dom hade

Kommentera

Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
                  Jodå det är samma här om inte nån del saknas och inte finns I lagret hemma - har inget överdrivet lager med delar till dom 4601/5601/4501/5501 som huserar på spön här hemma.
                  att Svängsta blev nedlagt är snudd på kriminellt faktiskt med den servicen dom hade
                  Instämmer med tilläggen att mina rullar har två nollor på slutet, och att det utöver ödet med den fina reservdels servicen, ju även är en världskänd finmekanisk Svensk industriepok med stolta anor som gått i graven.
                  Ang stolthet så har de Amerikanska ägarna bevisligen ingen hum om innebörden av detta begrepp. Man kan ju nu t.o.m. se Penn Senator med Made in China märkning! Man skulle ju kunna tro att denna serie som ihop med Penns International ju formligen staplat IGFA rekord på höjd i en omfattning som inget annat fabrikat är i närheten av, att de på så sätt skulle vara fredade från detta öde.
                  Men nejdå, girigheten vinner en klar seger över förståndet….
                  Det var bättre förr!

Kommentera

Tillhör begåvningsreserven sen ngr år , bidrar med denna devis.
                    Peter b

Kommentera

Måste bara fråga er nu när vi pratar om Abu-rullar.

Som sagt så köpte jag precis nyligen en helt fabriksny Abu 6501 pro rocket (två faktiskt för att den ena till mig och andra till min fru) och jag märkte att på den ena rullen så sitter den här spool-releasing-knappen extremt löst.

Den funkar ju men ska den verkligen vara så lös att man kan vicka fram och tillbaka den som helt splitterny?

Bör jag lämna tillbaka den och ta en annan istället? Sedan låter den också lite mer konstigt än den andra när man vevar på den och lite smala skrapmärken på ena sidan av rullen hmn..

Vad tror ni är bäst att göra? Eller bör man göra något?
                      Click image for larger version

Name:	IMG_8839.jpg
Views:	106
Size:	146,4 KB
ID:	2668005

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00