Erfarenheter av att importera odelade spön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av att importera odelade spön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenheter av att importera odelade spön?

Hej!

tänkte höra om någon har några erfarenheter av att ta hem odelade spön från USA, typ 7,6fot Max..

Hur har de funkat? Vilken sida är bäst för detta ändamål? är nämligen intresserad av några Basspön som inte finns i Sverige.

Markus
    sigpic

www.haavet.wordpress.com

Jag har nyligen tagit hem odelade bass-spön från tacklewarehouse.com och det funkar riktigt bra. Kostar ca 40 dollar i frakt och skickas i ett hårt papprör. Hur smidigt som helst. Tror det är många på forumet som beställt spön därifrån. Jag beställde på måndag och fick hem spöna på fredag.

Kommentera

Ja tacklewarehouse är riktigt bra. Låg frakt och snabba leveranser.

Kommentera

Fan va najs! låter ju hur smidigt som helst har ni åkt på tull osv? (övriga kostnader) när ni tagit hem?

Vad för spön har ni köpt? något att rekommendera? jag ska ha ett, lättjerk+ ett spinn/dropshot, båda ska vara spinn(casting)
        sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Jag trodde att jag sluppit tull och moms. MEN fick ett brev från fedex i förra veckan, tre månader efter jag fått spöna..
          Aldrig hört någon som klarat sig när de skickat med fedex.

Angående spön så beror det lite på vilken prisklass du vill lägga dig i. Men måste verkligen rekomendera daiwa zillion. Tog väldigt lång tid innan jag bestämt vad jag skulle ha och diskuterade med flera "kunniga" i ämnet och läste en hel del.
          I den prisklassen så är det inte mycket som slår den...

Kommentera

enda sättet att slippa tull och moms från USA på lite dyrare saker är att åka dit och hämta grejerna...eller låta nån annan ta hem dom.Att tro att någon firma skulle bete sig olagligt för att just du skall slippa undan några kronor i avgifter är en utopi...
            vill du slippa dessa avgifter så handla inom EU, där betalar du den skatt de har på försäljningsplatsen,den är alltså redan inkluderad
            i priset.
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              enda sättet att slippa tull och moms från USA på lite dyrare saker är att åka dit och hämta grejerna...eller låta nån annan ta hem dom.Att tro att någon firma skulle bete sig olagligt för att just du skall slippa undan några kronor i avgifter är en utopi...
              vill du slippa dessa avgifter så handla inom EU, där betalar du den skatt de har på försäljningsplatsen,den är alltså redan inkluderad
              i priset.
              Det handlade väl knappast om att någon skulle göra något medvetet olagligt för vi skulle slippa avgifterna. Men att det ska behöva ta tre månader innan de skickar ut fakturan är lite dåligt. Då har man faktiskt börjat hoppas att det slunkit igenom..

Kommentera

Är de 40% de brukar vara? vart kan man annars hitta liknande spön inom EU?
                sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Markusth Visa inlägg
                  Är de 40% de brukar vara? vart kan man annars hitta liknande spön inom EU?
                  Så här funkar det med tull, moms och avgifter:

Moms: 25% påslag på HELA beloppet. Dvs totalsumman av varans värde och fraktkostnaden.
                  Tull: Varierar lite beroende på vilken typ av vara det är. För fiskeutrustning är den 1,7%-3,7% på hela beloppet ( tullguiden: http://tullverket.se/innehallao/t/tu...cc8000927.html )
                  Avgift: Då jag endast fått varor levererade via Posten (inte fedex, DHL, etc) så vet jag bara deras avgift. De tar iaf 100:- i avgift för att administrera din skatt (moms) och tullavgift.

Kommentera

Jag tog nyligen hem ett dobyns champion 7'3 till jigg och ett daiwa zillion 6'6 till lättjerk. Är riktigt nöjd med bägge spöna hittills men har inte hunnit hårdtesta dem än. Räkna med 28% för tull och moms! Jag har alltid fått betala moms efter några veckor men när jag beställde sist så var jag tvungen att förskottsbetala moms och tull annars körde dem inte ut paketet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 980 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11