Ursprungligen postat av engqvist
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Erfarenheter av att importera odelade spön?
Collapse
X
-
Även jag är riktigt nöjd med mitt zillion. Riktigt snabb och känslig klinga. Får även jag hem ett till zillion på onsdag så det får väl anses som ett bra betyg på spöt. Angående priset så låter runt 2000 vettigt med frakt och alla avgifter. Enligt mig ett bra köp!
Lämna en kommentar:
-
Har själv ett zillion som jag gett några riktiga pass. Det är ett grymt spö med en fantastisk klinga och ett riktigt bra rullfäste. Får hem mitt andra spö från serien imorgon.
Priset blir knappt 2000kr inkl alla avgifter..
Lämna en kommentar:
-
@thejocce: OT: vad tycker du om ditt Zillion spö nu? Jag är själv intresserat av att köpa ett. Och vad fick du nu betalar sammanlagd för spöet?
Mvh
Mario
Lämna en kommentar:
-
Jag tog nyligen hem ett dobyns champion 7'3 till jigg och ett daiwa zillion 6'6 till lättjerk. Är riktigt nöjd med bägge spöna hittills men har inte hunnit hårdtesta dem än. Räkna med 28% för tull och moms! Jag har alltid fått betala moms efter några veckor men när jag beställde sist så var jag tvungen att förskottsbetala moms och tull annars körde dem inte ut paketet.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Markusth Visa inläggÄr de 40% de brukar vara? vart kan man annars hitta liknande spön inom EU?
Moms: 25% påslag på HELA beloppet. Dvs totalsumman av varans värde och fraktkostnaden.
Tull: Varierar lite beroende på vilken typ av vara det är. För fiskeutrustning är den 1,7%-3,7% på hela beloppet ( tullguiden: http://tullverket.se/innehallao/t/tu...cc8000927.html )
Avgift: Då jag endast fått varor levererade via Posten (inte fedex, DHL, etc) så vet jag bara deras avgift. De tar iaf 100:- i avgift för att administrera din skatt (moms) och tullavgift.
Lämna en kommentar:
-
Är de 40% de brukar vara? vart kan man annars hitta liknande spön inom EU?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggenda sättet att slippa tull och moms från USA på lite dyrare saker är att åka dit och hämta grejerna...eller låta nån annan ta hem dom.Att tro att någon firma skulle bete sig olagligt för att just du skall slippa undan några kronor i avgifter är en utopi...
vill du slippa dessa avgifter så handla inom EU, där betalar du den skatt de har på försäljningsplatsen,den är alltså redan inkluderad
i priset.
Lämna en kommentar:
-
enda sättet att slippa tull och moms från USA på lite dyrare saker är att åka dit och hämta grejerna...eller låta nån annan ta hem dom.Att tro att någon firma skulle bete sig olagligt för att just du skall slippa undan några kronor i avgifter är en utopi...
vill du slippa dessa avgifter så handla inom EU, där betalar du den skatt de har på försäljningsplatsen,den är alltså redan inkluderad
i priset.
Lämna en kommentar:
-
Jag trodde att jag sluppit tull och moms. MEN fick ett brev från fedex i förra veckan, tre månader efter jag fått spöna..
Aldrig hört någon som klarat sig när de skickat med fedex.
Angående spön så beror det lite på vilken prisklass du vill lägga dig i. Men måste verkligen rekomendera daiwa zillion. Tog väldigt lång tid innan jag bestämt vad jag skulle ha och diskuterade med flera "kunniga" i ämnet och läste en hel del.
I den prisklassen så är det inte mycket som slår den...
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-14, 15:30 -
-
av ToolazyTja.
har denna rullen fick den av en bekant för kanske 15år sedan
jag fick även med 2 flugspö...5 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-12, 09:00 -
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-