Någon med erfarenhet av Savagearhåv? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon med erfarenhet av Savagearhåv?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon med erfarenhet av Savagearhåv?

Hej!

En vän till mig har funderat ett tag på att köpa en ny större håv till gäddfisket. Tidigare håvförsök har tyvärr misslyckats då de bland annat har blivit uppätna av saltvattnet.

Vet någon hur Savagear Folding Rubber Landingnet klarar saltvatten? Vidare, räcker storleken på "XL-modellen" till de lite större gäddorna, dvs. 12+ eller bör man välja en annan håv, i så fall vilken?

Tacksam för svar! Ha det gott fiskevänner!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Jag har den och är helnöjd. Har inte haft den så länge än dock. Har hunnit landa en 11 kg, en 9,6 kg och en 9,5 kg i den. Har inte testat att lyfta fisken i den utan bara krokat av dom i håven eller lyft upp dom för hand och krokat av sen.

Detta är min erfarenhet av den i alla fall.

Köpte min xl från Olssonsfiske.se för en hundring billigare. Ett litet tips bara.
    Senast ändrad av Roddan; 2011-08-22, 15:29.

Kommentera

OK! Härligt!

Ingen erfarenhet av saltvatten alltså, gissar att du fiskar i mälaren?

Kommentera

Jag har kört med den i blekinge sen i våras, det lilla salt vi har här har inte hunnit påverka den nämnvärt trotts rätt frekvent användning. Men jag lyfter ingen fisk i håven.
        Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Kolla

Billigare än Olssons och mer än hundringen billigare frakt än dom på den...

För övrigt tycker jag det är för jäkligt att det skall skilja nästan 34% på en vara mellan butikerna...och så finns det dom som hävdar att de flesta handlare inte lägger på nåt på priserna...
          Senast ändrad av byggarn; 2011-08-22, 20:31.
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            Kolla

Billigare än Olssons och mer än hundringen billigare frakt än dom på den...

För övrigt tycker jag det är för jäkligt att det skall skilja nästan 34% på en vara mellan butikerna...och så finns det dom som hävdar att de flesta handlare inte lägger på nåt på priserna...
            Lite svårt att jämföra marginaler på elmotorer och håvar för 400 kr kanske...

Vill inte låta brysk eller så men ärligt talat tycker jag inte det ska spekuleras så vilt om svenska butikers marginaler om du/ni inte vet hur det ligger till. Folk kan ju faktiskt tro att det ni skriver stämmer. Vet ni inte så snälla, anta inte massa saker.

Lite konstigt för övrigt att det helt plötsligt är ok att en amerikansk butik är billigare men om en svensk butik är det så är det "för jäkligt" hur ska det vara egentligen ?

Vem har för övrigt påstått att en handlare inte lägger till något på priserna? (med detta antar jag att du menar inköp+moms annars får du gärna förklara)

Kommentera

Sg
              Nu var det ju inte marginalerna på elmotor och håvar jag jämförde heller....utan skillnaden mellan marginalerna hos fler butiker på håven...

och jodå, det jag skriver stämmer faktiskt, t.ex wollmars och willys är nästan 34% dyrare än fiskeproffset,ändå tror jag inte att dom säljer håven med förlust...sedan är det inte för jäkligt att dom säljer håven billigt utan att dom andra är så mycket dyrare...du missförstår...även Olssons klarar ju att hålla ett moderat pris...
              rätt har du dock i att ingen påstått att handlare inte lägger på något alls på priserna,felskrivning av mig,jag ber så hemskt mycket om ursäkt...men bara för det...
              Dessutom vet du ingenting om vad jag vet om hur det ligger till med butikers marginaler så den kängan undanber jag mig...
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Hej!

Kul med så många svar, dessutom bra att det var någon från blekinge som hade testat håven eftersom det är där den ska användas!

Tack för era tips och råd!

Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                14 svar
                2 048 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11