Meindl, bra köp? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meindl, bra köp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Knorren Visa inlägg
    Sen är det ju så ibland att vandrarkängor är mindre bra för fiske.
    Helst dom modeller som är lite högre och stabilare kan vara lite småjobbiga och obekväma att sitta med en längre stund vid någon sjö i väntan på napp.
    Det går oftast att snöra upp dojorna...
    fördelen med högre skaft i fall du även har typ härkila eller liknande byxor, är att dom går att använda som vadare under en kortare tid...

    Kommentera


    • #12
      Förvisso, men min erfarenhet är att renodlade vandrarkängor är bäst på just vandringar/hiking.
      Hanwag har några trevliga modeller som är lite lägre och som jag tycker ger en bra balans mellan vandringskängans robusthet och fritidsskons smidighet och låga vikt.
      Men som alltid så är ju smaken som baken
      Och dom kända märkena så som Hanwag, Meindl, Lowa, Haglöfs osv är bra grejor över lag
      [FONT="Impact"]Mvh:
      /Johan[/FONT]

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Knorren Visa inlägg
        Förvisso, men min erfarenhet är att renodlade vandrarkängor är bäst på just vandringar/hiking.
        Hanwag har några trevliga modeller som är lite lägre och som jag tycker ger en bra balans mellan vandringskängans robusthet och fritidsskons smidighet och låga vikt.
        Men som alltid så är ju smaken som baken
        Och dom kända märkena så som Hanwag, Meindl, Lowa, Haglöfs osv är bra grejor över lag
        Givetvis är det så, men i regel funkar kängorna väldig bra till fiske också, plus att komforten är oöverträffad i fall du hittar rätt modell.. Mitt senaste par Meindl har tjänat mig i 8 år..

        Kommentera


        • #14
          Härligt med så mycket input!

          Har haft någon liknande variant för några år sedan med hög modell som jag tyckte var mycket sköna (minns ej märke).
          Får prova så att de ej är för stela i skaftet om man vill köra dem uppsnörda, och se hur komforten är självklart, inte kul med ett par kängor som häckar i garderoben!

          Tack boys!

          Kommentera


          • #15
            Använt kängorna under ett endagspass på sjön och de är helt underbara.
            Skönt att bara snöra upp dem så funkar de som låga stövlar, ovärdeligt!

            Kommentera


            • #16
              Om kängorna passar bra kommer du aldrig att ångra att du köpte Meindl. Eller att du lade pengar på ett ordentliga kängor överhuvudtaget. Själv har jag haft mina Meindl Island i snart femton år...
              Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

              Kommentera


              • #17
                Mina Kära Meindl kängor gav upp i sommras när vi var ute på fjället. Hårdgummisulorna lossnade på bägge kängorna. Jävlaskit kvalitet tänkte jag först, men sen började jag fundera på när jag köpte dem. De köptes 1997... så de höll i 15 år! Det tycker jag är mer än ok!

                Jag använde dem både som vandrarkängor och som fiskeskor, sommar som vinter. Jag hade en hög modell så de funkade som stövlar, inga problem. Men jag kan hålla med om att de var lite hala på stenar och klippor. Men annars helt perfekta. Det blir nog snart ett nytt par Meindl kängor för mig. Rekomenderas!

                /Ville
                Senast ändrad av leg_lock; 2012-09-17, 21:57.

                Kommentera


                • #18
                  Har ett par Meindl Island pro som jag köpte för 10 år sedan. Bra kängor men som någon skrev är det ju väldigt viktigt att de passar just ens egna fötter. Jag kommer nog att satsa på en annan modell nästa gång eftersom nuvarande är lite låga över framdelen av foten. Tänk på att kängan beter sig lite olika i var den flexar om den är snörd hela vägen upp eller om den bara är snörd nertill. Tänk också på att det kan vara helt jävla livsfarligt att gå med kängor som inte är åtsnörda eftersom man lätt snubblar. Exet testade att springa över Drottningtorget i GBG med löst knutna kängor, ena snöret hakade av en hake och blev en helt perfekt ögla att sätta in den andra foten i... Pang.
                  Är man inte sugen på just kängor fick jag ett kampanjbrev från naturkompaniet där man kan köpa en Tretornsstövel som såg rätt fin ut för 499kr. Men i min värld är kängor da shit 99% av tiden.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                  42 svar
                  8 776 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg senzitivity  
                  Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
                  11 svar
                  729 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Gädd-jos  
                  Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
                  4 svar
                  305 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg efc__
                  av efc__
                   
                  Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
                  1 svar
                  212 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Adamp
                  av Adamp
                   
                  Arbetar...
                  X