Thermotic flytunderställ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Thermotic flytunderställ

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Pia 100 Visa inlägg
    Jag tackar för svaren men man blir ändån lite fundersam, inte många svar det låter ju som en supergrej i och med den inte är klumpig.
    Håller med dig, verkar vara en supergrej.
    Tänkte byta min otympliga flytoverall till en tvådelad flytoverall.
    Men nu blir det flyttunderställ, tror väst är bättre än tröja, den kommer bättre till användning under varmare årstider.

Kommentera

Smyger in och tjuvläser lite. Intressant verkligen. Men fan drygt 3 lakan för ett underställ ? hmmm

Men en spontan kommentar blir att jag håller med K.B. angående västen. tror man får betydligt friare rörelser i den.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
        Smyger in och tjuvläser lite. Intressant verkligen. Men fan drygt 3 lakan för ett underställ ? hmmm

Men en spontan kommentar blir att jag håller med K.B. angående västen. tror man får betydligt friare rörelser i den.
        Man kan ju dela upp det likadant som jag tänkt, har nu beställt enbart västen så blir det inte så stora hål plånboken.
        Hade tänkt köpa en tvådelad flytoverall men tog västen istället.
        Hade mao. blivit bra med utgifter ändå.

Men vill även säga att jag personligen har ju ingen aning om kvalite o flytkraft.
        Verkar det för jävligt så är det väl bara att ångra köpet.

Är det som det verkar på reklamfilmerna så köper jag snart brallor med.

Kommentera

Ja priset och obefintlig marknadsföring har nog hållit stället okänt för de flesta. Ett mer rimligt pris givet priser på kompletta flytoveraller/ställ vore säg max 1000 per del, då slog jag nog till, än är jag avvaktande...

Kommentera

Hittade västen för 1390:- enligt testet så lär man ju flyta på enbart väst och slipper då kostnaden för flytoverallen (2 lakan) samt att vanliga vind/regn täta kläder kan nyttjas.

På önskelistan Står typ Musto eller annat seglarställ, men fan vilka priser aaarg
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ja det blir mångsidigt men dyrt...
              Senast ändrad av anteman; 2015-01-27, 13:10.

Kommentera

Hittade den här referensen på nätet, vet ej sanningshalten.

Så här skriver Pär Mikael Åhre´n:
                -Jag arbetar med renar och kör en hel del skoter. På min dagliga tur runt renarna var det dags för hemfärd.
Jag körde längs en sjö när olyckan hände. Isen brast och jag hamnade i vattnet! Iskallt!

Direkt kände jag flytkraften i Float Underwearvästen och jag påbörjade försöken att komma upp på iskanten. Mina ben var tunga av vattenfyllda kläder men jag höll mig vid ytan tack var västen.

-Isen brast hela tiden och det fanns ingen möjlighet att isen skulle hålla. Jag slog sönder isen framför mig och hoppades på att ta mig till land cirka 40 meter bort. Långt i iskallt vatten…
Det lyckades!

-Helt slutkörd låg jag vid strandkanten och pustade ut. Då kände jag hur processen i västen startade och den började värma min genomfrusna kropp.
Där önskade jag att jag även hade köpt byxorna.

-Tack för Float Underwearvästen! Den räddade mitt liv!

-Kan ni skicka mig ett par byxor?

Vänligen
                Pär Mikael Åhre´n 
Gäddede

Kommentera

Även om det är en del pengar (1390 - västen + 1190 - kortbyxor 2580 tot) känns det som att detta kan omöjligt bli ett felköp.

Jag menar att det är ju många saker man handlar där man ångrar sig och i efterhand inser att man borde gjort si eller så i stället. Detta händer oftast när man köper en sak med väldigt smalt användningsområde (typ flytoverall). Detta sätt kan ju nyttjas i alla sammanhang och som flytkraft i ALLA olika vattensammanhang och det kan kombineras med alla typer av yttre kläder, vare sig man fiskar, åker skridsko, paddlar eller bara som extra varmt underställ.

Denna mångfald av områden där jag kan nyttja dessa borde borga för att det inte kan bli ett felköp.

Hmmm tror nog mest att jag håller på och försöker övertyga mig själv nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                    Hmmm tror nog mest att jag håller på och försöker övertyga mig själv nu. [emoji14]opcorn:
                    Du lyckas rätt bra o försöka övertyga andra också känner jag..

Kommentera

Ja Exxet, Jefvelberg sa just det jag tänkte säga... Såg på tvättråden att plagget är känsligt, å andra sidan borde det räcka att skölja ur det ibland å det sitter ju skyddat som ett mellanlager. Mångsidigheten kan man ju knappast ifrågasätta...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
                      3 svar
                      262 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jester Burk II  
                      Startad av Aejohansson, 2025-09-12, 19:04
                      3 svar
                      211 visningar
                      0 gillar