Passande väska för jerkfiskaren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Passande väska för jerkfiskaren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
    Ungefär två plano där ju!
    Får plats med 16 jerkar i min plano. Den lite större modellen visserligen men ändå.
    En sådan med jerk, en sådan med skedar, större jiggar och blandat, en mindre variant med mindre jigg i mängder.

    Detta åker sedan in i en liten ryggsäck som man lätt har med sigoch man kan ha på ryggen under tiden man fiskar.

    http://www.aliexpress.com/item/2015-...255309902.html

    Jag får med mig allt som behövs och lite till. Både för gädda samt abborre.

    Planerar man lite så är det inga problem att få med sig mycket på liten plats.

    När jag ska fiska Gös så byter jag bara min abborr-plano mot min Gös-plano och så är man redo att åka.

    Får även med mig, kniv, lipgrip/våg, Deeper, dricka, tänger, lina, extra rullar, ficklampa, m.m.

    Visst, man får inte med sig lika mycket som två stor kylväskor, men däremot så har du båda händerna fria och kan vinka på passerande donnor, alternativt hålla ett fiskespö.
    Jo alla sätt är bra utom dom dåliga Alla har vi väl våra favoritsätt att förvara beten...får väl helt enkelt prova mig fram och se vad som passar mitt fiske. Lär väl ha en väska framöver som jag lätt kan bära med mig och nån större väska/kylbox i båten. Önskar det fanns pengar till allt på en gång hehe.
    Ha det gott!

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
      På farsan båt är relingen för bred men då fungerar den ju som en väska med hård botten. På polarens så sitter den dock fin fint och låsningen är ganska enkel att ta bort och inte i tunn nitad plåt som på vissa varianter.

      Vill man går det alltid att fixa lite mer med hinkarna med t.ex extra fack tillverkade av plastskivor/rör eller vad man nu har.

      Jag har alltid väska eller ryggsäck med mig och utöver detta kan hinken få följa med så den är inget komplett substitut eftersom jag även gillar att ha kameran torr och även extra plaggen...

      Men istället för 4olika väskor +drybags så kan en rejälare vattentät väska samt en hink vara en nästan komplett lösning. Jag må vara lite pryltokig och gilla finesser men vissa saker skall bara funka utan behov av en massa funktioner idiotsäkra helt enkelt oavsett solsken på sommaren eller värsta regnstormen på hösten.

      /Öpan
      Ja pryltokig kan man lätt bli om man gillar att fiska. Lär själv prova lite olika väskor, hinkar och annat och se vad jag fastnar mest för. Får väl rota lite i farsans gamla bodar och se vad jag kan hitta och använda mig av. Kanske rentav finns förvaring för beten där så det räcker. Någon slags väska lär jag väl ändå köpa ny åt mig själv bara för att

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
      42 svar
      8 776 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg senzitivity  
      Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
      11 svar
      729 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Gädd-jos  
      Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
      4 svar
      305 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg efc__
      av efc__
       
      Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
      1 svar
      212 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Adamp
      av Adamp
       
      Arbetar...
      X