primaloft jacka köpråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

primaloft jacka köpråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • primaloft jacka köpråd

    Tjena!
    är sugen på å skaffa mig en primaloftjacka och ha som mellanlager.
    Är det någon här som kan tippsa om nån spec jacka som har bra kvallite och bra passform,finns ju hur många olika som hällst
    Gärna mer fakta om primaloft vore intressant,både + och -.
    Tackar på förhand!

  • #2
    Jag har en Westin W4 primaloft jacka och är väldigt nöjd med den. Den är något liten i storlek, jag är 196 cm lång och inte så kraftig men behövde ha en XXL.

    Kommentera


    • #3
      Jag har en väst i primaloft. Samma serie som den här: http://www.naturkompaniet.se/tierra-col-hood-jacket
      Tierra gör bra grejjor och jag är mycket nöjd med västen. Skulle jag ha en jacka i motsvarande material skulle jag slå till på den jag länkar till.

      Kommentera


      • #4
        Har precis en sådan jacka som Cyaneus länkade till och jag har haft den i flera år. Har även ytterligare en jacka från Patagonia och en primaloft väst från Norröna. Funktionsmässigt fungerar alla dessa kanon och det finns egentligen inget negativt. Det enda är väl att dom är lite känsliga i yttertyget, men det är ju också lättviktsplagg så det får man nog räkna med...

        Kvalitet är ju ett väldigt relativt begrepp och min erfarenhet när det gäller denna typ av plagg är att du får vad du betalar för. Samma med passformen. Om den är bra eller dålig beror ju mest på vilken form du har själv...

        Kommentera


        • #5
          Köpte stadiums egna som jag har under mitt bassproställ & det funkar överförväntan , lätt smidigt & varmt .

          Kommentera


          • #6
            Värkar vara värd å investera i en sån jacka!
            den modellen du länka till såg riktigt intressant ut.
            Hur varm är den,lite svårt å svara på för dig kanske?haha!
            men när använder du den?vilka tempraturer ca?

            Kommentera


            • #7
              Jag har en liknande fast utgången modell från itab. Kanske inte lika lätt som primaloftfodrade jackor men lätt ändå och SLITSTARK... Har haft min i 5-6 år, även ofta till vardags med rygga över axlarna hundratals gånger och det klarar den med sitt kraftigare yttertyg.
              Dessutom är den inte så överdrivet atletiskt skuren, "kroppsnära" kanske för mig med några år runt midjan sas..
              Vad du än väljer så föreslår jag kraftigare yttertyg... Vikten må öka ett halvt hekto men livslängden ökar nog än mer.

              Även Haglöfs Barrier Jacket är fin, lite ledigare (min äldre modell i vart fall)
              Tyvärr är den ljusgrå invändigt i kragen så "hår/hudfett" syns snart trots god hygien...

              Kommentera


              • #8
                Just hur varm den är blir ju svårt att svara på då det såklart beror på vad mer man har på sig. Kallast jag haft på mig den hittills var när vi hade runt -18 grader. Då hade jag ett merinoull underställ, en lite tjockare merinoulltröja, primaloftjackan och bass pro jackan. Lite overkill med 2 underställströjor kanske men jag blir väldig lätt frusen. Nu när vi närmar oss 10 grader har jag bara använt jackan med ett underställ under.

                Just den jackan jag använder, Westin's, klarar vind OK och lite vattenstänk klarar den nog också.

                Kommentera


                • #9
                  Ja d förstår ja,jag fick ett bra svar iaf tycker ja.
                  Har ett merinoull underställ tröja och byxor.så har jag ett par fleece bibs.så tänkte ja ha en vanlig tröja och en primaloftjacka på det,under skalkläder.då borde man klara av tidig vår å sent höstfiske bra med andra ord!

                  Kommentera


                  • #10
                    Tackar å bockar för alla svar!
                    Känns som man har lite mer på fötterna nu,d kommer nog bli ett inköp av en sådan jacka.
                    Allti gött å få höra från personer som använt det på riktigt,å som inte får vetalt för å säga att d ä värdens bästa plagghaha

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    42 svar
                    8 776 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg senzitivity  
                    Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
                    11 svar
                    729 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
                    4 svar
                    305 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__
                     
                    Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
                    1 svar
                    211 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adamp
                    av Adamp
                     
                    Arbetar...
                    X