Tänkte köpa Geoff Anderson Combo Urus 4 + Dozer 4 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tänkte köpa Geoff Anderson Combo Urus 4 + Dozer 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tänkte köpa Geoff Anderson Combo Urus 4 + Dozer 4

    Har kollat på Geoff Anderson Combo Urus 4 + Dozer 4 skulle vilja höra lite vad folk tycker om detta! Och vad man ska ha för storlek! Jag är 186 och väger ca 87kg !

  • #2
    Har haft Dozer 3, stora i storlekarna och lite tung. Tror L är bra strl för dig.

    Kommentera


    • #3
      Jag har en Dozer 3 jacka i XL och jag är 187 cm, 83 kg. Jag har långa armar och måste därför ofta ha jackor som är en storlek för stora, men jag tycker nog att denna är lagom även i övrigt. Inga problem att få in primaloftjacka och andra förstärkningsplagg under. I övrigt håller jag med KN, den är tung. Mycket tyg och innerfoder, massor med fickor etc.

      Kommentera


      • #4
        Har de själv och varit nöjd sista åren, men ska du lägga ca 4k på ett ställ skulle jag satsa på goretex.
        Kolla in t ex http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...ack-olive.html

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av torsk Visa inlägg
          Har de själv och varit nöjd sista åren, men ska du lägga ca 4k på ett ställ skulle jag satsa på goretex.
          Kolla in t ex http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...ack-olive.html
          Å det stället var ju riktigt najs Lite synd att man redan har ett Bass Pro Shops som i.o.f.s. är bra...hmmmmm

          Kommentera


          • #6
            Har Geoff Anderson Combo Urus 4 + Dozer 4 i storlek L och XL. Köpte först XL men tyckte ärmarna var för långa. Så jag köpte en till jacka i storlek L. (182, 90kg)
            Tänkte först sälja xl jackan, men det har visat sig att det är mycket praktiskt att ha en extra jacka som passar alla i båten. Har fått låna ut den flera gånger till fiskepolare som haft för lite kläder/trasiga blixtlås.

            Combon har hög kvalitet och är bekväm. Men det är inget goretex-plagg. Materialet andas inte så bra, man blir lätt svettig vid längre promenader.

            Kommentera


            • #7
              Hej!

              Jag har den Combo du beskriver och är extremt nöjd! Visst det är inget Gore-Tex men de andas inte så bra som de sägs göra heller (har en Halöfs Gore-Tex Pro jacka).

              Mycket bra och smarta funktioner, jackan tycker jag är hyfsat lätt och luftig upplever inte alls att man svettas på grund av att den är tät. Kör dock endast båtfiske/isfiske. Har storlek L i både byxa och jacka, väger ca 1 deciton och är 174 cm lång.

              Har bara flytoveraller att jämföra med som fiskeställ sedan tidigare och detta är mycket smidigare att fiska i på alla sätt och vis!

              KÖP!
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
              42 svar
              8 776 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg senzitivity  
              Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
              11 svar
              729 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
              4 svar
              305 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg efc__
              av efc__
               
              Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
              1 svar
              211 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adamp
              av Adamp
               
              Arbetar...
              X