Regnkläder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnkläder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Den beste løsningen er utvilsomt båt med tak og varmer.

    Siden jeg nå etterhvert må kalles en halvgammel gubbe, har jeg båt med tak. Men det hender jeg roter meg ut i båter uten tak også. Siden jeg tidligere jobbet i sportsbransjen har jeg et velfylt skap med klær for formålet. Men i åpen båt og drittvær er det ingenting som slår gammeldags gummihyre. Dvs slike regnklær som besteforeldrene dine hadde. De puster ikke, så man må ta de av når regnet gir seg, hvis ikke blir man klam på innsiden. De er også håpløse å feks gå langt i av samme årsak. Men du blir ikke våt i rumpa og på armene slik du blir med mer moderne tekstiler med pustende membraner. Særlig vil jeg ha en gummibukse tilgjengelig, nettopp for å ikke bli våt der bak når jeg sitter. (Som halvgamle gubber flest liker jeg å sitte.)

    I mer vekslende vær bruker jeg klær med pustende membran, og hvis værgudene viser seg fra sin beste side går det i tynn bomull eller microfiber. Dvs de to ukene om sommeren hvor det faktisk er forutsigbart pent vær.....
    Team Colibri

    Kommentera


    • #22
      Ang. regnbyxor så funkar det bra att köra vadarbyxor, dom blir man garanterat inte blöt om arslet i

      Regnjacka kör jag rapala Eco-wear (tillverkad i samma material som vadarna i samma serie)

      Kommentera


      • #23
        Jag kör ett Savage Gear ställ som är mjukt och följsamt och håller bra för regn. Dock kan man inte sätta sig i vatten med det men det är inte så svettigt. Har dessutom ett orange regnställ från Jula som man kan sitta i vatten med om jag vet att det kan bli aktuellt. Det andas dock inte alls.

        Kommentera


        • #24
          Om vi pratar renodlade regnkläder så är jag ett stort fan av Grundéns produkter! Äger just nu Grundéns Tundra ställ och kan inget annat än lovorda det!
          Jacka: http://grundens.se/product/tundra-jacka-303/
          Byxa: http://grundens.se/product/tundra-midjebyxa-206/

          Om ett ställ sökes som ska användas till mer tillfällen än då det faktiskt regnar skulle jag titta Grundéns nya Dark and Stormy ställ! Äger det inte själv men tycker det ser riktigt intressant ut!

          /Alex

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
          42 svar
          8 745 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg senzitivity  
          Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
          11 svar
          725 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Gädd-jos  
          Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
          4 svar
          293 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg efc__
          av efc__
           
          Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
          1 svar
          197 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adamp
          av Adamp
           
          Arbetar...
          X